2025-02-17, 20:48
Medlem
cateatdogs avatar
Om jag har personnummer på en gädda som jag misstänker är avliden. Hur får man detta bekräftat?
Måste man kontakta skv?

Denna personen har sedan tidigare tagit bort alla uppgifter om sig själv.
Citera
2025-02-17, 20:49
Medlem
vByL2CLis avatar
Ännu en gädda som agerar helt rätt enligt D*mpens manual för hur vuxna män skall reagera när en minderårig börjar sexchatta, dvs. avbryta konversationen och säga hej då. Dock gav sig inte D*mpen Media Group AB så lätt utan fortsatte och bara låg på och...

Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Om jag har personnummer på en gädda som jag misstänker är avliden. Hur får man detta bekräftat?
Måste man kontakta skv?

Denna personen har sedan tidigare tagit bort alla uppgifter om sig själv.
Är det Oldsmobilegäddan? Han fick ju sin Facebook kapad bara dagar innan konfrontationen.

Citera
2025-02-17, 20:56
Medlem
vByL2CLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Måste man kontakta skv?
Fan! Det börjar bli längesedan man fick skåla i champange för en ny döing. Senaste var ju för i helvete förra året. Vi var väl många som hoppades på att Panngäddan skulle hänga sig ganska omgående, men om jag läser H*ssans lista rätt så är han tyvärr fortfarande vid liv.

Citera
2025-02-17, 21:32
Medlem
Korv-Bajss avatar
Så vitt jag förstår det så ser trådreglerna ut så här nu:
Citat:
Det är inte tillåtet att i tråden beskylla andra medlemmar för att vara pedofiler, Dumpen- eller gäddkramare, alternativt att i tråden vurma för pedofili (och posta inlägg som "pedofili är sunt och naturligt"). Dessa inlägg resulterar i en varning för regel 0.03.

Det är inte tillåtet att publicera "gäddornas" namn eller adressuppgifter i tråden, oavsett uppgifterna är maskerade eller inte. Rebusar med motsvarande uppgifter är inte heller tillåtna. När enskilda gäddor diskuteras i tråden så bör det framgå vilken gädda det rör sig om. Exempel: "Gädda #415 ser ut som ..."

Tråden är inte till för generella diskussioner om pedofili. Det ämnet kan diskuteras här: (FB) Parafila störningar.
Det enda som är tillåtet att diskutera i den här tråden är gäddorna. Övriga diskussioner om Dumpen.se kan lyftas i tråden (FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt.

Är syftet att det inte på något sätt ska gå att lista ut gäddornas identiteter mha informaton i denna tråd?
Är det t.ex. förbjudet att skriva:

• Gädda #nnn syns på web-sidan https://pdo.fi/l/kontakt.htm.
  • Gädda #nnn syntes i publiken på SVTs Allsång på Skansen igår.
  • Gädda #nnn är medlem i Gäddinge Veterangrävmaskinsförening.
  • Gädda #nnn kom på elfte plats i SM i knyppling 1987.

Gäller reglerna om att här nämna gäddors namn, adress osv även när dumpen.se,
som på t.ex. senaste gäddans web-sida, redan har publicerat domar där gäddans
fullständiga namn, adress, personnummer, osv finns?
Citera
2025-02-17, 22:17
Medlem
Vet någon vad senaste gäddan jobbar med
Citera
2025-02-17, 22:22
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Vet någon vad senaste gäddan jobbar med
Enligt Facebook äger han ett måleri.
Citera
2025-02-17, 22:35
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Så vitt jag förstår det så ser trådreglerna ut så här nu:

Är syftet att det inte på något sätt ska gå att lista ut gäddornas identiteter mha informaton i denna tråd?
Är det t.ex. förbjudet att skriva:

• Gädda #nnn syns på web-sidan https://pdo.fi/l/kontakt.htm.
  • Gädda #nnn syntes i publiken på SVTs Allsång på Skansen igår.
  • Gädda #nnn är medlem i Gäddinge Veterangrävmaskinsförening.
  • Gädda #nnn kom på elfte plats i SM i knyppling 1987.

Gäller reglerna om att här nämna gäddors namn, adress osv även när dumpen.se,
som på t.ex. senaste gäddans web-sida, redan har publicerat domar där gäddans
fullständiga namn, adress, personnummer, osv finns?
Om man läser diskussionen om hur nya versionen av regeln (0.10) kom till med tanke på den här tråden så är det förbannat enkelt--allt som är publicerat på dumpen.se (websidan med utgivningsbevis alltså, inte facebookgruppen, Saras eller Patriks privata facebookkonton eller instagramkonton osv) är tillåtet att återpublicera här.

det är främst det här inlägget från Admin jag hänvisar till, men läs föralldel hela tråden för att förstå vad som diskuterats sen 2022.
(FB) Varför är rebusar tillåtna för att hänga ut folk?
Senast redigerad av Anteaus 2025-02-17 kl. 22:40.
Citera
2025-02-17, 23:24
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vByL2CLi
Fan! Det börjar bli längesedan man fick skåla i champange för en ny döing. Senaste var ju för i helvete förra året. Vi var väl många som hoppades på att Panngäddan skulle hänga sig ganska omgående, men om jag läser H*ssans lista rätt så är han tyvärr fortfarande vid liv.

Ok. Var #565 jag misstänkte.
Citera
2025-02-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Okej ja då var det skillnad.

Nog för att han verkar vara ett riktigt as och potentiellt livsfarlig, men håller ändå med om att Dumpens fiskare drar och drar utan att han ger respons. Han vill fika, fiskaren vill mer. Osv osv. Som sagt, jag tror säkert han hade våldtagit tjejen hade trodde han skulle träffa. Inget att förlora, låter det ju lite som när man läser tråden om hans tidigare äventyr.

Men jag tycker ändå att det är gäddan som ska driva saker framåt.
Citera
2025-02-18, 06:01
Medlem
Haubits77Bs avatar
Den nya Ljusdalsgäddan såg väldigt förvånad ut.
Snöskotrar gillar han, så inte bara småflickor. (Han har 8 st snöskotrar enligt Ratsit).
Citera
2025-02-18, 07:38
Medlem
Bandoliers avatar
Märkligt att han inte är inne och raderar i sin Fb.
Citera
2025-02-18, 08:07
Medlem
vByL2CLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Märkligt att han inte är inne och raderar i sin Fb.
Inte det minsta märkligt. Jag kan se två orsaker:

1. Han är för slö för att engagera sig i sin FB. Jämför med hans chat där han knappt orkar skriva fullständiga ord
  2. Han var noll drivande under chatten och har därmed inget att skämmas över
  3. Han gjorde som man skall och sade hej då när fiskaren låg på om sin fiktiva ålder och har därmed inget att skämmas över
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
men håller ändå med om att Dumpens fiskare drar och drar utan att han ger respons. Han vill fika, fiskaren vill mer. Osv osv.
Håller med helt och hållet. Den här gäddan är totalt ofarlig.

Det här är ett solklart övertramp från D*mpen Media Group ABs sida och de borde inte hängt ut den här gubben. Särskilt som att konfrontationen inte bjöd på mycket till underhållning för oss dumpers.

Det påminner lite om Pokalfabrikörsgäddan som hängdes ut efter att ha chattat om ickesexiga saker med en fiktiv 18+-åring.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in