Citat:
Ursprungligen postat av
JagheterHenrik
Nej, du påstår något och då ligger bevisbördan hos dig, inte mig. Så fram med bevis nu!
Du påstår precis lika mycket som jag att det inte fanns terrororganistioner som fått fritt spelrum så bevisbördan är såfal precis lika stor på dig att visa "internationella utredningar"
Man skulle nästan kunna säga att du har ännu större bevisbörda för att om mmjag har rätt och man inte tar mig på allvar kan det få förödande konsekvenser.
Om du har rätt och jag har fel hade det generellt inte fått några konsekvenser alls.
Så helt övrigt anser jag att folks fokus ör helt fel. Ni försöker bara bevisa egoistisk att ni inte blivit hjärntvättade.
Sorry not sorry, terrorister fick fritt spelrum i Ukraina och om du bara undersöker saken finns det väldigt mycket information som visar detta. Om det inte ger dig kognitiv dissonans att vara öppen kring det (alltså du vill ju inte att detta ska va sant eller hur). Intr av samma anledning som vi andra, vi alla önskar ju givetvis att terrorister inte fått fritt spelrum i Ukraina, att det vore bättre om det inte var så.
Du o andra sidan tänker (undermedvetet) att om det är så kommer det innebära att du är lurad, därför motarbetar du att vara öppen för det för du vill inte känna dig lurad. Det är ungefär så kognitiv dissonans kan funka och du utstrålar det just nu. Alltså en vägran att vara öppen för ny information som motsäger din tidigare.
Faktum är att svenskar i allmänhet utstrålar det väldigt ofta. Denna känsla av att inte våga vara öppensinnad kring för kontroversiella ämnen. Pga grupptrycket från samhället och hjärntvätten.