2025-02-18, 17:07
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Jo det behöver du faktiskt. Du har hittills påstått att Ryssland har handfasta bevis för det du tidigare påstått, och därför har du själv införskaffat dig bevisbördan.
Jag behöver inte göra någonting bara för att du vill det.

Jag gör det jag anser är lämpligt att göra. Att överbevisa folk som har ett oskyldigt önsketänk om att deras egna stat är de goda och att ryssland är de onda avslöjar jag som en lögn baserat på propaganda från den egna staten.

Detta har jag gjort genom att bevisa att sverige ljuger i media och hjärntvättar sin befolkning. Att man aktivt mörkar sanningen.

Detta räcker för mig även om det inte räcker för dig.
Citera
2025-02-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Känner att jag behöver inte bevisa att Ryssland talar sanning när det är så enkelt att bevisa att Sverige ljuger.

För det första handlar tråden om Ryssland och Ukraina.
Varför du är så analt fixerad vid Sverige är bara beklagligt.
För det andra så kräver du att andra ska presentera bevis kring länkar/fakta som de presentera trots att du konstant vägrar/är oförmögen att göra det samma.

Jag påstår verkligen inte att du är en högst ohederlig person.

Så kom igen nu. Bevisen på att Ukraina är det mest korrupta landet i Europa, för du är väl som sagt inte en högst ohederlig person?
Citera
2025-02-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afrofobiker56
Nej verkligen inte. Det betyder att man tycker det är ok att invadera ett suveränt grannland och stjäla dess land. Med andra ord är man en fullblodsidiot.
Att stå på Ukrainas sida har verkligen inte vaccin och HBTQ mm att göra och ditt inlägg tyder på svagbegåvning och att du är en foliehatt.

Haha ok

Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Det är väl pro-ryssar som gillar massinvandring till EU?

https://www.voanews.com/a/poland-says-belarus-russia-organizing-new-migrant-influx/7214946.html

Nej, det tenderar att vara de som står på Ukrainas sida.
Citera
2025-02-18, 18:12
Medlem
Citat:
Jag behöver inte göra någonting bara för att du vill det.

Jag gör det jag anser är lämpligt att göra. Att överbevisa folk som har ett oskyldigt önsketänk om att deras egna stat är de goda och att ryssland är de onda avslöjar jag som en lögn baserat på propaganda från den egna staten.

Detta har jag gjort genom att bevisa att sverige ljuger i media och hjärntvättar sin befolkning. Att man aktivt mörkar sanningen.

Detta räcker för mig även om det inte räcker för dig.
Fast du sitter ju ändå frivilligt på ett diskussionsforum och påstår saker, då blir ju konsekvenserna att du bör ha bevis för det du påstår för annars har du faktiskt förlorat diskussionen. Du hävdar dessutom att man måste vara kritisk till det man läser och hör, så borde ju du föregå med gott exempel och vara kritisk mot det ryssarna påstår.

Så berätta nu, vad har du för handfasta bevis att Ukraina är världens mest korrupta land, att Ukraina lät terrorister härja fritt, att Ukraina har ett labb de producerar biologiska virus (är inte alla virus biologiska för övrigt)?
Citera
2025-02-18, 18:15
Medlem
TweentyFives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Det är fascinerande hur vissa helt okritiskt sväljer allt media matar dem med, särskilt när det gäller Ryssland. Det räcker att man inte håller med om det rådande narrativet för att direkt bli kallad diverse slagord. Vad hände med att kunna ha en saklig diskussion utan att det spårar ur i personangrepp?

Flashback brukade vara ett forum för fria tankar och debatt, men numera känns det som en förlängning av den anti-ryska propagandan vi ser i SVT och andra västliga medier. Är det verkligen så svårt att förstå att världen inte är svart och vit?

Att ifrågasätta betyder inte att man "tar sida" – det betyder att man inte vill bli en papegoja som upprepar det man blir tillsagd att tro. Är det för mycket begärt att folk tänker själva?

Jag stödjer Ryssland hundra procent i detta. Till skilnad från många professorer här på fb, jag har följt detta som händer i ukraina samt usas iblandning lång innan maidan 2014.

Jag skter i vad folk här tänker och jag tänker inte ta till mig påhopp men jag håller med dig. Många kan inte konversera här. De går direkt till skit ord om en.

Länge leve Ryssland och May Putins Rule Reign Supreme
Citera
2025-02-18, 18:37
Medlem
knarkhitlers avatar
Anti-rysstrollen är andra sidan av det svagbegåvade myntet.

Här förekommer de som okritiskt sväljer svensk medias vansinniga bild av trump, de som gick full retard under flyktingåren med hela "refugees welcome"-köret. Samma sak bara att de iställer för att käka Kremls narrativ med hull och hår valt andra sidan av gödselstacken.

Således samma brist på synapsrally hos den som repostar telegramvideos filmade med en potatisdriven nokiamobil från nittonhundrafrösihjäl som hos den som envisas med att skriva ryzzar.
Även den där jäveln som alltid skriver "dvärgen i kreml" nåt liknande är ärligt talat en jävla plåga.

Antingen är dessa barnsliga personer mycket unga, lågegåvade eller kvinnor. Förmodligen alla tre.
Citera
2025-02-18, 18:37
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Du har en poäng, men det gör inte min poäng mindre relevant.

Så poängen kvarstår för dig att omgrunda ditt resonumang på.

Poäng: "informationen som sprids om att ryssland inte vill oss väl kan vara lika mycket propaganda som HBTQ"

Rent allmänt skulle jag säga att du målar upp en väldigt misvisande bild av ryssland, och det är ju just den bilden svensk propaganda spridit. Så ja här visar du ju svaret på min fråga eller poäng kan man tycka.

Ryssland är inget aggresivt imperium. Raka motsatsen är de ett fredligt imperium som är transparenta med sina intentioner och tydliga med deras agerande. Varför man anfallit Ukraina t.ex. Att det funnits biolabb i Ukraina t.ex.

What if I told you att Sverige har 24 "biolabb"? Rimligt skäl för en rysk invasion?

What if I told you att ryssarnas "folkmord i Donbass" som användes som orsak till invasionen är nonsens? Att de "14 000 mördade civilisterna" i själva verket är 14 000 döda totalt, varav 3 400 civila, på båda sidor, och att antalet döda civila var nere på ca 25 om året, totalt, på båda sidor, under 2019-2021?

What if I told you att ryssarna löste detta "problem" genom att iscensätta falskflagg-attacker mot de så kallade folkrepublikerna som förevändning för invasionen? Det finns en rad verifierade exempel på detta, där varje bevis är open source, så det är fritt fram att försöka motbevisa dem. Och ja, jag har personligen granskat flera fall istället för att lita på Bellingcat rakt av.

Tycker du då fortfarande att ryssarna är "transparenta med sina intentioner och tydliga med sitt agerande"?
Citera
2025-02-18, 18:46
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok så detta är tråden där rysstroll kan beklaga sig hur synd det är om dom... Klubben för rysstroll. Bara att ta notis om vilka som skriver här då

Tredje inlägget bevisar idiotin som TS beskriver, bra jobbat

OnT: Folk är så polariserade idag att det är sjukt. LGTV+ eller homofob. Palstinakramare eller Judeälskare. Nazist eller vänsterextremist. Rysstroll eller Zelenskyrunkare. Inte många som verkar kunna se mer än svart och vitt.

Jag har blivit kallad rysstroll för att jag inte gillar vad som sker i Ukraina på en utomrysk nivå. Idioter, sen "Putler", så jävla löjligt. Säger mig bara att Putin inte är så hemsk utan man måste lägga till lite Hitler också.
Citera
2025-02-18, 19:08
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ukraina har inte varit någon oskyldig ängel i denna konflikt, deras egen korruptionshistoria är väl dokumenterad och väst har i årtionden finansierat oligarker och politiska spelare där.

Bara en lögnare kan påstå att lilla Ukraina skulle ha angripit Ryssland. Så kan det inte ha gått till.

Men Hitler blev ju angripen av Polen? Eller?
Citera
2025-02-18, 19:08
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Om vi ska diskutera sakfrågan måste vi också vara konsekventa i hur vi bedömer källor. Du avfärdar alla andra källor okritiskt samtidigt som du hävdar att dina egna är "äkta". Det är en selektiv skepticism som inte håller om vi ska ha en seriös diskussion.

Om du menar att desinformation sprids av vissa aktörer, måste du också vara öppen för att desinformation och vinkling kan förekomma från flera håll, inte bara från Ryssland. Vad är det som gör dina källor mer trovärdiga än andra? Är de oberoende granskade? Bygger de på primära källor?

Att bara utgå från en ensidig bild utan att ifrågasätta den på samma sätt som du ifrågasätter andra perspektiv blir inte en ärlig analys det blir snarare en form av egen filtrering av verkligheten.
Du har inte ens läst igenom rapporten. Källorna finns där. Vilka av de 122 referenserna tycker du är felaktiga?

det är bara fram med källor som stryker dina argument. Är det videor med läskiga musik och en mörk röst som berättar vad du ska tänka?
Citera
2025-02-18, 19:38
Medlem
psykadelikatessens avatar
Folk tänker fortfarande kritiskt över lag. Pratar man med vanliga människor så förstår de nyanserna, eller är i vart fall ärliga med att de inte är insatta i vad som hänt i Ukraina sen 2010, och berättar man händelseförloppet för dem så förstår de oftast att man är skeptisk till narrativet

På nätet däremot; flashback, reddit, facebook osv - där härjar bara troll just nu, och det är nog en bra skara puckon blandat med sponsrade troll, på båda sidor av diskussionen.

Ta inte skällsorden på allvar; inse istället att de bara är troll som inte är värda din tid, och diskutera med de som visar att de kan förstå nyanserna istället

Flesta vettiga människor fattar att det här är ännu ett proxykrig som hamnade för nära ryssen, och ryssen sa ifrån. Båda sidor har skuld i att ha skapat den här situationen, och det fattar de flesta. De som börjar skrika om rysstroll är bara att ignorera.
Citera
2025-02-18, 19:42
Medlem
Citat:
Nej det är helt korrekt att jämföra medias beteende i två liknande situationer för att se om media är ärliga eller om de använder sig av propaganda metoder.

Vilket vi kan bekräfta att SVT och västerländsk och svensk media gjort i båda liknande fallen gällande biolabb i två olika länder.

Usa har erkänt att de driver biolabb både i Wuhan och Ukraina. Det svensk media förnekade var att dessa biolabb utgjorde någon form av risk. Vilket vi vet idag är ett helt befängt förnekande iom skadorna biolabbet i Wuhan skapade...

Skojar du eller? Det är som du säger att wuhan labbet inte var farligt i princip.

Självklart gick Ryssland in och bombade och stoppade den här verksamheten i Ukraina. Tacka Putin för det.

Oj då, så hemskt.. Men du.. universiteten i Sverige har MASSOR med biolab, men idioter och foliehattar som du fattar nog inte vad som försegås där eller vaf det innebär..

Du, varför springer du inte och kollar om någon gått och fått en grön extra testikel på Uppsala eller Lunds universitet? Seså, det kan vara jordens undergång! Wuuuhan!!

Ännu bättre, vi låter Ryssen bomba sönder och samman hela skiten!

Man tar sig för pannan, var är dårhusen när man behöver dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in