2025-02-19, 19:34
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Din kommentar borde vara avslöjande, det finns ingen godhet i ditt tänk, eller hos andra krigsivrare.

Är det inte godhet att jag vill rädda miljontals människor jag inte känner från hemska psykopater som vill dem illa?

Jag håller inte med dig. Det är vad godhet är per definition. För att jag hävdar att vi måste försvara oss så är jag absolut inte någon krigsivrare. Jag är som Zelensky. Vill inget annat än att ha rätt till fred i mitt hem. Men jag tänker försvara mitt hem.
Citera
2025-02-19, 19:35
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag tror det är trötthet på vänstern som ligger bakom. Med rätta givetvis. Trump är bättre än förväntat. Han är i en svår sits som medlare i att försöka få fred men syftet är gott.

Tack för att du bekräftade det jag skrev!
Citera
2025-02-19, 19:36
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Trump är det bästa som hänt västvärlden någonsin!

Viktigt nu att man hittar samsyn med Orban, AFS, Fico, Meloni i Italien, Le Pen

Vrider om dolken och en gång för alla begraver liberalismen, woke, feminismen, hbtqi, PK-media och annat sjuk som befolkningen vill ha.

TACK DONALD!!

Som befolkningen inte vill ha menar du väl? Jag hoppas det med.

Man kan kritisera Trump om mycket men när det gäller kulturella frågor är jag 110% bakom.

Bort med islam, massinvandring, transor, Pride, feminism, PK och allt sånt skit. Jag vill ha tillbaka det gamla Sverige.
Citera
2025-02-19, 19:36
Avstängd
Dags att man inför elektriska stolen igen i USA. Gissa till vem...
Citera
2025-02-19, 19:37
Bannlyst
Är Sverige nu på Putins sida?
Kremlin leader: 'No one is excluding Ukraine' from peacemaking
https://www.reuters.com/world/putin-praises-russia-us-talks-says-ukraine-wont-be-excluded-2025-02-19/
Citera
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Krim kom efter och som en reaktion på USA's statskupp 2014. Därefter kom Minsk-avtalen som det var väst-Ukraina och typ hela EU som bröt mot och aldrig hade för avsikt att hålla.

Ja just det det var Viktoria Nuland som personligen skjutsade varenda demonstrant till Maidan, glömde det. Givetvis CIA bakom alltihop. Där visade de super kompetens och kuppade utan att det går att förklara hur de kunde få ut så många på barrikaderna, sedan följde de upp med Afghanistan där de helt plötsligt var inkompetenta igen. Låter väldigt logiskt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Och hur skiljer det sig från hur väst stöttade det olagliga störtande av Yanukovich?

Ryssland skickade in militär för att se till att ta över Krim och skickade även militär för att störda separatisterna i Donetsk.

Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Visste du att 95% av alla på krim och 45% av alla i donetsk identifierar sig som ryssar?

Ja, det visste jag. Det finns även antagligen även en seriös diskussion att ha kring hur dessa har behandlats. Innan Ryssland valde att använda militären för att ta över Krim så är det inte alls omöjligt att folket där hade röstat för att tillhöra Ryssland i alla fall om det av någon anledning hade hålits ett ordentligt val om saken. Det ursäktar inte att Ryssland istället tog över Krim med våld.

Tillägg: Ang. det med "identifierar sig som ryssar", så snarare kanske pratar ryska än nödvändgitvis identifierar sig som ryssar. Kan säkert hitta siffror på hur det ligger till med den saken om de som pratar ryska även identifierar sig som just ryssar eller ukrainare som pratar ryska.
Senast redigerad av Chinisan 2025-02-19 kl. 19:43.
Citera
Medlem
LouizCyphers avatar
Fatta att vi har 1mm ifrån en helt förvrängd galning. Jag saknar demens-Joe.
Citera
2025-02-19, 19:38
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Dags att man inför elektriska stolen igen i USA. Gissa till vem...

Biden? Men tycker det är hårt, han förstår inte vad som händer
Citera
2025-02-19, 19:39
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.swfinstitute.org/news/90470/what-is-mass-formation-psychosis

What is mass formation psychosis?

Citat:
Mass formation psychosis is when a large part of a society focuses its attention to a leader(s) or a series of events and their attention focuses on one small point or issue. Followers can be hypnotized and be led anywhere, regardless of data proving otherwise. A key aspect of the phenomena is that the people they identify as the leaders – the one’s that can solve the problem or issue alone – they will follow that leader(s) regardless of any new information or data. Furthermore, anybody who questions the leader’s narrative are attacked and disregarded.

Corona, Ukraina. Många i tråden som borde läsa.

Ska vara ärlig och säga att jag fastnat i det träsket med, är mänskligt. Följa flocken.

Men ta ett djupt andetag och börja tänk och inte skriva vatnik och rysstroll till alla som kommer med olika syn på saker och ting i kriget. Öppen debatt är bra och borde uppmuntras.
Citera
2025-02-19, 19:39
Medlem
Trump kan inte bli långlivad så som han håller på
Citera
2025-02-19, 19:40
Medlem
Fyfaans avatar
Det alla varnade för händer. Märkligt. Vem hade kunnat tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera