Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Jag har upprepade gånger skrivit att jag personligen anser att val inte borde hållas, sedan är jag helt övertygad om att Ukraina kan hålla val om dom så önskar och parlamentet så önskar.
Om Ryssland, som inte själva klarar av att hålla val vilka godkänns som fria och rättvisa av omvärlden, nu fått en (tillfällig?) vurm för demokratiska val så vore det fint om de hjälpte till så att förberedelser för val kan påbörjas i Ukraina. Om orcherna genast lämnar de delar av Ukraina som de ockuperar så kan valrörelsen snart komma igång och därefter kan val hållas inom några månader. Men nu vill ju inte ryssjäveln lämna Ukraina, eller hur?
Det är bara ryssvänner som babblar om att det ska hållas val i Ukraina under brinnande krig, vi Ukrainavänner är mer fokuserade på att få ut ryssen ur Ukraina tillbaka till Ochland. Vem vet, kanske kan de där jobba för att få tillstånd verkligt fria val i hemlandet? Sådana där val där inte oppositionen sätts i fängelse, ramlar ut från fönster eller förgiftas? Det vore nåt att prova.