Citat:
Ursprungligen postat av
Brodrude
Varför implemeterar du en liten detalj som skall svara/motsvara ett helt lans politiska angelägenheter.
Bevisar det något eller har det ens någon substans i det sammanhanget ? Eller är bara ett sedvanligt plattjordsargument, som det finns miljontals exempel på här i trådarna. Eller menar du på riktigt att om någon har ett svagt lillfinger så är hela gubben ett ras fysiskt trotts att han springer milen på en timme.
Du har bara lösa lillfingrar att slänga dig med som argument som inte bevisar ett skit.
Du bör sätta dig in i vad som hände i Ukraina för tio år sen liknade
https://www.youtube.com/watch?v=Ib7EkJD08e4 om du skall snacka om yttrandefrihet. Den finns en hel film om det som jag inte hittade nu. Bakgrunden är ukrainarna inte accepterade en korrupt president tillsatt av Ryssland.
Eller ok vi kan ju jämföra ditt lillfinger till argument i Sverige mot Ryssland där man fängslas om man håller upp en vit A4 på torget, Oligarkin, att man fängslar intellektuella, homosexualitet existerar man inte och ledande eliten ser Stalin som ett heligt föredöme i ett land där man skämmer befolkningen till tystnad, där nästan alla är väldigt religiösa. Där folk dör som flugor under mystiska omständigheter.
Jag fick påhälsning så mitt inlägg blev lite allt väl för avkortat, och ber om ursäkt för det! Hann inte ”fylla i”.
Våran demokrati och yttrandefrihet har naggats i kanten, så mycket kan jag säga (som lagen jag nämnde, eller att man får ”sparken om man tycker fel” i en konflikt) och att vi är påväg åt fel håll när Media inte är så oberoende, för det är bara att fråga journalisterna där vad de röstar på.. och hur de rapporterar…?
Var Nato-medlemskapet verkligen demokratiskt? Hade vi haft en omröstning så hade jag accepterat det.
Jo, sen finns det länder med väldigt mycket sämre yttrandefrihet, det håller jag med om.
Men är EU medlemskapet demokratisk och att vi skall ge bort så många miljarder till en coronafond och till Ukraina…?
Det finns personer som får det sämre och sämre i Sverige tack vare denna politik, och det är oempatiskt att inte bry sig om de som har det svårast.
Med alla neddragningar i sjukvård.
Vill vi det?
Du verkar klart oempatisk lagd, men jag kollade länken, och kan konstatera det som John Mearsheimer sade för 10 år sedan, att Ukraine is poorly divided.
Ukronationalisterna vann till slut ändå.
Men sen har det åkt ned nazister från t ex Sverige (minns en som hette Robin) som stred för dom mot folket i Donbass som ville bryta sig ur Ukraina som det är nu…
Tror det kan bli en frusen konflikt, men Ryssland kan nog komma att ta några mer procent territorium. Vill ju att det skall avslutas och det kunde det gjort utan territoriell förlust 4/4 2022 i Istanbul, om inte Warmongers varit på att Ukraina skulle vinna. BoJo åkte som sagt ned… och synd att Biden vann.
De visste att Ryssland skulle invadera om Ukraina gick med i Nato. Det hände med Georgien, när de försökte bli medlemmar 2008.
Sedan angående demokrati så finns det vissa nackdelar…?
Är du tillräckligt smart för att lista ut det?
Det handlar bl a om att ”behålla makten” och kanske inte går i hand med det bästa för folket…