2025-02-19, 07:50
Medlem
StigEngstroms avatar
Jag ser på kollegor och kompisar som har barnen varannan vecka och ärligt talat, det verkar rätt nice.
En vecka ger man allt som superfarsa och kör på, den andra veckan är man fri som en fågel och kan göra precis vad man vill.
Jag är i en sits där min fru jobbar mycket skift, och även ofta på helger vilket gör att jag ofta har ständigt hämtade/lämnade under veckan för att sen ofta ha småbarnen själv på helgerna medans frun antingen jobbar eller sover.
Finns det någon med dålig erfarenhet av varannan vecka? För jag tycker fan att det verkar som paradiset, det ultimata pappaupplägget.
Citera
2025-02-19, 08:00
Medlem
Det är drömmen, så länge man vet att ungarna har det bra hos den andra föräldern.

Lite varning till dig dock. Mamman lär ju inte sluta jobba skift för att ni går isär, så renodlad varannan vecka kan bli svårt att få till i ett fall.
Citera
2025-02-19, 08:00
Medlem
Varför vill du att dina barn ska växa upp i en splittrad familj? Vad fan är det för fel på dig? Är du så jävla egoistisk att du sätter dina intressen före dina barns trygghet och välmående?

Fan vilken ynkedom till man du är.
Citera
2025-02-19, 08:03
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Varför vill du att dina barn ska växa upp i en splittrad familj? Vad fan är det för fel på dig? Är du så jävla egoistisk att du sätter dina intressen före dina barns trygghet och välmående?

Fan vilken ynkedom till man du är.
Lugna ner dig nu, jag har inte gjort nånting.
Men jag ser ju på vänner och kollegor med avund, det är sant.
Dom verkar rätt nöjda med upplägget också.
Citera
2025-02-19, 08:10
Medlem
Varannanvecka boende är VÄRDELÖST för barnen!

Det är bara egoistiska föräldrar som tycker det är en bra lösning. Läs TS inlägg. Föräldrar som skiter i barnens välmående och bara ser till sina egna behov.

Barnen ska bo på ett ställe. I deras hem.
Ska det vara varannanvecka boende är det i så fall föräldrarna som ska byta varannan vecka hemma hos barnen.

Jag och frugan bodde hos varandra varannan vecka innan vi flyttade ihop. Det var VÄRDELÖST!
Man bodde i en väska hela tiden, och det man skulle ha var alltid på fel ställe.

Föräldrar som förespråkar varannanvecka boende kan prova själva först innan de utsätter sina barn för det.
Citera
2025-02-19, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Lugna ner dig nu, jag har inte gjort nånting.
Men jag ser ju på vänner och kollegor med avund, det är sant.
Dom verkar rätt nöjda med upplägget också.
Ett bevis att du inte älskar din familj. Du vill förstöra dina barns barndom pga bekvämlighet
Citera
2025-02-19, 08:14
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Ett bevis att du inte älskar din familj. Du vill förstöra dina barns barndom pga bekvämlighet
Vill? Kan du inte läsa i rubriken, rätt eller fel frågar jag.
Om man frågar om varannan vecka funkar bra eller inte så älskar man inte sina barn, tack då vet jag!
Men om vi hypotetiskt säger såhär då:
Vi grälar varje dag och jag är rädd för att det blir knytnävar i luften snart, funkar varannan vecka bra för er eller?
Känns det bättre då?

https://youtu.be/RsVMCWkC5-I?si=8RkDkToiVrwbe1B9
Ser du inte så lyckliga alla är?
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-02-19 kl. 08:21.
Citera
2025-02-19, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Vill? Kan du inte läsa i rubriken, rätt eller fel frågar jag.
Om man frågar om varannan vecka funkar bra eller inte så älskar man inte sina barn, tack då vet jag!
Men om vi hypotetiskt säger såhär då:
Vi grälar varje dag och jag är rädd för att det blir knytnävar i luften snart, funkar varannan vecka bra för er eller?
Känns det bättre då?

https://youtu.be/RsVMCWkC5-I?si=8RkDkToiVrwbe1B9
Ser du inte så lyckliga alla är?
Försök inte släta över nu. Du är bekväm och vill inte ta ansvar
Citera
2025-02-19, 08:30
Medlem
Varannan vecka är bättre än ett dåligt förhållande där man är tillsammans men är olyckliga.

Men bara för att man har barnen varannan vecka betyder det inte att man inte har olika uppfattningar om barnens behov eller syn på hur barnen bör växa upp. Ni kommer förmodligen fortfarande ha era meningsskiljaktigheter. Det är också en del stök kring det materiella så som kläder och saker, läxor etc.

Har man god kommunikation och är någorlunda mogen bör det dock gå bra.
Citera
2025-02-19, 08:32
Medlem
OneTaps avatar
de optimala för barnets skull e o bo tillsammans men visst fattar va du menar :P växte upp med varannan vecka o de funkade. de mest på tagliga va kontrasterna mellan hus hållen :P ena veckan tvungen o sköta sig o va hemma tills kl 20 o data begränsningar o disk plikt o städ plikt. o nästa veckan lira CS hela nätterna o ta crossen till skolan o latcha runt på byn o smutta på mellan öl till middagen (gorbys o billys på papp tallrikar så man slapp diska) :P så de va rätt soft. skills mässan tog hårt på fars gubben o han brydde sig knappt om nåt så länge man inte la vantarna på hans stark varor :P snatta av en whisky flaska när ja va 12 o fyllde upp med lite vatten som några polare tipsa om o de misstaget gjorde ja aldrig om igen vet inte hur han märkte men fy fan va de tog hus i helvetet tror aldrig ja hört nån bli så förbannad över några vatten droppar :P
Senast redigerad av OneTap 2025-02-19 kl. 08:37.
Citera
2025-02-19, 09:14
Medlem
tryffs avatar
Ja din djävla idiot. Naturligtvis är det bekvämt för föräldrar att slippa barnen varannan vecka.

Men det finns ännu bättre metoder. Skicka helt enkelt bort barnen så är det ännu bekvämare och du får mer tid för dina fritidsintressen.
Citera
2025-02-19, 09:48
Medlem
Roidberts avatar
Jag brukar vara med min äldsta dotter 4-5 dagar i veckan i snitt. Hennes mamma får inte den tid hon behöver från förskolan för att kunna gå upp i arbetstid. Det vote skönt att kunna vara "ledig" någon enstaka dag, men jag brukar börja sakna min dotter after bara 2-3 dagar. Varannan vecka vore jobbigt i längden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in