Citat:
Ursprungligen postat av
Tegan-Freely1
Låter som en dröm! då är det bra fart i vindarna och strömmarna!
fyfan vad mäktigt!
Jag har en dröm att korsa atlanten. sen vidare genom panama och upp längs amerikanska
kusten ända upp till anchorage och sen vidare längs alla öar över till ryssland och längs ner deras kust
förbi japan och runt asien vidare upp genom suezkanalen och runt medelhavet.
Det kommer nog aldrig bli av men drömma kan man alltid.
Över atlanten ska jag ha avklarat i livet i alla fall.
Än så länge har jag fått hålla mig till svenska och danska vatten.
Den ser ut att ha en riktigt fin form på skrovet för grövre sjö den där San Juan!
Absolut inte så dåligt att fundera på.
Säkert härliga seglingar här i Norden likaså.
Du har inte funderat på att ta dig ner till Medelhavet?
Många fina ställen. Kanske hem och jobba lite då och då i Sverige och så fortsätta äventyret?
Segling över Atlanten har alltid kittlat mina tankar, så jäkla häftigt. Som att i en rymdkapsel färdas utom och inom sig själv - helt på egen hand och jag vet inte men jag tror aldrig att man blir densamma igen...
Efter de sex veckorna ute på seglats så kommer jag ihåg att jag tyckte att det var obehagligt att åka bil igen.
Allt gick för fort.
Det kändes konstigt att se människor och att världen fungerande som vanligt.
Jo, det är en livsstil.
Om än ett kapitel i ens liv.
Jimmy Cornell - World Cruising ROUTES
ISBN 0-07-013406-5
En annan bok som jag tror är oumbärlig i detta fall...