2025-02-18, 12:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Nej, men inget tyder heller att de var skyldiga. Dåligt sjömanskap var den naturliga utgångspunkten och förmodligen den sanna förklaringen också
En taktik som fler samhällssabotörer borde ta efter. Sätt en retard i en tung lastbil och ge honom ett pressat tidsschema där han skall leverera tungt gods till centrum under julrushen, och sen när den oundvikliga katastrofen inträffar skylla på allt annat än den som satte retarden i lastbilen från början.
Citera
2025-02-18, 12:37
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
En taktik som fler borde ta efter. Sätt en retard i en tung lastbil och ge honom ett pressat tidsschema där han skall leverera tungt gods till centrum under julrushen, och sen när den oundvikliga katastrofen inträffar skylla på allt annat än den som satte retarden i lastbilen från början.
Ja, någon slags analogi är det väl. Och var vill du komma med den?
Citera
2025-02-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jag svarar gärna på alla dina frågor men det är viktigt att du också svarar på mina.

Vill göra en poäng i hur du närmar dig ett ämne på ett indoktrinerat, orimligt och icke-öppensinnat sätt. Detta för att nyansera vårsn diskussion i ämnet för att göra det hela mer tydligt för dig.

Så. Då kan du enligt logiken alla lagar erkänna att om det inte finns någon "internationell undersökning" som bekräftat att Ukraina inte är korrupt.

Så kan det vara så att i dagsläget, eller när kriget utbröt. Så var Ukraina ett land fyllt med terroristnästen? Är det möjligt att det var så utan att du visste om det?

Det är helt okej om du inte påstått något vill bara bekräfta om du kan föra en ärlig och skälig diskussion utan att undvika frågor (Vilket du gör)
Nej du kan ju uppenbarligen inte svara på min fråga. Så, jag kommer att ställa samma fråga om och om igen tills du svarar:
– Har du internationella undersökningar som visar att Ukraina är världens farligaste och korrupta land, att Ukraina tillät terrorister att få fritt spelrum och att Ukraina tillverkade biologiska virus.

Du säger att vi ska öppna våra ögon. Gör det då genom att visa upp bevis på det du påstår.
Citera
2025-02-18, 12:48
Medlem
Citat:
Lugna dig lite så delar jag gärna sanningen så kan vi se om du kan stå emot den kognitiva dissonansen eller inte.

Kan inte mata dig med för mycket info du önska intr var sann på en gång.

Först och främst en stor anledning Ryssland attackerade Ukraina var för att Ukraina var vid tillfället världens med korrupta och farligaste land. Iom gränsen till Ryssland skapade detta ett stort hot mot Ryssland. I Ukraina hade terrorister och terrororganisationer fått fritt spelrum och sätta läger. Dels utvecklade man biologisk virus likt man gjorde i Kina.

Hela världen ska tacka Ryssland för att de satte stopp för det hela. jag vet att jag gör det varje dag.

Ska du ljuga så gör det åtminstone trovärdigt.

Ukraina var mindre korrupt än Ryssland innan den sista invasionen började och har klättrat i rakning sen dess.
Ryssland däremot blir bara mer och mer korrupt.

Korruptionsindex 2021.
Ukraina, plats 122 av 180, 31 p av 100 möjliga.
Ryssland, plats 136 av 180, 29 p av 100 möjliga.

Korruptionsindex 2022.
Ukraina, plats 116 av 180, 32 p av 100 möjliga.
Ryssland, plats 137 av 180, 28 p av 100 möjliga.

Korruptionsindex 2023.
Ukraina, plats 104 av 180, 36 p av 100 möjliga.
Ryssland, plats 141 av 180, 26 p av 100 möjliga.

Korruptionsindex 2024.
Ukraina, plats 105 av 180, 35 p av 100 möjliga.
Ryssland, plats 154 av 180, 22 p av 100 möjliga.

De tre mest korrupta länderna 2021 var Syrien, Somalia och Sydsudan.
Citera
2025-02-18, 12:55
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Nej du kan ju uppenbarligen inte svara på min fråga. Så, jag kommer att ställa samma fråga om och om igen tills du svarar:
– Har du internationella undersökningar som visar att Ukraina är världens farligaste och korrupta land, att Ukraina tillät terrorister att få fritt spelrum och att Ukraina tillverkade biologiska virus.

Du säger att vi ska öppna våra ögon. Gör det då genom att visa upp bevis på det du påstår.

Jag har inga utredningar jag kan dela till dig men dom existerar. Samt så kan du själv undersöka det hela på ett öppensinnat sätt.

Min poäng att du förnekar att Ukraina skulle vara korrupt baserat på information från endast ena sidan. Alltså propagandan som sprids från väst och Sverige.

Det finns massvis med alternativ media som istället för att sprida propaganda faktiskt aktivt undersöker vad som sker.

Då såg vi att USA inte bara hade sponsrat olika laboratorium i Kina (som det korrupta viruslabbet i wuhan). Utan även hade flertalet laboratorium i Ukraina.

Nu känns det som din kognitiva dissonans är för hög för att närma dig det här. Alltså att du är för emotionellt investerad i det du tror är sant.

Men jag kan bara hjälpa dig på vägen till ett mer öppensinnat informationssökande även om det initialt kan vara läskigt att avslöja korruption då man känner sig lurad så ger det i slutändan dig mer kunskap och makt att styra över ditt egna liv på ett informerat sätt.

Här 2022 började sanningen spridas och även mainstream media tog upp det.

"Ryssland: Har hittat 30 laboratorier i Ukraina
Ryssland anklagar Ukraina och USA för att tillverka biologiska vapen i FN:s säkerhetsråd. Detta dementeras med kraft från USA och Ukraina, som varnar för att Ryssland på detta vis krattar för en egen bioattack."

https://www.svd.se/a/G3bGzV/ryska-utspel-tas-upp-i-sakerhetsradet

Visst försökte mainstream som agerar propaganda maskin åt de korrupta terroristerna förneka detta in i absurdum men vi som undersökte saken såg ju att labben existerade. Och det stämde även överens med den geografiska placeringen av labben och Rysslands bombningar.

Så allt detta har vi bekräftat är sant för länge sen. Media bara ignorerade spåret och soppade igen spåren genom att dementera det utan vidare öppensinnad undersökning.

Nu vet du och du ska veta att det gör mig ingen skillnad om du fortsätter agera på din hjärntvätt eller börjar söka information självständigt och kritiskt. Även om det såklart hade gjort mig glad om du insåg hjärntvätten.

Kan du inte ta till dig det här på ett moget sätt känner jag att du inte är redo för en seriös diskussion gällande såhär kontroversiella och känsliga ämnen.
Senast redigerad av stycket 2025-02-18 kl. 12:58.
Citera
2025-02-18, 12:58
Medlem
Citat:
Jag har inga utredningar jag kan dela till dig men dom existerar. Samt så kan du själv undersöka det hela på ett öppensinnat sätt.

Min poäng att du förnekar att Ukraina skulle vara korrupt baserat på information från endast ena sidan. Alltså propagandan som sprids från väst och Sverige.

Det finns massvis med alternativ media som istället för att sprida propaganda faktiskt aktivt undersöker vad som sker.

Då såg vi att USA inte bara hade sponsrat olika laboratorium i Kina (som det korrupta viruslabbet i wuhan). Utan även hade flertalet laboratorium i Ukraina.

Nu känns det som din kognitiva dissonans är för hög för att närma dig det här. Alltså att du är för emotionellt investerad i det du tror är sant.

Men jag kan bara hjälps dig på vägen till ett mer öppensinnat informationssökande även om det initialt kan vara läskigt att avslöja korruption då man känner sig lurad så ger det i slutändan dig mer kunskap och makt att styra över ditt egna liv på ett informerat sätt.

Här 2022 började sanningen spridas och även mainstream media tog upp det.

"Ryssland: Har hittat 30 laboratorier i Ukraina
Ryssland anklagar Ukraina och USA för att tillverka biologiska vapen i FN:s säkerhetsråd. Detta dementeras med kraft från USA och Ukraina, som varnar för att Ryssland på detta vis krattar för en egen bioattack."

https://www.svd.se/a/G3bGzV/ryska-utspel-tas-upp-i-sakerhetsradet

Visste försökte mainstream som agerar propaganda maskin åt de korrupta terroristerna förneka detta in i absurdum men vi som undersökte saken såg ju att labben existerade. Och det stämde även överens med den geografiska placeringen av labben och Rysslands bombningar.

Så allt detta har vi bekräftat är sant för länge den. Media bara ignorerade spåret och soppade igen spåren genom att dementera det utan vidare öppensinnad undersökning.

Nu vet du och du ska veta att det gör mig ingen skillnad om du fortsätter agera pådö din hjärntvätt eller börjar söka information sjövsötndigt och kritiskt. Även om det såklart hade gjort mig glad om du insåg hjärntvätten.

Kan du inte ta till dig det här på ett moget sätt känner jag att du inte är redo för en seriös diskussion gällande såhär kontroversiella och känsliga ämnen.
Du har alltså inga internationellt undersökningar, men du litar istället blint på vad Ryssland säger helt utan att de kan bevisa sina påståenden? Och sen kräver du av andra att vi ska se saker med ett öppet sinne och att alla andra ska arbeta med sitt kritiska sinne? Hyckleri!
Citera
2025-02-18, 13:00
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Du har alltså inga internationellt undersökningar, men du litar istället blint på vad Ryssland säger helt utan att de kan bevisa sina påståenden? Och sen kräver du av andra att vi ska se saker med ett öppet sinne och att alla andra ska arbeta med sitt kritiska sinne? Hyckleri!
Nej det har bekräftats från flera källor att USA sponsrade labb i Ukraina samt att bombningarna skedde på dessa ställen.

Jag inser att det är svårt för dig att acceptera sanningen så jag låter dig leva i din fantasivärld om du känner dig tryggare där.
Citera
2025-02-18, 13:00
Medlem
Conceptions avatar
Så länge ingen ljuger så behandlas de med respekt.

Men när fantasierna börjar skena hos rysstroll så åker respekten ut genom fönstret.

Så sluta kom med rena fantasier och diskutera sakligt istället.
Citera
2025-02-18, 13:05
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Ska du ljuga så gör det åtminstone trovärdigt.

Ukraina var mindre korrupt än Ryssland innan den sista invasionen började och har klättrat i rakning sen dess.
Ryssland däremot blir bara mer och mer korrupt.

Korruptionsindex 2021.
Ukraina, plats 122 av 180, 31 p av 100 möjliga.
Ryssland, plats 136 av 180, 29 p av 100 möjliga.

Korruptionsindex 2022.
Ukraina, plats 116 av 180, 32 p av 100 möjliga.
Ryssland, plats 137 av 180, 28 p av 100 möjliga.

Korruptionsindex 2023.
Ukraina, plats 104 av 180, 36 p av 100 möjliga.
Ryssland, plats 141 av 180, 26 p av 100 möjliga.

Korruptionsindex 2024.
Ukraina, plats 105 av 180, 35 p av 100 möjliga.
Ryssland, plats 154 av 180, 22 p av 100 möjliga.

De tre mest korrupta länderna 2021 var Syrien, Somalia och Sydsudan.

Granska korruption med ett korrupt index?

Du vet inte vad ordet korruption betyder känns det som. Men låt oss se.

Vilka granskar korruptionsindexet?
Citera
2025-02-18, 13:07
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nle201
Nja, är detta verkligen krigets casus belli?, korrupt absolut, men var det inte mer kring NATOs expansion och västerländskt inflytande kring deras gränser, som efter flera varningar fortsatte att kränkas?
Ryssland invaderade Ukraina främst eftersom Ukraina var världens mest korrupta land eftersom terrorister fått fritt spelrum där.
Citera
2025-02-18, 13:08
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Nej det har bekräftats från flera källor att USA sponsrade labb i Ukraina samt att bombningarna skedde på dessa ställen.

Jag inser att det är svårt för dig att acceptera sanningen så jag låter dig leva i din fantasivärld om du känner dig tryggare där.
Det fanns inga amerikanska biolab i Ukraina som forskade fram biologiska vapen som skulle användas mot Ryssland.

Det fanns lab som forskade i patogener ja. Men det verkar vara du som inte fattar syftet.
Citera
2025-02-18, 13:09
Medlem
Citat:
Granska korruption med ett korrupt index?

Du vet inte vad ordet korruption betyder känns det som. Men låt oss se.

Vilka granskar korruptionsindexet?
Men hurrudu, du påstod att Ukraina är världens mest korrupta land. Alltså inte att de hade problem med korruption, inte att Ukraina är ett korrupt land, utan du påstår att Ukraina är världens mest korrupta land. Därför måste du kunna bevisa detta, och kan du inte det har du helt enkelt fel.

Varför är du själv så inne på att andra ska ha kritiskt tänkande när du själv inte varit kritisk till vad Ryssland säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in