2025-02-19, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Ukraina var en del av Sovjetunionen. När Sovjet sprack och landet blev Ryssland gav Rysslands president Jeltsin självständighet åt Ukraina år 1991. Så drygt 30 år senare kräver Ryssland att Ukraina skall bli en del av Ryssland....Jeltsin var f.ö. Putins mentor och Jeltsin utsåg Putin till sin efterträdare.
Vilket Jeltzin ångrade.
Citera
2025-02-19, 19:29
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Jag har självinsikt nog att erkänna att jag hade fel om Trump och att han är en oändligt värre idiot än jag någonsin kunnat tro. Men har vänstern självinsikt nog att förstå att det är deras egna extremism som fört normala människor in i Trumps armar?

Jag tror inte att det handlar om vänster/höger. Tror att det handlar om ren dumhet och bristande förståelse.

Det har gått för lång tid sedan krigen och folk tar inte sånt på allvar. För gemene magaidiot så är livet som en film och andras lidande är inte på riktigt. De egna åsikterna är viktigare än allt annat.

Dom fattar inte vad deras idioti kommer att leda till.
Citera
2025-02-19, 19:30
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Trump suger numera rysskuk och hans nya doktrin är: Russia first!
Citera
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Ja och sedan februari 2022 har det städats (censurerats) rejält på Google och det är svårt att ens hitta bilder och videor där, men jag minns 2014 då jag satt inne på bland annat Liveleak och såg klipp på civila som blivit bombade, och de där människorna som brändes levande i Odessa.

Så du talar om sådant som hände efter invasionen av Krim när du försöker fastställa vem av parterna som startade? Du missade invasionen av Krim?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuren-Ferdinand
Bruh. Tror jag inte är ensam om att tycka att Trump denna gång passerat en viss gräns. En gräns utan återvändo. Att skylla kriget på Ukraina. Att kalla Zelensky för en diktator. Att öppet ställa sig på Putins sida. Av alla hans utspel så är det här lätt det som känns mest surrealistiskt. Visst, lägg ner några departement i USA. Bygg en mur mot vilka gränser som helst. Döp om månen till Moonlania. Men ge fan i att slicka rysk röv på detta sätt.

I en extremt onyanserad debatt så säger han sanningen.
Citera
2025-02-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Underbart! Trump for president! (Oj det var han ju visst redan) . Nu blir det fredspriset nästa!
Rövslickeri i högnivå
Här är det många som försvarar Putin o Trump vad de än hittar på.
Masspykos på högerblivna
Citera
2025-02-19, 19:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Och hur skiljer det sig från hur väst stöttade det olagliga störtande av Yanukovich?
Visste du att 95% av alla på krim och 45% av alla i donetsk identifierar sig som ryssar?
Det var väl på Obama och Demokraternas tid då oranga och gröna västmanipulerade revolutioner/kupper haglade jorden över
Its ok when we do it.
Citera
2025-02-19, 19:32
Medlem
Trump är det bästa som hänt västvärlden någonsin!

Viktigt nu att man hittar samsyn med Orban, AFS, Fico, Meloni i Italien, Le Pen

Vrider om dolken och en gång för alla begraver liberalismen, woke, feminismen, hbtqi, PK-media och annat sjuk som befolkningen vill ha.

TACK DONALD!!
Citera
2025-02-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Så du talar om sådant som hände efter invasionen av Krim när du försöker fastställa vem av parterna som startade? Du missade invasionen av Krim?

Krim kom efter och som en reaktion på USA's statskupp 2014. Därefter kom Minsk-avtalen som det var väst-Ukraina och typ hela EU som bröt mot och aldrig hade för avsikt att hålla.
Citera
2025-02-19, 19:33
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag tror inte att det handlar om vänster/höger. Tror att det handlar om ren dumhet och bristande förståelse.

Det har gått för lång tid sedan krigen och folk tar inte sånt på allvar. För gemene magaidiot så är livet som en film och andras lidande är inte på riktigt. De egna åsikterna är viktigare än allt annat.

Dom fattar inte vad deras idioti kommer att leda till.

Jag tror det är trötthet på vänstern som ligger bakom. Med rätta givetvis. Trump är bättre än förväntat. Han är i en svår sits som medlare i att försöka få fred men syftet är gott.
Citera
2025-02-19, 19:34
Medlem
guderis avatar
Herregud vilken jävla clown... ... ...
Citera
2025-02-19, 19:34
Medlem
HomoDeuss avatar
För clownen så handlar detta bara om hans patetiska ego. Inget annat. Ukraina nobbade clownen när han ville att de skulle utreda Biden, och det har han inte förlåtit.

Och mobbarclownen klarar inte av att inte få som han vill (att se ut som "fixaren" idag) så han flippar.

Bra sätt av clownen att fixa freden på. Att suga av Putin och sälla sig till de västa diktatorerna världen över.

Trump är definitivt på väg dit. Grattis USA och alla Magaidioter. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in