2025-02-15, 19:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Eth måste ju bara gå bättre än btc härifrån.
Eth har verkligen varit skit i 2.5 år nu och RSI är extremt lågt.

Btc känns som ett dåligt val just nu om man vill ta väldigt lite risk men ändå göra en 3-5X.
Har du släppt tanken på att vi gått in i en bearmarket nu?

Personligen väljer jag nog 3-5X framför en chansning på ETH som, som du säger, varit skit i 2.5 år. BTC har iaf ett användningsområde till skillnad från ETH.
Citera
2025-02-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Eth måste ju bara gå bättre än btc härifrån.
Eth har verkligen varit skit i 2.5 år nu och RSI är extremt lågt.

Btc känns som ett dåligt val just nu om man vill ta väldigt lite risk men ändå göra en 3-5X.
Självklart, eth kommer ju dra mer och det är ju också det som är tecknet för när altsen sticker när den bryter ath. Btc hänger ju ihop med den generella cryptomarknaden och eth och altsen är ju där potentialen ligger primärt ur iaf ett kortsiktigt vinstperspektiv.
Citera
2025-02-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Har du släppt tanken på att vi gått in i en bearmarket nu?

Personligen väljer jag nog 3-5X framför en chansning på ETH som, som du säger, varit skit i 2.5 år. BTC har iaf ett användningsområde till skillnad från ETH.

Nej, jag tror vi kan gå ner ännu mer och ännu längre.
Svårt att se vi toppat dock och jag tror att antingen går vi upp nu i vår eller så händer det till hösten nån gång.

Användningsområde inom krypto?
Ganska få kryptovalutor har det och brukar inte spela så stor roll roll faktiskt, dom kan pumpa ändå.
Faktum är ju trots allt att de flesta altcoins har noll Användningsområde och dör ut efter bullrun.
Citera
2025-02-16, 06:22
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
BTC har iaf ett användningsområde till skillnad från ETH.
Absurt påstående.

Alla kryptovalutor har i grunden exakt samma ”användningsområde”, dvs number go up.
Citera
2025-02-16, 18:37
Avslutad
Som sagt, otroligt mycket goda nyheter hela tiden och priset står stilla. Men enligt "experter" på Flashback så kan priset inte manipuleras.

Priset går upp när manipulatörerna tillåter det, inte förr.
Citera
2025-02-16, 20:09
Avslutad
Saker som händer:

https://x.com/100trillionUSD/status/1890721205059031311

Citat:
⚠️ Disclosure ⚠️

I have transferred my bitcoin to ETFs.

Yes I know, not your keys not your coins. But it is just easier for me to manage bitcoin the same way as equities and bonds. Also, not having to hassle with keys gives me peace of mind. I guess I am not a maxi anymore.
Citera
2025-02-16, 20:21
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NathanielEssex
Saker som händer:

På vilket sätt är det relevant tycker du Nathaniel?
Citera
2025-02-16, 21:35
Medlem
Citat:
Som sagt, otroligt mycket goda nyheter hela tiden och priset står stilla. Men enligt "experter" på Flashback så kan priset inte manipuleras.

Priset går upp när manipulatörerna tillåter det, inte förr.

Ok, och varför inte manipulera ned priset mycket mer?
Citera
2025-02-16, 22:30
Medlem
hazenectars avatar
Veckostängningen ser inte ut att bli mycket att hurra för direkt
Citera
2025-02-17, 02:08
Medlem
Citat:
Saker som händer:

Håller med dig om att det är relevant och får lov att säga att jag håller med om följande kommentarer, särskilt fetmarkeringar:

Citat:
ransferring your bitcoin to an ETF might simplify things in the short term, but it comes at a cost. You’re trading sovereignty for convenience, handing over the very thing that makes Bitcoin revolutionary: self-custody. ETFs are a bridge back to the traditional financial system, a system Bitcoin was designed to transcend.

Peace of mind is important, but it’s worth asking: what kind of peace are you really gaining? The peace of not worrying about keys, or the peace of not truly owning your money? Bitcoin isn’t just an asset; it’s a paradigm shift. By moving to an ETF, you’re stepping back into the very system Bitcoin seeks to replace.

You don’t have to be a maxi to see the value in holding your own keys. It’s not about dogma; it’s about understanding what Bitcoin truly represents. The hassle of keys is a small price to pay for the freedom they unlock.

Citat:
Isn’t this consolidation of $BTC into few hands kind of the antithesis of the principal of $BTC? To get money in and out of an ETF one needs to go through a centralized exchange.
Citera
2025-02-17, 09:10
Medlem
hazenectars avatar
Dom stora indexen på ath och Bitcoin och krypto i rännstenen. Kul!
Citera
2025-02-17, 14:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ok, och varför inte manipulera ned priset mycket mer?

För att man vill hålla intresset vid liv, är min gissning.

Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Håller med dig om att det är relevant och får lov att säga att jag håller med om följande kommentarer, särskilt fetmarkeringar:

Kanske det? Jag är inte någon maxi, min agenda är att tjäna pengar. Hur mycket har du tjänat på Bitcoin/Bitcoin-proxys PolisenOrebro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in