2025-02-17, 13:03
Medlem
Baisianuss avatar
Man är bra dum i huvudet om man tror på detta.
Citera
2025-02-17, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Tror jag inte alls är uteslutet. Kommer du inte ihåg hur alla sa detta innan kriget i Ukraina bröt ut också, att det kommer inte ske.

Det kommer börja med något litet nålstick. Och svarar man inte på det så klöser ryssarna upp det till ett stort blödande sår.
Kommer jag inte ihåg, faktiskt. Jag kommer snarare ihåg att folk/länder faktiskt la sig i, men Ryssland/Putin svarade med att man inte skall bry sig om vad Ryssland sysslar med. ''Vi kommer inte attackera. Vi spanar bara''. I princip sådant respons gavs det ifrån Ryssland.

SÅ det som jag minns, så minns jag att man la sig i, men fick respons av att de inte kommer attackera.

Däremot vid detta fall, kommer det inte ske någonting. Varför skall Ryssland attackera och framförallt, varför attackera ett Nato land?

Ryssland har fullt upp med Ukraina.
Citera
2025-02-17, 13:08
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Man behöver inte vara utbildad för att veta att Kreml kommer vilja bestraffa länder vars vapen har slaktat deras soldater och orsakat skada i Ryzzeriet.

Även om Putin inte skulle vilja göra det så är jag säker att andra i Kreml och Duman vill hämnas. Putin kommer i så fall behöva lyssna på dem, för att inte riskera att bli impopulär.
Citera
2025-02-17, 13:09
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
En sådan här konflikt kan resultera i kärnvapenutväxling, naturligtvis.
(min fetning)

Fast det var ju inte riktigt vad användaren Mistyarrow skrev, som jag ifrågasatte.
Citera
2025-02-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är ju precis vad som kommer hända. Det har redan hänt. UK och USA har i dagarna krävt att Europas Nato-länder ska hjälpa till.

"hjälpa till" - i något som liknar upptakten till ett tredje världskrig.

Varför sålde vi ut vår neutralitet nu igen?
Sverige sålde sin neutralitet redan under Andra Världskriget genom att lägga sig platt mot nazityskarna
Citera
2025-02-17, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
(min fetning)

Fast det var ju inte riktigt vad användaren Mistyarrow skrev, som jag ifrågasatte.
Nej, det är möjligt. Vi ska inte måla fan på väggen, det är riktitgt.

Men världsläget just nu gör till och med mig litet orolig. Inte för egen del men för alla människor som riskerar död och lidande av de här jävla bråken.

(Jag har inte lång tid kvar att leva ändå.)
Citera
2025-02-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Vad tror ni om detta?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wgJxkn/zelenskyjs-varning-putin-kan-attackera-nato-till-sommaren

Om detta blir sanning så har vi ett globalt kärnvapenkrig med 5 miljarder döda människor?!

Självklart han gör. Efter det erövrar han Kina månen och mars. Kanske Venus innan året är slut
Citera
2025-02-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Eu i skottlinjen?

Det ligger bra i skottlinjen i fantasin på krigsgalna svenskfinska generaler som vill leka krig och i huvudet på mutade europeiska ledare som vill tvätta mer skattepengar och transferera dom till fickorna på krigsindustrin och sina kompisar +cashback till sig själva.

Om sovjet eller ryssland skulle velat komma in i europeiska länder skulle de varit här 50 år sen.

Sluta läs sexpressen och stäng av fakenews tv 4 och svt så kommer du må bättre.
Verkar som att blatten inte kan grundläggande saker. Sovjet fanns i halva Europa för 50 år sedan. Har du inte hört talas om Järnridån och Östblocket?
Det är USA och deras kärnvapen som höll Sovjet i schack. Om inte Washington så skulle Sovjet gett sig på Väst och vi skulle haft ett tredje världskrig för längesen.
Citera
2025-02-17, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Ryssfan är avundsjuka på vårat välstånd och försöker hela tiden sabotera för oss.

Återkommande kränkningar av svenskt luftrum och simulerade anfall mot svenska mål, såsom den så kallade "ryska påsken" 2013, där ryskt bombflyg övade anfall mot Stockholm.

Spridning av propaganda riktad mot Sverige och Finland via olika kanaler, i syfte att påverka opinionen och destabilisera samhällsdebatten.

Ryska företrädare har vid flera tillfällen utfärdat hot mot Sverige, särskilt i samband med Sveriges ansökan om NATO-medlemskap. Exempelvis har Ryssland varnat för "motåtgärder av politisk och militärteknisk natur" om Sverige skulle ansluta sig till NATO.

Ökad rysk aktivitet kopplad till sabotage mot civil infrastruktur, såsom skador på svenska elkablar till Baltikum.

Flertalet spioner som är avlönade från Ryssland.

En en gång tro inte all propaganda.

Sverige och Nato gör ständigt samma sak.
Över bombanfall mott ryssen.

Men det skrivs det inte om.
Citera
2025-02-17, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Sicken jävla krigshets och lögn AB sprider.
Det gäller att bygga upp en image kring Putin som Saddam och Hitler.

Innan Sverige gick med i NATO skulle Putin invadera Gotland så vi byggde upp militär styrka där. Sen skickade Putin massa drönare kring vara kärnkraftverk.
Samma jävla lögn och krigshets.

Vad skulle Putin med Sverige till?
Vill han ha malm eller människorna eller behöver han mer storskogar.

Vad är cost benefit för Ryssland att ockupera eu land.

Vore mycket bättre att samarbeta och handla med dom än att kriga.
Gotland fanns på vissa ryska kartor som en del av Ryssland. Ön är av en mycket stor strategisk betydelse på Östersjön
Citera
2025-02-17, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Vad får du det ifrån?

Ge mig konkreta exempel.
Putins uttal om Sovjets fall som seklets största misslyckande?
Citera
2025-02-17, 13:23
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Rena spekulationer från Zelenskys sida. Han framstår som paranoid.
Han beter sig som neurotiska "sällskapstörstande " sliddjur vid krogens stängningsdags. "Kvart i fem-rean".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in