2025-02-18, 23:42
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Janne led av hemlängtan, sömnbrist och några spruckna revben.

- Jag stod och diskade och då flög jag in i något skåp när det gungade.

- Det här med att det aldrig är stilla, aldrig tyst och att man aldrig är ensam. Jag är ju en väldigt social person och alltid jobbat med människor men för att kompensera det behöver jag egen tid. Jag bet ihop och var aldrig sur på de andra. Men visst, jag kommer kanske inte framstå som så glad, säger Janne.
Låter nästan som en artikel om att Janne hoppade av/i Atlanten

Johan Petterson verkar vara de enda som är riktigt kär i Janne,när får vi se Emma
intervjua Jan?
Programmet presenteras (och utarmar din hjärna år efter år med samma ljudslogan) av Hajper, en Haj är den första intressanta firren som dykt upp på 10 säsonger, innebär det att vi slipper se tjejer som blir lika glada av delfiner iår?
Senast redigerad av Crapmagic 2025-02-18 kl. 23:58.
Citera
2025-02-19, 00:37
Medlem
De har redan sett delfiner. Första dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic

Johan Petterson verkar vara de enda som är riktigt kär i Janne,när får vi se Emma
intervjua Jan?
Programmet presenteras (och utarmar din hjärna år efter år med samma ljudslogan) av Hajper, en Haj är den första intressanta firren som dykt upp på 10 säsonger, innebär det att vi slipper se tjejer som blir lika glada av delfiner iår?
Citera
2025-02-19, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Jo det är klart att mycket är riggat, annars skulle dom ju bara sitta och ha trevligt, småprata lite, men vem vill titta på det. Har man ordentlig service och genomgång så går inte moderna grejer sönder.

Med fantasi finns det ngt mellan trasiga delar på båten och att sitta still pratandes. Upp till produktion att skapa förutsätningar för aktivitet, dynamik och händelser. I dokusåpans barndom bestod inte serierna av castade obstinata bråkmakare, men blev bra tv ändå. Samma med denna serie, kan vara intressant utan strul eller Gurras evinnerliga samtal med väder-Martin. Martin har mer air time än Karim.

Dagens kändis-tv samt dokusar har bara tre ingredienser: gråtporr, konflikter samt uppkomna problem.
Citera
2025-02-19, 18:11
Medlem
När en Zlatan-imitation är avsnittets höjpunkt så är det ingen vidare säsong.

Undrar varför de seglar till Brasilien i stället för Västindien?
Citera
2025-02-19, 18:22
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic

intervjua Jan?
Är säkert så att hade Janne fått möjlighet att hoppa av i Atlanten och få skjuts hem i en snabb motorbåt hade han inte tackat nej.

Har alltid tyckt att Kaspersen Junior är en väldigt trevlig kille och han ser bra ut också. I de program jag sett med honom har han aldrig visat sig vara omöjlig att umgås med, alltid ett leende på läpparna.
Citera
2025-02-20, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
När en Zlatan-imitation är avsnittets höjpunkt så är det ingen vidare säsong.

Undrar varför de seglar till Brasilien i stället för Västindien?
Kanske för att dom gjort det 2 säsonger innan?

Och vad i helvete är det för fel på Zlatan-imitationerna??
Citera
2025-02-25, 22:46
Medlem
Crapmagics avatar
Vad konstig Emma ser ut när hon fortsätter intervjua gossen Kaspersen, vad kan det bero på? jag tycker mig känna igen minspelet från mitt eget liv.

Och givetvis så ska fina fisken kastas tillbaka, om kvinnan själv får välja!
hellre äter man trasiga Finduspinnar

Johans förhör med Janne om den fascinerande sporten? sinar aldrig & fortsätter ända
till Rio. Johan försöker skoja till det om att ämnet skulle kunnat handla om saltvatten istället för att Janne är filosofen Aristoteles när det kommer till visdom och det han gjorde på sidan av planen kan appliceras på alla aspekter i livet
Senast redigerad av Crapmagic 2025-02-25 kl. 22:57.
Citera
2025-02-26, 00:52
Medlem
Snart dags att sluta titta på programmet då jag stör mig mer o mer på påhittade problem (åh det kan vara pirater, åh nej dieseln snart slut, men nej en reva i seglet, åh nej det är doldrums, vi står still!). Gurras märkvärdiga tonfall med inkrystade märkvärdigheter och understatements. Han är kär i sig själv.

Kasperssongrabben ödmjuk och insett att han behöveer hitta ngt riktigt yrke och inte enbart valsa runt i tv.

Karim pratar amerikanska på svenska
När Johan är rolig så säger Karim; "du dödar mig". I USA säger de sådant när någon skämtar, "you kill me", för att man skrattar så mycket. På svenska fungerar inte uttrycket. Dels har vi inte i vår språkkultur att lägga in våldsuttryck.
Senast redigerad av bohonos 2025-02-26 kl. 00:59.
Citera
2025-03-04, 21:11
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Kasperssongrabben ödmjuk och insett att han behöveer hitta ngt riktigt yrke och inte enbart valsa runt i tv.
Nä det handlar om att sluta valsa & hitta rätt sak att göra i tv för honom, du hörde ju att skådis måste bockas av från bucket listan som kommer pågå i 30 år i tv's tjänst, tänk på att Kristin är förebilden

Nu är det bara Johan och Janne som skrattar när det vankas fotbollsskämt dem emellan, var är Clara när man behöver henne! för att slå näven i bordet om att dom får göra det nere på herrarnas toa där ingen överhör

NU har dom hittat liket på båten också, nån tidigare deltagare, vilket effektivt slängs överbord med alla bevis
Senast redigerad av Crapmagic 2025-03-04 kl. 21:27.
Citera
2025-03-04, 22:37
Medlem
lunarluddes avatar
Johan verkar riktigt reko och trevlig, hans medverkan i partaj för ett par år sen är oslagbar, en s.k kändis jag utan tvekan hade kunnat ta en öl med, han förhöjer stämningen.

Någonting med Emma Molin är sexigt, tycker hon ser smått kåt ut ombord på båten.
Citera
2025-03-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Snart dags att sluta titta på programmet då jag stör mig mer o mer på påhittade problem (åh det kan vara pirater, åh nej dieseln snart slut, men nej en reva i seglet, åh nej det är doldrums, vi står still!). Gurras märkvärdiga tonfall med inkrystade märkvärdigheter och understatements. Han är kär i sig själv.
.
Helt enig. Första säsongerna blev man orolig och fick ångest å deltagarnas vägnar när vattnet tog slut/motorn krånglade. Nu är det bara tröttsamt med ännu ett "motorkrångel". Osannolikt att de skulle ge sig ut på en sån här resa utan pålitlig utrustning, måste finnas mer än en motor, elaggregat etc. Billigt sätt att försöka få programmet bli spännande. Vore mer spännande med lite konflikter deltagarna emellan t ex.
Citera
2025-03-05, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Helt enig. Första säsongerna blev man orolig och fick ångest å deltagarnas vägnar när vattnet tog slut/motorn krånglade. Nu är det bara tröttsamt med ännu ett "motorkrångel". Osannolikt att de skulle ge sig ut på en sån här resa utan pålitlig utrustning, måste finnas mer än en motor, elaggregat etc. Billigt sätt att försöka få programmet bli spännande. Vore mer spännande med lite konflikter deltagarna emellan t ex.

Sen kan man fråga sig vilken amatör ger sig ut på Atlanten utan att ha anti-väx i dieseln. Gurra är säkert en skicklig seglare, men sen verkar det vara slut på smartheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in