2025-02-18, 14:50
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Antagligen kåt för stunden, precis som många andra kvinnor är när de hävdar våldtäkt dagen efter.

Nu får kvinnor smaka på de nya lagarna med.
Mycket sannolikt. Lite julkuk verkar ha stått på menyn. Hällde hon i honom sprit, tro?

Sannolikt lär hon dock inte få fängelse för detta. Kvinnor får sällan riktiga straff för sexuella övergrepp.
Citera
2025-02-18, 14:53
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Är det detta misshandeln handlar om?

"I Sköldingetrakten uppstod på lördagen konflikter, som urartade i misshandel och grov misshandel. Det var i samband med någon social sammankomst som flera personer först grälade verbalt. Därefter polisanmäler två kvinnor att de utsatts för misshandel"

https://www.kkuriren.se/nyheter/katrineholm/artikel/storgral-i-skoldinge-sparade-ur-tva-kvinnor-slagna/jo8x937l

Edit: Det var vinylkväll på den lokala motorklubben och de hade alkoholservering i baren. Antar att det var där misshandeln hände, eller efteråt i anslutning.
Senast redigerad av Soffpotatis1357 2025-02-18 kl. 15:01.
Citera
2025-02-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curefan
L*nda blev tydligen utsatt för grov misshandel ikväll. Någon som vet nåt?

Det första jag tänkte på är att det var de två tjejejerna som figurerar som vittnen i utredningen. De verkar ju ha haft agg mot MGM sedan tidigare.
Citera
2025-02-18, 15:01
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebliti
Det första jag tänkte på är att det var de två tjejejerna som figurerar som vittnen i utredningen. De verkar ju ha haft agg mot MGM sedan tidigare.

Njae, tveksamt. Den ena tjejen känner jag inte till. Men den andra har jag väldigt svårt att se att hon skulle kunna misshandla någon fysiskt.
Citera
2025-02-18, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Njae, tveksamt. Den ena tjejen känner jag inte till. Men den andra har jag väldigt svårt att se att hon skulle kunna misshandla någon fysiskt.

Menar bara att det var det första som poppade upp. Dessutom uppfattar jag det som att det vara flera personer som misshandlade.
Citera
2025-02-18, 15:08
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebliti
Menar bara att det var det första som poppade upp. Dessutom uppfattar jag det som att det vara flera personer som misshandlade.

Ja, det verkar så. Dock ska vi komma ihåg att kvinnan är omryktad sedan tidigare och inte så poppis. Behöver inte ha koppling till målet.
Citera
2025-02-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Alltså jämför sminkad bild (kontaktannons) med osminkade bilderna. Kan inte se att det är samma person.
Eller hur, frågan är om det är femtielva filter på bilden? Personen på den bilden skulle kunna få suga på kuken faktiskt och jag skulle inte gola till snuten heller.
Citera
2025-02-18, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Mycket sannolikt. Lite julkuk verkar ha stått på menyn. Hällde hon i honom sprit, tro?

Sannolikt lär hon dock inte få fängelse för detta. Kvinnor får sällan riktiga straff för sexuella övergrepp.

Blir hon fälld för våldtäkt så blir det fängelse, det är oundvikligt eftersom det är minimum på 3 år.
Citera
2025-02-18, 17:48
Medlem
Citat:
Är det detta misshandeln handlar om?

"I Sköldingetrakten uppstod på lördagen konflikter, som urartade i misshandel och grov misshandel. Det var i samband med någon social sammankomst som flera personer först grälade verbalt. Därefter polisanmäler två kvinnor att de utsatts för misshandel"

https://www.kkuriren.se/nyheter/katrineholm/artikel/storgral-i-skoldinge-sparade-ur-tva-kvinnor-slagna/jo8x937l

Edit: Det var vinylkväll på den lokala motorklubben och de hade alkoholservering i baren. Antar att det var där misshandeln hände, eller efteråt i anslutning.

Ja,det var där det skedde.
https://m.facebook.com/LavenMkSkoldinge/
Senast redigerad av GlueHead 2025-02-18 kl. 18:01.
Citera
2025-02-19, 11:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vad vill du säga med det?

Hon kanske ska försöka hålla sig till personer i samma "liga" som henne. Vet du förresten vad det var för "typ" av kontaktannons det pratas om? Om man snart ska upp i rätten misstänkt för våldtäkt så tycker åtminstone jag att det är lite konstigt att lägga ut kontaktannonser. Vad tycker du?
Citera
2025-02-19, 11:49
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hon kanske ska försöka hålla sig till personer i samma "liga" som henne. Vet du förresten vad det var för "typ" av kontaktannons det pratas om? Om man snart ska upp i rätten misstänkt för våldtäkt så tycker åtminstone jag att det är lite konstigt att lägga ut kontaktannonser. Vad tycker du?

Gissar att hon redan "utnyttjat" alla i samma "liga" i närområdet...

Nej, har ingen aning. Hade inte sett den och den verkar vara borta.

Kontaktannonser är en risk. Men antar att man inte hittar någon att vara med och känner man sig så pass ensam och blir desperat så.... Men kanske lite fel tid att försöka träffa någon. Träffar man någon när man snart ska upp i rätten misstänkt för våldtäkt, vad gör man då? Vet personen om det redan eller ska man vara ärlig och berätta vad som pågår? Inte min grej sånt där, men jag tycker dom sagt att det är en risk med kontaktannonser och det är fel tid att hålla på med sånt. I ett sånt här läge är det väl bättre att vänta och koncentrera sig på rättegången och försöka träffa någon efteråt istället, om det blir en friande dom vill säga...
Citera
2025-02-19, 12:35
Avslutad
Citat:
Gissar att hon redan "utnyttjat" alla i samma "liga" i närområdet...

Nej, har ingen aning. Hade inte sett den och den verkar vara borta.

Kontaktannonser är en risk. Men antar att man inte hittar någon att vara med och känner man sig så pass ensam och blir desperat så.... Men kanske lite fel tid att försöka träffa någon. Träffar man någon när man snart ska upp i rätten misstänkt för våldtäkt, vad gör man då? Vet personen om det redan eller ska man vara ärlig och berätta vad som pågår? Inte min grej sånt där, men jag tycker dom sagt att det är en risk med kontaktannonser och det är fel tid att hålla på med sånt. I ett sånt här läge är det väl bättre att vänta och koncentrera sig på rättegången och försöka träffa någon efteråt istället, om det blir en friande dom vill säga...

Vad är risken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in