2025-02-20, 00:57
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Dessa områden kan man utesluta helt och hållet. Man bör ha val i områdena utanför Novorossiya och låta människorna få rösta där

Man kan inte förneka alla dessa människor sin demokratiska rätt att rösta. Då blir inte valet legitimt och således ogiltigt.

I vilket fall så har varken Trump eller Putin med Ukrainas demokrati att göra. Än värre är det i vilket fall med Ryzzlands diktatur. Där har du verkligen en diktator som en mall av definitionen. Varför hugger du inte på det istället eftersom det är så mycket värre?
Citera
2025-02-20, 00:57
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Påstår västpropagandan. Det är inget man bevisat.
Alla dessa ryssar som "fallit" ut från fönster eller dom som förgiftats, t.ex Alexander Litvinenko som förgiftades med polonium och dog en enormt plågsam död.

Detta är sånt du tycker är helt ok, fyfan.
Citera
2025-02-20, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Jag har väl inte sagt att Ryssland är bättre din idiot

Ni verkar vara ett gäng här i tråden som är extremt korkade. Jävla pappskallar alltså 😂

Okey. Du är bara en idiot som påstår att en folkvald president, som har stöd av 57 % av befolkningen är en diktator. Utifrån att landet har krigslagar som parlamentetm Verkhovna Rada of Ukraine, godkänt och som kom till INNAN personen kom till makten.

Ska jag tolka ditt svammel så eller ska du försöka bortförklara det faktum att din avatar är 1000 gånger smartare än dig?
Citera
2025-02-20, 01:01
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Alla dessa ryssar som "fallit" ut från fönster eller dom som förgiftats, t.ex Alexander Litvinenko som förgiftades med polonium och dog en enormt plågsam död.

Detta är sånt du tycker är helt ok, fyfan.
Nej. Denna tråden handlar om huruvida Zelensky är en diktator så håll dig till ämnet.
Citera
2025-02-20, 01:02
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Kanske inte miljontals men det finns många som genuint tycker om Putin av olika anledningar i västvärlden. Dom flesta som jag ser är ju inte ryssar själva så tvivlar på dina 90%. Även om det skulle vara så att alla som tycker om Ryssland på internet är betalde av Putin. Så är dom inte troll utan propagandabotar.

Ryzztroll och popagandabotar är båda uttryck som frekvent används dagligen i media och sociala situationer i stora delar av världen. Det betyder samma sak.

Men visst finns det idioter även i väst. Till och med många. Nåja inte så många relativt sett. Men ändå skrämmande många. Men du vet att det i väst också finns nazister, folk som tror på gud, folk som tror jorden är plat och så vidare.

Så visst det finns många idioter även i väst. Så är det och det skäms man ju lite för. Men som sagt så är det.

Citat:
"Zelensky signs law banning import and distribution of Russian books"
https://kyivindependent.com/zelensky-signs-law-banning-import-and-distribution-of-russian-books/

"Zelensky Signs Ban on Russian Place Names"
https://kyivindependent.com/zelensky-signs-law-banning-import-and-distribution-of-russian-books/

"In Ukraine, it is now illegal to play Russian music in public"
https://www.dw.com/en/ukraine-bans-russian-music-and-books/a-62305280

Det är väl inget konstigt att förbjuda risk för propaganda från det land som startat ett krig mot en? Det kan väl inte vara svårt att förstå?
Citera
2025-02-20, 01:04
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Okey. Du är bara en idiot som påstår att en folkvald president, som har stöd av 57 % av befolkningen är en diktator. Utifrån att landet har krigslagar som parlamentetm Verkhovna Rada of Ukraine, godkänt och som kom till INNAN personen kom till makten.

Ska jag tolka ditt svammel så eller ska du försöka bortförklara det faktum att din avatar är 1000 gånger smartare än dig?
Den här undersökningen visade siffror som inte är till Zelenskys favör:

"Recent polls suggest that just 22 per cent of Ukrainians would vote to re-elect Zelensky for a second term (with just 16 per cent marking him as their first choice)"
https://www.spectator.co.uk/article/the-deepening-unpopularity-of-zelensky/
Citera
2025-02-20, 01:05
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det måste finnas en kandidat som är motståndare till Zekensky. Kandidaten är villig att offra mark för att få slut på kriget och Zekensky är inte villig utan han vill fortsätta kriga.

Nu får Ukrainska medborgare utanför Novorossiya välja. Hur man än vrider och vänder på det så kommer slutresultatet att bli så här ändå. Ryssland kommer att kontrollera marken i vilka fall som helst men varför ett val vore bra det är för att inte behöva offra fler liv i onödan om Zekensky förlorar.

Men hur vet du att det finns en kandidat som vill offra mark och att hen ens skulle vinna (om vi antar att valet genomförs av oberoende observatörer där varken Trump eller Putin får lägga sin näsa i blöt)

Seriösa undersökningar visar att Zelensky har majoriteten av stödet. För du förstår väl att lögnen som Trump yrar om att han bara skulle ha 4% är trams. Eller tror du på sånt trams som pappa Trump säger?
Citera
2025-02-20, 01:12
Medlem
Citat:
Den här undersökningen visade siffror som inte är till Zelenskys favör:

"Recent polls suggest that just 22 per cent of Ukrainians would vote to re-elect Zelensky for a second term (with just 16 per cent marking him as their first choice)"
https://www.spectator.co.uk/article/the-deepening-unpopularity-of-zelensky/

Jag vet inte om det stämmer eller inte då den artikeln är låst.

Vad jag vet är att 57 % av folket i Ukraina tycker att han gör ett bra jobb. Upp 5 % enheter sen i slutet av förra året. Det är vad jag vet. Utifrån artiklar som inte är låsta.
Citera
2025-02-20, 01:16
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Jag vet inte om det stämmer eller inte då den artikeln är låst.

Vad jag vet är att 57 % av folket i Ukraina tycker att han gör ett bra jobb. Upp 5 % enheter sen i slutet av förra året. Det är vad jag vet. Utifrån artiklar som inte är låsta.
Du "vet det" eftersom Zelensky påstod det...

Frågade de folket i östra Ukraina? Nej det gjorde de förstås inte. De frågade väl närmaste kretsen i Kiev.
Citera
2025-02-20, 01:18
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Inte korrekt användning av ordet, stör mig på att media förvrider ord hela tiden. Ja finns folk som tror på förintelsen också *fniss*

Vad snackar du om? Ryzztroll är hela kaskaden av idioter som på olika sätt propagerar för Ryzzland med propaganda som är fejk. Samma som botarna som håller på med samma sak. Det är den definitionen du finner av det i media i Sverige och många länder utanför.

Visst finns det många som "tror" på förintelsen. Men alla vi de flesta tror inte utan vi vet. Det har dock inget med den här tråden att göra.

Du menar väl inte att du är en sån där förintelseförnekaridiot? Det skulle dock kunna klarlägga lite varför du verkar vara i samma fack som ryzztrollen.

Så man får väl anta att du tror på allt ljug som Trump häver ur sig nu då eller?
Citera
2025-02-20, 01:18
Medlem
Citat:
Det måste finnas en kandidat som är motståndare till Zekensky. Kandidaten är villig att offra mark för att få slut på kriget och Zekensky är inte villig utan han vill fortsätta kriga.

Nu får Ukrainska medborgare utanför Novorossiya välja. Hur man än vrider och vänder på det så kommer slutresultatet att bli så här ändå. Ryssland kommer att kontrollera marken i vilka fall som helst men varför ett val vore bra det är för att inte behöva offra fler liv i onödan om Zekensky förlorar.

Juste ja... du tror de tar slut där? När man offrat mark.....

Verkade ju inte sluta med övertag av Krim-halvön.. 2014.

Nästa år då? När dom vill ha ny mark? Spelar ju ingen roll om man sluter fred, om eländet till kräk ska fortsätta ta mark???
Citera
2025-02-20, 01:21
Medlem
Citat:
Du "vet det" eftersom Zelensky påstod det...

Frågade de folket i östra Ukraina? Nej det gjorde de förstås inte. De frågade väl närmaste kretsen i Kiev.

Det är alltså en undersökning gjord av KYIV international Institute of Sociology.

Men du gick väl inte färdigt särskolan och är en plattjordare som likt Trump som förnekar vetenskap och fri forskning, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in