2025-02-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Ukraina har sedan 2014 mördat sin egen befolkning.
"Kriget" var rysslands enda sätt att försöka rädda sina invånare från tortyr och terror.

Att ens emotsäga sig en demokratisk folkomröstning och låta det ukrainska folket bestämma sin framtid själva hör ni ju själva hur dumt det låter.

Är det inte demokrati vi eftersträvar? Ett folkvalt styre.
Nej, då ska vi minsann säga nej till det. Låta kriget fortsätta.

Och kalla Trump för boven?

Herregud vad korkat

Har någon någonsin kallat dig konspirationsteoretiker?
Jag har bara kollat på några sidor av din history, men det ser riktigt skumt ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Hur hade du velat se resten av världen agera om Sverige befann sig i Ukrainas situation? Vatnik.
Hur jag hade velat att de ska agera och hur de skulle agera är två helt olika saker. Hur mycket tror du Ukraina skulle böla om Sverige befann sig i Ukrainas situation? Min gissning är att de inte skulle bry sig ett skit.

För övrigt påvisar du ytterst klent intellekt om du tror att ”vatnik” är ett imponerande argument.
Citera
Bannlyst
Citat:
Dessutom har vi européer en tendens att bry oss om andra. Men du kanske ser typ Indien som ett föredöme?

The Economist Democracy Index

41 India Flawed democracy, 7.18
91 Ukraine Hybrid regime, 5.06
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Finns bara en förklaring, Putler har en hållhake på Trumpen. Och det är nog att Putler fått hemligstämplat material som kan anses som spioneri eller förräderi mot landet. Finns inget annat.. han kan ha fått det förra mandatperioden och på så sätt har han Trump i ett bra läge.

Helt klart! Fler här som är inne på samma.

Sannolikt valet/n, riggade o fejkade med republikanska Trump trollröster

Annat kan det omöjligen vara
Citera
2025-02-19, 21:55
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Hahahaha..
Ni är SÅ DJÄVLA PATETISKA!!!
Det enda ni gör är att skrika "rysstroll".

Ni tycker dessutom det är mycket "rysstroll" som härjar på FB när det bevisligen just nu fullkomligt kryllar av stolpskott som dig, där nu besvikelsen är gigantisk och sagan om "dumma Putin och Ryssland" fullkomligt rämnar vilket bevisligen medfört att det är kaos!

Det liknar när man kör ner en pinne i myrstacken...haha
Vad menar du? Att Trump är en svag ledare som böjer sig för Putin gör ju knappast att diktaturen Ryssland blir the good guys.

Jag tror många använder begreppet rysstroll synonymt med stenkokrad vatnik, där du själv tycks kvala in.
Citera
2025-02-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Du vet väl att krigslagar är något vanligt som de flesta länder har vid krig?
Absolut. Jag anser dock att de kan missbrukas för smutsiga syften, varför fruktar Zelensky folkets vilja? Är han rädd för att bli avsatt?
Citera
Medlem
Västkustskts avatar
Jag antar att Trump vet betydligt mer än vad vi vet om allt som hänt och det är därför han går så hårt fram.

Kommer att bli en intressesant tid framöver när allt kommer fram.

Det är nog många i eliten runt om i världen som är nervösa nu.
Citera
Medlem
Citat:
Det är nog ingen som vill se ett tredje världskrig, men det är ju upp till diktaturen Ryssland. Alla länder har rätt att försvara sig. Det är ett riktigt cuckat beteende ni vatniks förespråkar.

Det ser onekligen ut som att Zelensky och vissa europeiska länder såsom Sverige inte alls är främmande för att få sig ett tredje världskrig. Det är väl ekonomiska incitament som ligger bakom.

Som tur är har vi en riktig världsledare som gör allt för att skapa fred i världen nu. Det skadar ju inte att han är lite halvkompis med Putin direkt, det känns betryggande att dom största makterna i världen ser ett enat mål helt enkelt.

Jag förstår att alla Karens med lila hår inte håller med, men jag tror inte att vi kan förvänta oss det mentala stödet från dem/er då det saknas vissa pusselbitar där uppe helt enkelt.
Men ingen fara, människor med förmåga har tagit över nu, ni behöver inte oroa er längre. Det blir inget världskrig.

Tack Donald.
Citera
Medlem
Placeholders avatar
Man kan ju undra varför Ukraina ska få ett krig när vi här i Europa blir invandareade av islam och vi ska inte göra motstånd. Är det större skillnad mellan en ryss och ukrainare, eller är det mer skillnad mellan en kristen europe och en islamsk fundamentalist?
Citera
2025-02-19, 21:57
Medlem
Till och med ukrainska folket är sjukt trötta på detta eländiga krig... Ukraina ska INTE med i Nato. Ukraina är på tok för korrupt. Clownen har garanterat tagit några hundra milj under sätet för sin egen framtid...

Dags för Europa att lägga 5% BNP och AKUTbygga försvaret samt en europeisk armé (minst 250 000) soldater
Citera
2025-02-19, 21:57
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Absolut. Jag anser dock att de kan missbrukas för smutsiga syften, varför fruktar Zelensky folkets vilja? Är han rädd för att bli avsatt?
Ja, sannolikt. Rädslan är befogad. Det är därför man inte håller val i krig. För de blir inte rättvisa. Förstår att en vatnik inte har någon uppfattning om vad som är ett rättvist val så du är ursäktad (skoja, det är du inte).
Citera
2025-02-19, 21:58
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Där kom hjärntvätten fram. Visste väl det. Läs på lite vet jag...
Vad menar du? Alla med en fullt utvecklad frontallob vet att diktaturen Ryssland invaderade Ukraina, helt oprovocerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in