Citat:
Ursprungligen postat av
dayeso
Men de sa att de INTE hittat gitarrfodralet som vittnen pratat om men att de hittat tre vapenfodral. Detta var dagarna efter dådet. Så jag påstår inte att du har fel. Jag blir bara lite konfunderad av hur virrig informationen var dagarna efteråt.
Det är nog mycket som var virrigt med uppgifterna i början. Jag har själv aldrig sett nån förstahandskälla på det där med tre vapenfodral, bara läst det i tråden. Å andra sidan är den där intervjun med utredningsledaren den enda källan till uppgiften om ett enda fodral som faktiskt var ett gitarrfodral.
Nu när man vet att det faktiskt är ett gitarrfodral så är det ju inga konstigheter med att han kunde röra sig obehindrat på bussar etc.
Och det vittne som sa att han varit på skolan 2v innan skjutningen beskrev det specifikt som ett gitarrfodral, inte 'gitarrliknande'. Den här bilden gör ju den uppgiften lite mer intressant.
För att inte tala om det där med att han dykt upp med gitarrfodral i kyrkan flera gånger. Hur länge har han struttat runt med detta fodral på olika ställen som en dödens trubadur och vad hade han för eventuella planer vid de tidigare tillfällena?
Inget att vittnena har således varit ett klantarsel som inte förstår skillnaden på ett vapenfodral och ett gitarrdito. Det alla har sett är en sketen jävla gigbag för stålsträngad akustisk gitarr, 200 spänn på valfri nätbutik.