Citat:
Ursprungligen postat av
saddam77
Hela administrationen är uppbyggd kring Trump som person så jag har svårt att se att någon som är lojal skulle kunna ta över vid en sån händelse. Om Trump fortsätter med såhär extrem retorik så kommer han göra det svårt för sina medarbetare och det kommer bli stökigt. Frågan är om någon kan tygla Trump nu när han fått upp ångan eller om det kommer bli ännu värre? Hitler tex hade ju en tydlig röd tråd och valde rätt noga bland sina lögner. Trump hittar på vad som helst om vad som helst. Kan tänka mig att Keith Kellog och Mark Rubio blir de första att kasta in handduken eller få sparken, för att senare skriva en bok om vansinnet.
Mm, man undrar ju var detta ska sluta när han hunnit ställa till med så mycket på bara en månad.
Jag tycker det verkar som om han han valt ut en samling medarbetare - några påtagligt yngre än han själv - som inte är särskilt väl meriterade och som han lätt kan sparka. Hegseth, Vance, Kellogg m fl. Litet som i The Apprentice. De är obrottsligt lojala, han kör med dem som han vill, och kommer att sparka någon av dem då o då bara för att få de kvarvarande att lyda hans minsta vink. En sådan ordning leder sällan till något gott.
Men om han plockas bort är det väl oundvikligt att Vance blir president? Konstitutionen reglerar väl det? Sen kanske det finns sätt att utlysa nyval och manövrera på olika sätt. För skulle Trump plockas bort på något sätt så lär det ju vara rejält turbulent.