2025-02-20, 00:45
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Så länge man har 0.0 promille vid ratten ska dom väl fullständigt skita i om man är redlös varenda dag? Vad fan är det här?

Inget nytt, bara Gestapo-Sverige som rullar på som vanligt. Om du inte jobbar, betalar skatt, gillar Mello och chips och dipp så är du en samhällsfara som bör punktbevakas. Många svennebananer är som förvuxna barn, och litar hellre blint på mamma staten och vad än den säger, så ryker grannens körkort över ett blodprov så tar man hellre avstånd och viskar "alkis" än att ifrågasätta systemet.

Också därför allt kommer fortsätta bli sämre. Svenskar saknar i mångt och mycket ryggrad. Mitt eget folk (holländare) är dock inte mycket bättre, så ta det inte så blodallvarligt.
2025-02-20, 00:48
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Så länge man har 0.0 promille vid ratten ska dom väl fullständigt skita i om man är redlös varenda dag? Vad fan är det här?

Klart de ska rycka kortet om man inte klarar av att hantera alkohol.

Det rycks alldeles för få körkort i vår herres hage!

Folk borde testas för droganvändning betydligt oftare, på arbetsplatser o.s.v.
2025-02-20, 00:49
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Blir körkortet indraget är det bara att köra ändå. Sverige är ett land utan riktiga straff där förbuden bygger på att den närande delen av befolkningen är socialt tuktade. Den här typen av lagstiftning vänder sig enbart mot de som har något att förlora, dvs Svensson. Se till att inte vara en Svensson så blir du i mångt och mycket oåtkomlig. Fråga Hassan och company. Sånt här stör inte dem.
2025-02-20, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngAtletiskStorKuk
Inget nytt, bara Gestapo-Sverige som rullar på som vanligt. Om du inte jobbar, betalar skatt, gillar Mello och chips och dipp så är du en samhällsfara som bör punktbevakas. Många svennebananer är som förvuxna barn, och litar hellre blint på mamma staten och vad än den säger, så ryker grannens körkort över ett blodprov så tar man hellre avstånd och viskar "alkis" än att ifrågasätta systemet.

Också därför allt kommer fortsätta bli sämre. Svenskar saknar i mångt och mycket ryggrad. Mitt eget folk (holländare) är dock inte mycket bättre, så ta det inte så blodallvarligt.

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Om man inte kollar på Mello och äter Tacos är man en helt galen avvikande wierdo-psykopat som måste förgöras. Fyfan för Gestapo-Sverige...
2025-02-20, 02:15
Medlem
Ni skulle bli förvånade hur lågt intag av alkohol som ses som riskbruk numera. Tycker själv det börjar närma sig det löjligas gräns. Antar att det är en anhalt på vägen att göra alkohol likställt med narkotika vilket i och för sig är logiskt men det är ändå löjligt eftersom det inte tar hänsyn till vår kulturhistoria. Hardcore utilitarism kanske man kan kalla det. Sömnbrist har nästan samma effekt som högt intag av alkohol men där är vården inte alls lika uppmärksam.
2025-02-20, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Verkar som de blir stämplade som missbrukare, men räcker ett blodprov för det?

Nej.

Känner några som gått på missbruksvård för både alkohol och droger.

Ingen av dom har fått körkort indraget
2025-02-20, 05:21
Medlem
Ingen i Sverige har blivit av med körkortet baserat på ETT enda Peth test.
Man får ingen missbruks diagnos pga ETT blodprov.

Jag som har erfarenhet av massa såna tester pga jobb har inget emot att dom tar lappen av vissa med höga värden, jag vet hur mycket alkohol det behövs för att få ett riktigt högt värde.
2025-02-20, 06:54
Medlem
jessewn372s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Svensk sjukvård bygger ju delvis på att förebygga sjukdomar och problem.
Så läkaren måste vid besök fråga om man röker, dricker eller diskutera ens eventuella övervikt. Vid problem ska dom ta ett snack med en, rekommendera en att söka vidare hjälp för sitt riskbeteende inom sjukvården. Antar att det är delvis här man fastnar, man har ett riskbeteende med alkoholen och därav ser dom sig tvingade att anmäla till Transportstyrelsen, om jag nu ska gissa varför dom anmäler en.

Läkare har enligt lag skyldighet att anmäla, olämplighet att ha vapen är ett annat exempel.
2025-02-20, 07:04
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Löjlig nivå. 90% av de säljare/resemontörer jag jobbat med skulle bli av med körkortet.
(Dessutom så de som är ute med kunder har idag ofta en alkometer för säkerhets skull, så risken för dagenefterrattfull är noll)
Är de alkoholister allihopa? Om man dricker en starköl varje vardag, och två fre-sön så är man fan alkad och bör chilla lite. Min totala konsumtion i år är 3st 0.5%, så hela första kvartalets ranson är redan uppdrucken.
2025-02-20, 07:04
Medlem
Gäller att vara nykter i två veckor då om man ska våga ta sig till läkaren. Klart man ska få dricka efter jobbet om man vill det.
2025-02-20, 07:07
Medlem
Citat:
Sverige, Europas Nordkorea.
2025-02-20, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Är de alkoholister allihopa? Om man dricker en starköl varje vardag, och två fre-sön så är man fan alkad och bör chilla lite. Min totala konsumtion i år är 3st 0.5%, så hela första kvartalets ranson är redan uppdrucken.

Nej man blir inte alkad av en starköl eller två. Vi bryr oss inte om din löjliga konsumtion, fan dricker du alkoholfri öl för? Man dricker för rusets skull.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in