2025-02-17, 20:27
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Det är bara och flyga dit dom om det är fred i Ukraina så kan putin hur enklet som helst göra det. Sedan bygger man upp tillräcklig militär förmåga att ta Moldavien. Sedan är det bara och gå vidare in i Rumänien

Du går väl ändå händelserna i förväg nu?
Citera
2025-02-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Du går väl ändå händelserna i förväg nu?
Nej jag talar om vad som sannolikt kommer hända om det blir fred i Ukraina och usa inte kommer gå in och försvara nato allierade. Putin kommer omedelbart att ge sig på andra länder och det kan mycket väl ske inom 1 år.
Citera
2025-02-17, 20:30
Medlem
Citat:
Det är bara och flyga dit dom om det är fred i Ukraina så kan putin hur enklet som helst göra det. Sedan bygger man upp tillräcklig militär förmåga att ta Moldavien. Sedan är det bara och gå vidare in i Rumänien

Sluta krigshetsa. Vi vill ha fred på jorden och inte göda den amerikanska försvarsindustrin.
Citera
2025-02-17, 20:32
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Nej jag talar om vad som sannolikt kommer hända om det blir fred i Ukraina och usa inte kommer gå in och försvara nato allierade. Putin kommer omedelbart att ge sig på andra länder och det kan mycket väl ske inom 1 år.

Nej, det du skriver är inte alls sannolikt.
Citera
2025-02-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nej, det du skriver är inte alls sannolikt.
Enligt en hel del försvars experter är det mycket sannolikt att Moldavien står på tur sedan vad du tror som snackar åsnor osv är rätt ointressant
Citera
2025-02-17, 20:38
Medlem
Vitryssland blir en officiell rysk oblast till sommaren
Citera
2025-02-17, 20:44
Medlem
Det är tyvärr bara att konstatera att om Trump och Putin kommer överens så ser det väldigt mörkt ut för Europa.
Har vi både USA och Ryssland emot oss måste vi kapitulera. Det bär mig emot att säga det men så är det.

Nu kan vi bara hoppas att Trump inte sviker oss. Men jag tror han står närmare Putin ideologiskt än Europa.

Jag vet inte vad som skulle kunna rädda oss nu. Europa har varit alldeles för beroende av USA. När de inte längre vill ha med oss att göra så är det kört.
Citera
2025-02-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Trump har upprepade gånger uttalat sig nedlåtande om Europa. Han vill lämna NATO. Han vill låta Putin få som han vill i Ukraina. Han vill inte ha med Europa när han förhandlar med Putin. Så det är ju uppenbart att han har något emot Europa.

Att Putin hatar Europa är ju uppenbart. Han har hatat väst sedan han var liten gosse. Hela hans livsgärning har gått ut på att besegra väst.

Nu vill Trump bli kompis med Putin men det vill inte Europa. Då kan de ju agera gemensamt mot Europa.

Putins våta dröm är ett Eurasien utan gränser som sträcker sig från Vladivostok till Lissabon utan gränser.
Alltså att lägga under sig hela Europa. Detta har bland annat Medvedev berättat så det stämmer säkert.

Pratat nedlåtande? Nu är du som en kärring igen.

Nej han vill att Europa ska betala lika mycket av BNP som USA, vilket är fullt rimligt?

Och Europa HAR per fakto tagit in alldeles för många flyktingar, helt okontrollerat. Vilket du nog är enig i?

Finns väldigt mycket att kritisera Europa för sett ur Amerikanska ögon.

Sluta läs media, och grow a pair är mitt tips.

Fan alla är typ kvinnor asså, låter media skrämma upp dom.
Du var säkert en av dom som gapade på de som inte vaccinerade sig heller…
Citera
2025-02-17, 20:49
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Det är inte fenomenet att man "lånar" in soldater som är det intressanta utan anledningen till varför man är tvungen att göra det.

Vad jag kan se så "lånar" man i Rysslands fall in soldater av annan anledning än varför USA gjorde det.

Jag tror Ryssland hade flera motiv. Varav ett av dessa var for the lulz när västvärlden börjar skrika och gråta.
Citera
2025-02-17, 20:50
Medlem
Citat:
Det är tyvärr bara att konstatera att om Trump och Putin kommer överens så ser det väldigt mörkt ut för Europa.
Har vi både USA och Ryssland emot oss måste vi kapitulera. Det bär mig emot att säga det men så är det.

Nu kan vi bara hoppas att Trump inte sviker oss. Men jag tror han står närmare Putin ideologiskt än Europa.

Jag vet inte vad som skulle kunna rädda oss nu. Europa har varit alldeles för beroende av USA. När de inte längre vill ha med oss att göra så är det kört.
Tror inte putin och trump kommer komma överens så bra faktist men det ser inte bra ut och trump har rätt vi måste kunna försvara oss själva. Vi har varit idioter och vi lever mycket farligt jag är helt säker på att putin nu efter Ukraina kommer ge sig på nato. Jag tror heller inte usa kommer göra så mycket för att hjälpa till. Sedan hur snabbt det sker är svårt och säga men bättre chans än så här får inte ryssland och testa nato. Ryssland är militärt svaga men ryssland har 250 brigader vi i europa har 50. Även om våran utrustning är mycket bättre har ryssland ändå övertag på vissa områden och vi måste nu rusta för krig i rekord fart vilket jag inte tror kommer hända.
Citera
2025-02-17, 20:54
Medlem
Citat:
Om Ryssland tar över så deporteras inga muslimer. Ryssland har massor med muslimer och Putin har ingenting emot dem. De har funnits i det ryska samhället sedan århundraden.

Men snälla du. Ta det lite piano. Helvete vad ni är rädda för ryssen. Är faktiskt komiskt.
Och sjukt uppenbart att ni suger i er Aftonbladets propaganda.

Putin vill inte ta Europa. Och han vill inte atombomba oss heller.

Lägg ner media ett par veckor och voila - din kärringaktiga rädsla är som bortblåst.

Tänk att dagens man är så rädd av sig. Så ynkligt.

Säkert rädd för klimatändringar också
Citera
2025-02-17, 20:56
Medlem
Man ska ochså komma ihåg att det är bara västra och södra militär distrikten som är involverade i Ukraina ryssland har rätt många andra förband med som i och för sig behövs för att försvara andra områden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in