Citat:
Ursprungligen postat av
Teobald Thor
Fästas längst upp i rövhålet i så fall.
Dom bästa skall vara med i landslaget oavsett ålder.
Men Hanna får nog skärpa sig lite om hon skall stå på start i OS nästa år (4 platser för Sverige), men det beror också på hur övriga åkare lyckas fram till dess såklart.
De som påstår att ålder inte är en faktor tänker alltför kortsiktigt. Och det kan man väl tillåta sig om det är så att de äldsta också är de bästa. Men nu verkar det faktiskt inte vara så längre.
Jag vet att det triggar en del att skriva det rakt ut men Hanna är inte lika stabilt bra längre. Hon är definitivt inte den bästa i laget och hennes trend över tid är inte positiv även om hon har bra dagar ibland (om än inte lika ofta som för 2-4 år sedan). Till och med hon själv har uttalat det hela ett antal gånger, senast i en artikel i Expressen idag så att sitta här och försöka snacka upp henne när resultaten säger motsatsen blir bara blekt.
Klart att Hanna är en av våra bästa någonsin, men hon har peakat och jag tycker att det är övermodigt att så självklart anta att hon får starta i OS om ett år med denna säsongs resultat (såvida hon inte vet något om hur uttagningen går till som hon inte vill säga högt). Men som du säger, det beror ju på hur övriga åkare lyckas fram till dess - men då måste de ju också få chansen att lyckas! AKH:s framgångar i EM räcker uppenbarligen inte till en start i VM trots att Hanna uppvisar sämre tendens just nu så man undrar ju vad som egentligen krävs utöver "pensionsavgångar" för att nya ska få visa vad de går för.
Sen har vi ju Linn som sitter i vinterstudion och snackar om OS även hon. Hur ska hon kunna slå sig tillbaka in i A-laget om man inte kompisresonerar förstår jag faktiskt inte.