2025-02-20, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Man kan inte "resa" ifrån pedofila/hebefila störningar.

Vem vet - kanske Anjo får rycka ut igen.

Vad har Anjo med detta att göra? försök inse istället att Jocke har nått en jäkla karriär och större lär han ju bli med tv, film osv.
Tror han skulle ha en program på SVT också,?han har iaf nämnt det.
Citera
2025-02-20, 12:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Behöver det vara skit i alla trådar bara för att dom finns?
Jag har inte sagt att ingen får skriva här som inte gillar Jocke, jag påpekade att det blir drygt med allt gammalt som ältas i tråden hela tiden.
Du är ju precis lika i Chrille tråden försvarar honom in i döden trots att han i nutid begår brott och ljuger som en häst travar.
Jocke själv ältar gammalt, alltså är gammalt relevant.
Gillar du inte det - skicka ett DM till Jocke. Han kommer säkert ta dig till sitt hjärta och låta din önskan styra.

Det som är mycket tröttsamt är att du inte kan hålla dig till ämnet, utan enbart tycks delta för att kommentera vad andra debattörer gör.
Citera
2025-02-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jocke själv ältar gammalt, alltså är gammalt relevant.
Gillar du inte det - skicka ett DM till Jocke. Han kommer säkert ta dig till sitt hjärta och låta din önskan styra.

Det som är mycket tröttsamt är att du inte kan hålla dig till ämnet, utan enbart tycks delta för att kommentera vad andra debattörer gör.

Låt honom göra det, hans liv hans trauma det är helt frivilligt att se honom på tv, sociala medier osv.
Förstår inte varför du blir så patetisk och ska säga att jag ska skicka dm och grejer till honom.
Du kan verkligen inte ta att jag tycker på ett annat sätt.
Kolla vad jag skriver med vissa så hör det verkligen till ämnet!
Citera
2025-02-20, 12:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Låt honom göra det, hans liv hans trauma det är helt frivilligt att se honom på tv, sociala medier osv.
Förstår inte varför du blir så patetisk och ska säga att jag ska skicka dm och grejer till honom.
Du kan verkligen inte ta att jag tycker på ett annat sätt.
Kolla vad jag skriver med vissa så hör det verkligen till ämnet!
Jag bryr mig inte om vad du tycker - i synnerhet inte om vad du tycker om vad vi andra väljer att skriva om.
Däremot förstör du tråden med off-topic tjat om andra.

Precis, han liv och det han lägger ut på TV och sociala medier är hans beslut och eftersom han väljer att lägga ut det så är det fritt fram att diskutera det.
Citera
2025-02-20, 12:50
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte om vad du tycker - i synnerhet inte om vad du tycker om vad vi andra väljer att skriva om.
Däremot förstör du tråden med off-topic tjat om andra.

Precis, han liv och det han lägger ut på TV och sociala medier är hans beslut och eftersom han väljer att lägga ut det så är det fritt fram att diskutera det.

Men om du inte bryr dig så svara inte på mina inlägg bara, det är ju inte svårare än så.

Ja men man får diskutera vad man vill om Jocke det var bara en åsikt jag hade, han lägger ut saker på tv & sociala medier och man väljer såklart att titta på de om man vill, men det känns onödigt och titta på honom om tycker han är så hemsk.
Citera
2025-02-20, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Anjo är ju gängets officiella pedofilräddare nu för tiden.

Bra att ha för Jocke när ett mörkt förflutet gör sig påmint.

Har du sett hans film? bara undrar eftersom du vet vad den innehåller.

Verkar inte finnas någon på sociala medier drar upp något om att han är pedofil det är bara här inne i tråden, tror inte ens Chrille drog upp det när han var som mest arg.
Citera
2025-02-20, 13:12
Medlem
Den som är intresserad kan gå in och titta på Camilla Läckbergs Instagram och se vad hon har skrivit om Jocke och hans dokumentär, otroligt fint!
Texten ligger i flödet.
Citera
2025-02-20, 14:08
Medlem
Då har jag sett andra avsnittet och fått bekräftat mycket av det jag skrev i tidigare inlägg; Jocke hade som barn kraftiga aggressiva utbrott som bl.a. kom när han inte fick uppmärksamhet, vilket hans mamma inte kunde ge honom, med tre andra barn under fyra års ålder. Hans mamma hade överlag svårt att tillgodose Jockes behov och förstå honom. Psykologen beskrev det bra; föräldrar till barn med NPF måste vara extra bra. Och hans föräldrar var inte extra bra. Det socialtjänsten skrev att "ingen av föräldrarna har kapacitet att ta hand om honom" stämmer ju. Så egentligen kanske hans mamma gjorde "rätt" då som lämnade bort honom, för hon klarade inte av att hantera honom. Kanske hade det slutat i en tragedi annars och man hade då istället anklagat mamman för att "Om du inte kan hantera ditt barn, så be om hjälp och lämna istället barnet till någon som har kapacitet att ta hand om det".

Tror ändå på att Jocke kan minnas rätt angående repet och mammans beteende mot honom, typ att hon trodde han var djävulens avkomma och kanske rent av ville kolla så han hade blod i kroppen. Fosterfamiljen bekräftade bilden av att Jocke kunde yla i timmar och att ögonen blev fruktansvärt läskig, som blicken på en mördare, när han blev riktigt arg. Mamman har över huvud taget inte kunnat hantera situationen och kanske hållit på att bli galen, så hon har ömsom hotat med att ta sitt eget liv, ömsom tänkt att barnet är besatt av demoner o.s.v.

Oavsett vad så förstår jag att detta påverkat och fortfarande påverkar Jocke något enormt. Han har definitivt hamnat i kläm och inte fått den trygghet och den förståelse som han behövde i sin uppväxt. Ingen kunde ge honom detta, men fosterfamiljen gjorde nog så gott de kunde i alla fall. Tycker det kändes trovärdigt att de både tog upp det som var bra och det som var svårt kring Jocke.

Har hört att mamman fick uppsöka sjukhus för att Jocke skadat henne, detta undrar jag om det stämmer. Men fosterfamiljen sade att han försökt knuffa fosterpappan nerför trappan och knuffade fosterfamiljens dotter nerför den, om än bara några trappsteg. Och att många av barnen, inklusive deras dotter, blev väldigt rädda för honom.

Jocke har nog svårt att se och acceptera att hans föräldrar faktiskt inte var i stånd att ta hand om honom och att han p.g.a. sina diagnoser var ett barn som krävde mer än många andra barn gör. Hans föräldrar har kanske liknande diagnos som Jocke, det är ju ofta ärftligt, och då har de svårt att se sin egen roll i det hela och svårt att be om ursäkt o.s.v. Känns som att framför allt mamman har de tendenserna i alla fall, men svårt att veta såklart på bara den info man har.

Ska absolut kolla på VOYD angående hans soc papper i alla fall, har försökt läsa sidorna som visas i dokumentären men det har ibland varit svårt när allt blurras utom det som de läser upp muntligt.
Citera
2025-02-20, 14:54
Medlem
Citat:
Ja jag läste det på Jackes insta. 1000 tals som kallar deras mamma för hora och som tycker Jacke ska börja knarka igen.
Så Jocke är nog ganska nöjd i alla fall.

Det var/är värre än så, Joakims följare tyckte/tycker att Jacke skulle ta en överdos vid nästa återfall.

Det är väl nu Joakim borde gå in och säga ifrån dvs. att säga till sina följare att "nu har ni gått för långt", "kalla inte min mamma hora och önska inte livet ur min bror".

En normal människa hade reagerat och sagt ifrån, Joakim verkar inte tillhöra den kategori av människor...
Citera
2025-02-20, 15:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Det var/är värre än så, Joakims följare tyckte/tycker att Jacke skulle ta en överdos vid nästa återfall.

Det är väl nu Joakim borde gå in och säga ifrån dvs. att säga till sina följare att "nu har ni gått för långt", "kalla inte min mamma hora och önska inte livet ur min bror".

En normal människa hade reagerat och sagt ifrån, Joakim verkar inte tillhöra den kategori av människor...
Jag håller med, en normal människa hade gått in och sagt ifrån till sina följare - oavsett om det fanns osämja med familjen eller inte.
Ska man döma av Jockes egna agerande runt den här historien framstår det dock som sannolikt att det är just den här effekten han försökt få fram.
Senast redigerad av micro113 2025-02-20 kl. 15:10.
Citera
2025-02-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ja jäklar vilka tittarsiffror det blev, kul!
Skönt att alla papper ska läsas upp i Voyd play så inga sen kan hävda att dom är falska, varje liten bit, det har ju varit planerat ett tag.

Lite nyfiken, hur bevisar detta att det Joakim läser ur alla papper är äkta?
Citera
2025-02-20, 15:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja jäklar vilka tittarsiffror det blev, kul!
Skönt att alla papper ska läsas upp i Voyd play så inga sen kan hävda att dom är falska, varje liten bit, det har ju varit planerat ett tag.
Så inte ens efter dokumentären tänker han ge sig?
Jakten på mamma fortsätter. Vad förvånad jag blir.

Kommer han att läsa uppifrån och ner, eller kommer han också denna gång brodera ut med egna tolkningar och plötsliga minnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in