2023-07-18, 00:31
Medlem
Kloges avatar
Någon som minns Englarock i Ängelholm någon gång på 90 talet. Det skulle bli en stor festival med allt från Rebecka Törnqvist till Meshuggah. Vi kom dit och det var helt tomt på folk. Max hundra personer. Synd om arrangörerna, det måste ha gått med enorm förlust. Dock rockade Meshuggah järnet!

Låst artikel https://www.hd.se/2006-07-30/ska-det-ga-at-helvete-ska-det-ga-med-musik
Citera
2023-07-18, 10:48
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyyyy7uuy88u
Ja, kan tänka att vissa av spelningarna på mindre orter drog många ändå. Kollade i tidningsarkiven nu, och såg att i Kiruna var det dock bara 214 st i publiken.

Hur är det ens möjligt att ett sånt stort band som Motörhead spelar på såna skitplatser, spela på stora platser direkt istället
Citera
2023-07-18, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Hur är det ens möjligt att ett sånt stort band som Motörhead spelar på såna skitplatser, spela på stora platser direkt istället

1985 var inte höjden av deras karriär, uppenbarligen.
Citera
2023-07-18, 14:12
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart

Ser man till vilka hallar de besökte i större städer är det inget konstigt alls, mellan 3-6000 kapacitet var vad Motörhead drog och dessutom hade de varit "lagda på is" i ett par år och turnerade utan nån ny platta överhuvudtaget. Och ska de ut på landsbygden en sommar var det folkparkerna som gällde. Helt logiskt.
Citera
2023-07-19, 21:15
Medlem
fuzzpedals avatar
Bedroom Eyes på Bongo Bar 2019. Typ 20 personer i "publiken", varav hälften förmodligen var där för att se honom/dem.

Dock jävligt bra spelning, och Jonas (som han heter) var supertrevlig att snacka med efteråt.
Citera
2023-07-23, 11:16
Medlem
Twizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Jag var i Malung, 16 bast på camping med farsan & morsan. Torch var förband. Det var nog ett par tusen på den spelningen iaf.

Kvällstidningarna skrev efteråt att Motörhead spelade så högt att myggen dog.

Önskar jag sett Torch då. Är kompis med sångaren. Han har en roll i min långfilm jag gjorde några år sen.
Citera
2023-07-23, 11:21
Medlem
Retsinas avatar
Sex pistols på mogambo i Helsingborg 1977. Var kanske 25 stycken som glodde på dessa stollar.
Citera
2025-02-10, 21:42
Medlem
Adelaides avatar
Phil Rudds soloband drog inte heller så mycket folk. Vi var kanske max 100 pers i publiken. Men bra var det!
Citera
2025-02-11, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
The Ark har nog känt sig besvikna ett x antal gånger. Jag tror Aftonbladet skrev om att en spelning på hemmaplan fick ställas in pga endast 8 sålda biljetter.

Sedan var det nåt år, jag tror det var 2018, som Metalsvenskan fick ställas in på grund av dålig biljettförsäljning. En av huvudakterna skulle ha varit... Rival Sons.
Jepson berättade i någon intervju att de (vid tiden för genombrottet år 2000) hade gjort en spelning någonstans på Själland, i närheten av Helsingör tror jag - och dessutom spelat nästan helt näck. Det var sommar, men trots det nästan ingen publik. Efteråt, mindes Jepson, skröt deras ljusdesigner (säkerligen med glimten i ögat) om hur bra det hade gått för honom att testa sitt nya genomtänkta upplägg med strålkastare och lampor.
Citera
2025-02-17, 01:42
Medlem
NorthSNKRs avatar
Kommer inte ihåg nån spelning med lite publik, däremot flera med passiv publik. Folk är där, lyssnar men sitter och ölar eller står runt omkring, och kanske bara 2-3 st som vågar vara nära scenen
Citera
2025-02-18, 08:53
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Hörde något om att Manowars spelning i Norrköping 2017 drog max 10 personer. Har dock inte fått detta bekräftat.

Skulle inte förvåna mig då de ofta kritiserats för hutlösa biljettpriser.
Citera
2025-02-18, 08:58
Bannlyst
Grave Digger på Gates Of Metal.
Vad jag minns så var det bara ungefär 3 personer i publiken när vi gick, men jag kan minnas helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in