2025-02-20, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
"Under pågående krig i Ukraina har landets konstitution och lagar förbjudit genomförandet av val så länge krigslagar råder. Dessa krigslagar infördes av president Volodymyr Zelenskyj i februari 2022 som en reaktion på den fullskaliga ryska invasionen"

Är det inte lite konstigt att han ändrade lagen och varför gjorde han det, varför ska inte Ukrainska medborgare inte få rösta bort honom under ett pågående krig?

Jag tror jag vet svaret men man får inte kritisera en särskild grupp människor här på Flashback utan att bli censurerard.
Det går inte att ha ett val mitt under pågående invasion? Var ska vallokalerna i de ockuperade områden vara? Eller ska alla poströsta? Ukrainas postanställda är ju ute på fältet och försvarar sitt land. Det går helt enkelt inte.
Citera
2025-02-20, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Varför ändrade han det, han och ingen annan? Val kan man ha under krig USA har haft det flera gånger.
Han ändrade inga lagar utan införde martial law vilket godkänns av parlamentet. Usa var inte invaderade. England hade inte val t.ex
Citera
2025-02-20, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Den penispianospelandes lille diktatorn har blod på över en miljon av sina landsmän på sina händer. Förhoppningsvis kommer ni hjärntvättade nickedockor vakna upp en dag och inse att den blodtörstiga pygméns terrorvälde emot sin egen befolkning kommer omnämna han i historieböckerna som en hjärtlös kokainsniffande sjuk parasit som behövde opereras bort som en cancersvulst.
Han skapade själv dessa lagar så han kunde förbli diktator. Han lät tysta och förbjuda alla oppositionspartier och fri media i landet. Han struntade i att hålla val på grund av lagar han själv skapat. Arketypen av en diktator. Trump har rätt. Gråt mera hur elak Trump för att kalla er blodtörstiga barbariska psykopat en diktator vilket är vad han är. Dags att se sanningen era propagandaindoktrinerade får.

sluta säga att zelensky skapat lagar det har han inte, kom in i matchen du har ju noll koll
Citera
2025-02-20, 02:41
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Fortfarande felaktigt användande, det är poängen. Som många andra ord som media förvrider. Men tack för diskussionen

Vad snurrig du låter. Det är så alla använder det. På samma sätt som när alla kallar godis för gottis så blir det ett uttryck som folk använder och förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Han fick 88% av rösterna och jag tror både han och Nordkoreas ledare är ärligare än svenska politiker.

Det var inte fejk. Det blev granskat, kontrollerat och det är vida känt vid det här laget att allt gick korrekt till. Sammanställningen av röster skedde på ett mer professionellt och oberoende sätt än i Sverige. Fakta.

Sluta hitta på, alla här vet att du är ledsen över att Zelensky spelat ut sin roll och att världen nu kommer regeras under en allians av Putin och Trump. Det är ok att du är upprörd men hjälp vad du börjar bli tjatig.

Du måste väl ändå förstå att ingen här går på det där propagandatramset? Ingen här blir lurad av det. Visst en å annan idiot som hänger här. Men de är redan övertygade idioter.

Om det är något som är välkänt sen mycket lång tid tillbaka så är det att valet i Ryzzland är fejk. Till och med majoriteten av den ryska befolkningen vet om det. Trots att de är utsatta för hård press och extrem propaganda som hjärntvätt. Då måste du väl inse hur hatad Putin faktiskt är?
Citera
2025-02-20, 02:48
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fast nu är det nog knappast Kalinka som Zelensky avser. Det handlar om att stoppa propaganda. Är det svårt att förstå verkligen?
Att ge sig på rysk kultur på det sättet är att ge sig på den stora delen av befolkningen i Ukraina om talar ryska och har en rysk kultur. Det göder inbördeskriget i Ukraina i rysshatsnazistisk anda.
Citera
2025-02-20, 03:24
Medlem
Diktatorn Zlinzky behöver inte hålla val, det räcker att han hittar på en opinionsundersökning som säger han har 60% av folkets förtroende så är det ok, till svenskar säger han bara att - vi har blågul flagga och ni har blågul flagga så jag är ok, ok ?
- ok !
Citera
2025-02-20, 03:43
Avstängd
OliverCromwells avatar
Varför vill inte Ukrainas DIKTATOR tillåta demokratiska val?

1860 höll till exempel USA val mitt under brinnande inbördeskrig.

https://en.wikipedia.org/wiki/1864_United_States_presidential_election

Men för Ukrainas DIKTATOR Voldemort Elinsky är det tydligen inte möjligt att hålla demokratiska val.

Frågor att diskutera:

Varför vill Ukrainas DIKTATOR inte tillåta fria val?

Varför stödjer Europa en DIKTATOR som inte vill tillåta fria val?
Citera
2025-02-20, 03:58
Medlem
Dumma jävla rysstroll

Ukrainas "Martial law" kom till 2015.
Alltså INNAN Zelenskyj blev president.

https://en.wikipedia.org/wiki/Martial_law_in_Ukraine

Det är för övrigt Parlamentet, Verkhovna Rada of Ukraine, som har tillåtit krigslagarna efter ett presidentdekret.

Val till Verkhovna Rada of Ukraine skulle hållits 29 oktober 2023.
Men då Verkhovna Rada of Ukraine har godkänt krigslag så går inte det.

Valet till Presidentposten skulle ske senare dvs 31 mars 2024.

Men då Verkhovna Rada of Ukraine har godkänt krigslag så går det inte att hålla ett presidentval.

Fattar du nu?

Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell

Men för Ukrainas DIKTATOR Voldemort Elinsky är det tydligen inte möjligt att hålla demokratiska val.

Frågor att diskutera:

Citera
2025-02-20, 04:08
Medlem
Citat:

Frågor att diskutera:

Vad det gäller demokratiska värderingar.

Dumma jävla rysstroll läs på.

Reporters sans frontières (RSF)
Det vill säga pressfrihetsindex.

Ukraina.
Plats 61 av 180 - 65 p av 100 möjliga.

RyZZland.
Plats 162 av 180 - 29.96 p av 100 möjliga.

Democracy Index

Ukraina.
Plats 91 av 196 - 5.07 p av 10 möjliga, hybridregim

RyZZland.
Plats 144 av 167 - 2.22 p av 10 möjliga, auktoritär stat

Korruptionsindex (Transparency International).

Ukraina.
Plats 105 av 180, 35 p av 100 möjliga.

RyZZland
plats 154 av 180 - 22 p av 100 möjliga.
Citera
2025-02-20, 04:09
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Dumma jävla rysstroll

Ukrainas "Martial law" kom till 2015.
Alltså INNAN Zelenskyj blev president.

https://en.wikipedia.org/wiki/Martial_law_in_Ukraine

Det är för övrigt Parlamentet, Verkhovna Rada of Ukraine, som har tillåtit krigslagarna efter ett presidentdekret.

Val till Verkhovna Rada of Ukraine skulle hållits 29 oktober 2023.
Men då Verkhovna Rada of Ukraine har godkänt krigslag så går inte det.

Valet till Presidentposten skulle ske senare dvs 31 mars 2024.

Men då Verkhovna Rada of Ukraine har godkänt krigslag så går det inte att hålla ett presidentval.

Fattar du nu?

Vaddå "rysstroll"?

Jag stödjer den fria världens ledare!

The United States of America.

Du kan väl kalla mig "jänkartroll" i så fall.

Vad för undantagstillstånd kom till innan Voldemort spelar väl ingen roll när DIKTATORN själv vägrar tillåta fria demokratiska val och använder vart enda ursäkt för att undvika folkets röst.
Citera
2025-02-20, 04:17
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Zelensky är en diktator så vilken trovärdighet tror du svenskar har som försvarar det korrupta nazistiska skithålet Ukraina? Ja ingen alls. Varför stack ni inte till Ukraina 2014 med Skråmo och dom andra svenska nazisterna som åkte dit för att slåss för Poroshenko? En annan diktator ni älskar antar jag. Feghet?

"AMEN KRIGSLAGAR DUHHHHHHHHHHHHHH" ja men gud vad smidigt för en diktator utan folkligt stöd att bara kunna fortsätta spä på kriget så behöver man aldrig lämna? Snälla försöka tänka era korkade jävla får. Zelensky är en diktator som snott miljarder vid det här laget, han kommer så klart aldrig att lämna frivilligt och det är därför han vägrar hålla nya val.
Citera
2025-02-20, 04:17
Medlem
Citat:
Vaddå "rysstroll"?

Jag stödjer den fria världens ledare!

The United States of America.

Du kan väl kalla mig "jänkartroll" i så fall.

Vad för undantagstillstånd kom till innan Voldemort spelar väl ingen roll när DIKTATORN själv vägrar tillåta fria demokratiska val och använder vart enda ursäkt för att undvika folkets röst.

Du menar att du stödjer Donald "Inmate No P01135809" John "Twice-impeached, four-times indicted, once-convicted" Trump?

En person som hatar migranter, hbtq personer och som sagt är en dömd brottsling samt sprider lögner i parti och minut för att vinna och klamra sig fast vid makt.

Vet du det har hänt för att en sån kom till makten.
Alltså en som hatade folk till höger och vänster och som som var en dömd brottsling och som blev högsta hönset och älskade att sprida lögner för att det gynnade honom när han satt vid makten.
Hans namn var Adolf Hitler, sug på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in