Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
Du har en poäng, men det gör inte min poäng mindre relevant.
Så poängen kvarstår för dig att omgrunda ditt resonumang på.
Poäng: "informationen som sprids om att ryssland inte vill oss väl kan vara lika mycket propaganda som HBTQ"
Rent allmänt skulle jag säga att du målar upp en väldigt misvisande bild av ryssland, och det är ju just den bilden svensk propaganda spridit. Så ja här visar du ju svaret på min fråga eller poäng kan man tycka.
Ryssland är inget aggresivt imperium. Raka motsatsen är de ett fredligt imperium som är transparenta med sina intentioner och tydliga med deras agerande. Varför man anfallit Ukraina t.ex. Att det funnits biolabb i Ukraina t.ex.
What if I told you att
Sverige har 24 "biolabb"? Rimligt skäl för en rysk invasion?
What if I told you att ryssarnas "folkmord i Donbass" som användes som orsak till invasionen är nonsens? Att de "14 000 mördade civilisterna" i själva verket är 14 000 döda totalt, varav 3 400 civila,
på båda sidor, och att antalet döda civila var
nere på ca 25 om året, totalt, på båda sidor, under 2019-2021?
What if I told you att ryssarna löste detta "problem" genom att
iscensätta falskflagg-attacker mot de så kallade folkrepublikerna som förevändning för invasionen? Det finns en rad verifierade exempel på detta, där varje bevis är open source, så det är fritt fram att försöka motbevisa dem. Och ja, jag har personligen granskat flera fall istället för att lita på Bellingcat rakt av.
Tycker du då fortfarande att ryssarna är "transparenta med sina intentioner och tydliga med sitt agerande"?