2025-02-19, 21:58
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Hur jag hade velat att de ska agera och hur de skulle agera är två helt olika saker. Hur mycket tror du Ukraina skulle böla om Sverige befann sig i Ukrainas situation? Min gissning är att de inte skulle bry sig ett skit.

För övrigt påvisar du ytterst klent intellekt om du tror att ”vatnik” är ett imponerande argument.

Svara nu istället, hur hade du önskat att andra länder hade agerat om ryssland anföll oss?
Citera
2025-02-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det är nog ingen som vill se ett tredje världskrig, men det är ju upp till diktaturen Ryssland. Alla länder har rätt att försvara sig. Det är ett riktigt cuckat beteende ni vatniks förespråkar.
Jojo, upp till Ryssland… Du begriper vad som händer när man provocerar en bindgalning, va? Då får man smaka på känga, du har dock inte vad som krävs för att begripa hur konceptet våld fungerar så du är förlåten för ditt fredsskadade skitsnack som du sprider i alla Flashbacktrådar.
Citera
2025-02-19, 21:59
Medlem
otellos avatar
Citat:
Hur jag hade velat att de ska agera och hur de skulle agera är två helt olika saker. Hur mycket tror du Ukraina skulle böla om Sverige befann sig i Ukrainas situation? Min gissning är att de inte skulle bry sig ett skit.

För övrigt påvisar du ytterst klent intellekt om du tror att ”vatnik” är ett imponerande argument.
Svara på frågan istället, hur hade du velat att resten av världen skulle agera om Sverige befann sig i Ukrainas situation? Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Citera
2025-02-19, 22:00
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
The Economist Democracy Index

41 India Flawed democracy, 7.18
91 Ukraine Hybrid regime, 5.06
Ja dom tappade lite när den f.d. presidenten Viktor Yanukovych visade sig vara en rysk marionettdocka. Som tur är fick han sparken av det ukrainska parlamentet.
Citera
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Absolut. Jag anser dock att de kan missbrukas för smutsiga syften, varför fruktar Zelensky folkets vilja? Är han rädd för att bli avsatt?
Haha är du på riktigt? Krigslagar sätts in för att landet ska ha kvar sin ledare under kriget. När kriget är över så tas krigslagarna bort och ett val ordnas. Precis som det ska.

Vad är problemet här menar du?
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Så komiskt att kolla på statstelevision där staten (Aktuellt) berättar för mig att Donald Trump har kommit "med flera uppseendeväckande och felaktiga uttalanden". Ursäkta? Vem är ni att bedöma att hans uttalanden är felaktiga? Menar staten att de sitter på sanningen som inte får kritiseras?

Fyfan för Sverige och EU. Jävla Kina-metoder och propaganda.
Citera
2025-02-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vad menar du? Alla med en fullt utvecklad frontallob vet att diktaturen Ryssland invaderade Ukraina, helt oprovocerat.
Måste vara jobbigt att gå omkring och inte förstå någonting. Att ständigt tro att saker och ting bara händer helt utan anledning.

Lider med dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Svara nu istället, hur hade du önskat att andra länder hade agerat om ryssland anföll oss?
Jag hade önskat att de hade hjälpt oss men jag är inte tillräckligt efterbliven för att verkligen tro på det. Vem hjälpte Finland när ryssen invaderade? Jo, jag vet att din mormor stickade vantar åt finnarna men de fick slåss på egen hand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Känner inte till något demokratiindex däe Ukraina räknas som demokrati. Landet räknas som hybridregim på plats 105 och däromkring.

Det är bra att ha i huvet att dom har jobbat hårt med att förbättra demokratin. Senaste åren har dom fallit pga kriget. Zelenski är öppen med att dom har problem och har även tackat ja till hjälp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Hahaha underbart att se alla basement dwellers, möpar och incels skrika sig hesa över "rysstroll" och "vatniks". Er värld rasar samman och det har knappt gått två månader med Trump!

Exakt.
Och vi har fyra (!) år att se fram emot.
Trump kommer gå till historieböckerna som den största världsledaren någonsin som förändrade världen till det bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Klart dom borde ha fått ett slut på kriget istället för att dras med när alla krigshetsare öst dom med vapen och pengar för att fortsätta kriga.

Europa har använt Ukrainska liv som en förbrukningsvara. Som ett sätt att "nypa åt" Putin utan att själva behöva sätta livet till. Modiga ni är som äter chips med dipp hemma i soffan samtidigt som ni förespråkar att andra, men absolut inte ni själva, ska ligga och dö i skyttegravar trotts att det är ni som vill att det ska fortsätta.

Förstår inte hur personer som påstår sig vara pro Ukraina tänker. Bryr ni er om åkerland eller Ukrainska liv?
Är du helt tappad?

Är det ok att gå in i grannländer, våldta, plundra hemmen och sätta ner en flagga?
Citera
2025-02-19, 22:03
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det ser onekligen ut som att Zelensky och vissa europeiska länder såsom Sverige inte alls är främmande för att få sig ett tredje världskrig. Det är väl ekonomiska incitament som ligger bakom.
Vatniks måste bestämma sig. Ibland gnäller ni på att det kostar pengar att hjälpa Ukraina, Ibland gnäller ni på att man tjänar pengar på att hjälpa Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Som tur är har vi en riktig världsledare som gör allt för att skapa fred i världen nu. Det skadar ju inte att han är lite halvkompis med Putin direkt, det känns betryggande att dom största makterna i världen ser ett enat mål helt enkelt.

Jag förstår att alla Karens med lila hår inte håller med, men jag tror inte att vi kan förvänta oss det mentala stödet från dem/er då det saknas vissa pusselbitar där uppe helt enkelt.
Men ingen fara, människor med förmåga har tagit över nu, ni behöver inte oroa er längre. Det blir inget världskrig.

Tack Donald.
Som sagt, cuckat beteende.

Din granne blir rånad och våldtagen men du vill inte gå emellan. Du vill istället bjuda in våldtäktsmannen till "fredsförhandlingar", där offret inte får vara med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in