2025-02-17, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
För att förtydliga, jag är inte extrem i mitt hat mot Ukraina.
Den bistra sanningen är att jag vet inte ett skit om Ukraina och jag bryr mig inte ett smack om dem, Ryssland eller deras ointressanta gränskonflikter.

Har fått för mig att detta faktiskt gäller för majoriteten av vanliga svenskar. Därför är jag ganska kritisk mot att Europa ska kasta sin ekonomi, säkerhet och framtid rakt i diket för denna jävla konflikt. (En av tusentals pågående på Jorden).

Min uppfattning är att de som engagerar sig mest i detta är politiker, vapenindustrin och massmedia. Dvs de som har en helt annan agenda och intressen än "mannen på gatan".

Sen även att de mest ostabila och lättpåverkade NPC som du givetvis sugs in i hetsen är ofrånkomligt. Med era flaggor på Facebook och hysteriska, oöverlagda inlägg på nätet skapar ni bara ännu mer oro och ängslan för gemene man.

Jag tycker att Sverige har enormt större problem att brottas med än gränsdragning i något jävla östststsland ingen svensk har anknytning till. Ukraina fanns väl för fan inte ens innan 1991?

Ganska bra formulerat faktiskt. De flesta jag pratat med struntar också i konflikten.

Alla så kallade "experter" har i 3 års tid sagt "nu är det så så nära, deras ekonomi håller inte". Nu har det gått 3år. De har tagit ännu mer territorium för varje vecka som går.

Flesta är oroliga över utvecklingen inom Sverige. Kriminaliteten, vården, skolan etc.
Citera
2025-02-17, 10:27
Medlem
Eurypteridas avatar
Rätta mig om jag har fel!

USA som lämnade afghanistan till talibanerna vill nu lämna Ukraina till ryssarna?
Och dessa naiva idioter sitter i vår regering och i EU-parlamentet?

Om detta stämmer, varför förväntade sig någon något annat?
Citera
2025-02-17, 10:34
Medlem
Varför lipade han i slutet av konferensen han ordföranden ? För att dom fick sig en avhyvling eller ?😅
Citera
2025-02-17, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Första vettiga och realistiska analysen jag läst hittentills. Förutom ytterst tveksam till att vi kommer att trupp i landet. Det blir ju i praktiken samma sak som att NATO är representerade, och det är ju (enligt putlerboysen) orsaken till kriget ifrån början.

Trupp kommer vi nog se, men inga mängder. Ev. FN trupp. Hänger på Putin att Ryssland säger ja.
Alla vapenleveranser från väst kommer Ukraina behöva betala tillbaka x5 ungefär.
Senast redigerad av lhffan 2025-02-17 kl. 10:37.
Citera
2025-02-17, 10:37
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Det är helt sant att det är Ryssland som har övertaget på slagfältet och att de maler på, tar över mer och mer, bit för bit. Problemet för Ryssland däremot är att det kommer att kosta dem för mycket att kriga. För eller senare kommer ekonomin kollapsa. Ukraina å andra sidan kämpar för sitt liv så de måste fortsätta. Även om hela landet skulle vara i aska så skulle omvärlden hjälpa till att bygga upp landet medan Ryssland är paria. Jag tror däremot att det är långt till Ryssland kommer att behöva dra sig ur. Det vanliga folket lever hyffsat som vanligt även om allt har blivit dyrare, inga mobiliseringar än. Kommer Ryssland ha utrustning är frågan.
Finns det något exempel på ett annat krig som avgjorts av att ekonomin har kollapsat?
Citera
2025-02-17, 10:38
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Varför är du inte i Ukraina och krigar då?
Varför sitter du här och förolämpar andra?
Vad ger det Zelensky?
Inga miljarder eller F-16 i alla fall!

Om du inte har gjort minst värnplikt och har en krigsplaceringsorder så har du ingen talan avseende försvarsämnen. Din kunskap är helt enkelt inte tillräcklig i debatten.
Citera
2025-02-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Inte om Ryssland ockuperar hela Ukraina och avsätter Zelensky. Då fåt de ingenting.

Ryssland har kört fast. Hela Ukraina fixar man inte.
Citera
2025-02-17, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
seriöst så finns det väl ingen som tror på att zelensky och putin själva kan komma överens om något i dagsläget?

det enda som kan fungera är om usa pekar med hela handen och talar om vad som gäller

Så länge Voldomort inte pressas att bryta Minsk 3 så är det nog inga problem. Självklart kommer jänkarnas marionett göra som han blir tillsagd även denna gång.
Citera
2025-02-17, 11:04
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Varför lipade han i slutet av konferensen han ordföranden ? För att dom fick sig en avhyvling eller ?😅

Kan bli emotionellt när man inser att man haft fel eller tycker att andra åsikter än sina egna inte får yttras men JD har yttrat dom ändå.
Citera
2025-02-17, 11:08
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Så länge Voldomort inte pressas att bryta Minsk 3 så är det nog inga problem. Självklart kommer jänkarnas marionett göra som han blir tillsagd även denna gång.
Zelensky gör väl bara det han får mest betalt för?
Han kommer ha ett pris på sitt huvud oavsett vad han gör, antingen från nazisterna i Kiev eller från USA.
Citera
2025-02-17, 11:14
Avstängd
Eftersom MSM nu självklart anklagar Trump att gå i Putins ledband så ska det blir intressant att se vem som får backa först, jag gissar på att Putin backar lite så att Trump ser stark ut men han backar bara på saker han inte räknat med att vinna.
Citera
2025-02-17, 11:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing

Men nu pekar ju allt på att Trump kommer göra som Putin säger.
Vad har du fått det ifrån, källa eller är det egna tankar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in