2025-02-17, 13:48
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
https://www.airandspaceforces.com/usaf-b-52-bombers-baltics-near-russian-territory/

Görs ständigt, är dessutom insatt
Nu var det svenska bombanfalls övningar påståendet gällde.
Ge mig ett exempel på det.
Dessutom var ryssen inne i vårat luftrum. Att nato-plan flyger över ett nato-land är inte samma sak.
Citera
2025-02-17, 13:49
Medlem
flyer1s avatar
Bullshit. Ryssland har inte kapacitet ge sig på NATO och Ryssland vet det. Detta påstående är bara desperata försök av Zelenski få mer hjälp, och förlänga ett onödigt krig. Kriget kostar oss europeer mycket i form av ökad inflation f.f.a.

Förlänga kriget ligger inte heller i ukrainarnas intresse, bara Zelenskis, för då står pengaflödet till Ukraina till hans förfogande, pengar som inte redovisas vart de tar vägen.
Citera
2025-02-17, 13:49
Medlem
psykadelikatessens avatar
Det är bara Zs säljsnack för han vill få mer pengar;
Klart som fan att ryssen inte kommer invadera EU-länder och tror man det så är man ju fan tappad

Putin vill ha bort CIA och NATO från Ukraina, och frigöra de områden som utlyste självständighet - och så snart de lyckats och vi fått tillbaka status quo så kommer allt vara som vanligt igen. Ryska björnen sover gärna vidare så länge vi inte kommer och petar i hans revir.
Citera
2025-02-17, 13:50
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Förklara för mig på vad sätt 15 miljoner fiender som hatar en ockupationsmakten skulle ha för nytta för Ryssland.

Ryssar skulle ständig bli dödade och tvingad till krig om man försökte.

Vad är nyttan för Ryssland?

Att betala pension och sjukvård eller använda oss som slavar.

Berätta vad skulle dom tjäna på ett krig här.

Kriget i Ukraina ser dom som ett existentiellt hot från väst mot dom.
Har du kontroll över svenska kuster så har du kontroll över stora delar av Östersjön.
Genom att ha kontroll över Gotland så har du kontroll över stora delar av Östersjön och det skulle framförallt gynna Kralovec.
Bornholm är en annan ö som skulle stärka Ryssland i Östersjön.

Inte många som inser hur mycket kontroll över Östersjön skulle stärka Moskva
Citera
2025-02-17, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %

Då blir jag avstängd. Detta är ju hemligt.
Du får leta själv finns bla på YouTube.
Citera
2025-02-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Det är bara Zs säljsnack för han vill få mer pengar;
Klart som fan att ryssen inte kommer invadera EU-länder och tror man det så är man ju fan tappad

Putin vill ha bort CIA och NATO från Ukraina, och frigöra de områden som utlyste självständighet - och så snart de lyckats och vi fått tillbaka status quo så kommer allt vara som vanligt igen. Ryska björnen sover gärna vidare så länge vi inte kommer och petar i hans revir.
Vi får inte status quo. Europa kommer fortfarande behålla sanktioner mot Ryssland
Citera
2025-02-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afrofobiker56
Källa på att Sverige övat bombanfall på Ryssland!
Men det har du väl ingen utan du sitter bara och drar massa skit ur röven.
Alla övningar som görs i väst görs med simulerat krig mot antingen ryssen eller kinesen. Visste du inte det?
Citera
2025-02-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Vi får inte status quo. Europa kommer fortfarande behålla sanktioner mot Ryssland
Det betvivlar jag starkt. Finns för mycket pengar som går förlorade på att inte handla med ryssen. Så snart kriget är över och mediahetsen mot ryssen avtar så kommer storbolagen börja etablera sig där igen. Kommer ta max fem år för oss att vara tillbaka i normalläge med ryssen.
Citera
2025-02-17, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Det finns inga ömma tår. Strunt är strunt, hur gärna du än vill påstå att det är något annat. Samma sak gäller Trumps berömda tal den 6e januari. Samma metod, att klippa ut meningar, rycka loss dem ur sitt sammanhang och få det att framstå som något helt annat.
Strunt, enligt dig. Tvärtom, enligt mig.

Snart får du skylla på manipulationer med hjälp av AI
Citera
2025-02-17, 13:54
Medlem
Citat:
Har du kontroll över svenska kuster så har du kontroll över stora delar av Östersjön.
Genom att ha kontroll över Gotland så har du kontroll över stora delar av Östersjön och det skulle framförallt gynna Kralovec.
Bornholm är en annan ö som skulle stärka Ryssland i Östersjön.

Inte många som inser hur mycket kontroll över Östersjön skulle stärka Moskva

Vad menar du att man ska göra med kontrollen.

Alla vet redan idag vem som rör sig i Östersjön
Citera
2025-02-17, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Dessutom var ryssen inne i vårat luftrum. Att nato-plan flyger över ett nato-land är inte samma sak.

Lär känna en flygvapen pilot och fråga, om dom testat beredskapen på ryssen.
Det är väl bästa sättet.
Citera
2025-02-17, 13:56
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Strunt, enligt dig. Tvärtom, enligt mig.

Snart får du skylla på manipulationer med hjälp av AI
Nej, du har fel. Att rycka loss enstaka meningar ur långa tal i syfte att vilseleda eller få något att framstå som något helt annat är inte bara ohederligt men även farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in