Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Vem vet? Jag har ju hoppats på att Trump och Putin skall krocka på ett personligt plan och bli osams. Såg en videosnutt nu där Trump faktiskt säger att Zelensky skall vara med i förhandlingarna så det kan nog vara förvirrande för ryssarna också.
För oss andra är det nog bäst att man inte bryr sig så mycket om de dagliga svängningarna och uttalandena utan avvaktar och ser vad som faktiskt händer. Jag skall försöka göra det i alla fall.
Finns ju nog mera också. Jänkarna hade ju skickat ett papper med var det 7 frågor till medlemsländer som var med på Munchen-mötet.
Här är ju en utav dessa frågor :
It also asks what governments would be prepared to do to increase sanctions on Russia, including more strictly enforcing existing ones.
Så..ett missnöje ifrån jänkarna med "läckage" med sanktioner, och om man menar
allvar med att ge Putin en "riktig match" på dessa, om så behövs..
Sedan :
The document also asks which European and/or third countries they believed could or would participate in such an arrangement, and whether their country would be willing to deploy troops to Ukraine as part of a peace settlement.
https://www.reuters.com/world/europe/us-asks-europeans-what-they-need-ukraine-security-guarantees-document-2025-02-16/
Det sista jag läste var att Zelensky ville ha 110.000 minimum. Och om det som "
Raskens" skrev om att Starmer är villig kommer det nog krävas en betydlig del trupper, dvs mer än ett symboliskt antal. Inte bara ifrån honom, utan alla.
Antar att detta är bla en fråga som Maccron har på sitt möte imorgon. Danmarks Fredriksen representerar som bekant hela Norden.