2025-02-16, 15:28
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Att Martin är psykopat är en trådsanning?

Det skulle svara ja på. Men det skrivs i en artikel, i Expressen har jag för mig att det var, att en undersökning visat att han uppvisar psykopatiska drag (minns inte exakt hur de formulera sig).
Citera
2025-02-16, 15:54
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Det skulle svara ja på. Men det skrivs i en artikel, i Expressen har jag för mig att det var, att en undersökning visat att han uppvisar psykopatiska drag (minns inte exakt hur de formulera sig).
Och vad anser ni vad som är knas i Martins hjärna? Ingen volta har haft effekt på honom, han har misshandlat medfångar grovt i en miljö som ska vara alkoholfri, drogfri och AAS-fri. Inget hjälper på honom.

Vad menar ni att felet är i hans huvud? Vilken skillnad gör en diagnos som psykopati när han är en kroniskt galen våldsbrottsling oavsett ev. diagnos.
Citera
2025-02-16, 16:00
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Och vad anser ni vad som är knas i Martins hjärna? Ingen volta har haft effekt på honom, han har misshandlat medfångar grovt i en miljö som ska vara alkoholfri, drogfri och AAS-fri. Inget hjälper på honom.

Vad menar ni att felet är i hans huvud? Vilken skillnad gör en diagnos som psykopati när han är en kroniskt galen våldsbrottsling oavsett ev. diagnos.

Jag har inte den medicinska kompetens för att kunna avgöra det, något allvarligt fel är det uppenbarligen men det behöver inte nödvändigtvis vara att han är psykopat. Jag utesluter inte det senare för den delen heller.
Citera
2025-02-16, 16:18
Medlem
T34Panzers avatar
Det finns ingen diagnos som heter psykopati. Det heter Antisocial personlighetsstörning.

Och ja, att Martin har diagnosticerats med Antisocial personlighetsstörningingen är ingen trådsanning.

”MJs diagnos ses via journalant. på
Beroendecentrum, SLSO (1-2 juni):
F602 Antisocial personlighetsstörning
(förutom hans ADHD och beroendesyndrom).

Via RPU, som utfördes efter mordet på Lotta, framkommer uppgift om "framträdande psykopatiska drag" samt "antisociala och psykopatiska personlighetsdrag".

(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
Citera
2025-02-16, 20:23
Medlem
Kan man hitta avsnittet från Tunnelbanan någonstans där Martin är med ?
Citera
2025-02-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slazinger
Han är blurrad, men testa sök gamla säsonger på kanal5/MAX
Citera
2025-02-16, 22:25
Medlem
Citat:

Citat:

Innan MJ slog ihjäl Lotta hade han en annan brud som vi kan kalla P.
En gång så tog han tag i P och la ner henne i en säng, eller om det var på golvet. Sedan lät at P bestämma om hon ville få sina revben krossade eller sitt underliv krossat, P valde revbenen. När polisen kom efter att MJ slagit ihjäl Lotta så sa MJ till den ena polisen att han "har koll på lagen och vet att han inte kan dömas för mord, för han ringde ju 112 och försökte rädda Lotta"

Det är den sorts person vi pratar om här. En våldssadist och störd människa som är kapabel att ta till vilken form av våld som helst. Planerat och utan att vara i affekt pga alkohol, psykos eller annat.

Och den här personen som inte 3-4 vakter rår på om han går loss "kan få en boendestödjare".

Det här är en individ som aldrig någonsin bör vandra fritt bland vanligt folk. Och detta gäller inte vara honom. Det finns hundratals individer som likt honom är svårt störda och åsamkar vanligt folk enorm skada och förödelse.
Citera
2025-02-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slazinger
Är inte så spännande. Han hade tänkt kasta ner en brud på spåret framför tåget. Vakterna blev kallade. Kom 3 vakter, relativt stora män. Han käftade lite mot de och bad de säga vad de heter så han kunde ta hand om de privat. Har man sett Tunnelbanan så vet man att de tre inte drar sig för att vara fysiska när folk stökar eller är hotfulla. Men de vågade inte ens säga emot honom eller röra honom. De fattade att det hade blivit stora problem och däng. Man såg MJ bakifrån, blurrat huvud. Han hade jeans och en grå luvtröja vill jag minnas.
Senast redigerad av Malapagos 2025-02-16 kl. 22:36.
Citera
2025-02-17, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Någon gängledare som vill plocka poäng och hatar kvinnomördare? Tänk dig en Escobar.

Gängledare? Som om de är så mycket bättre. Att gängmedlemmar slår kvinnor hör till vanligheterna. Vet en ung tjej som var tvungen att fly från stan med skyddat boende för att hennes kille/invandrare med gängkoppling hade slagit henne grovt och hotade att döda henne. Snackade med morsan till henne.
Och de där i Sydamerika m.m är ännu värre.

Gängledarna till de svenska gängen bor i Turkiet, Spanien, Dubai. Nordafrika, Sydamerika, Thailand.
De skiter fullständigt om någon misshandlar folk i Sverige. De har lite annat att tänka på. Så länge du inte stör deras ekonomi eller ger dig på deras familjer så struntar de helt i vad du gör och inte gör. De blir nog glada att svenska plitar eller poliser får stryk, om det är något de blir.

Martin tar död på sig själv med tiden. Överdos, hjärtstopp eller självmord. Han blir inte gammal. De blir oftast inte det. Träffat på liknande stollar tidigare. Efter 40 lever de oftast på övertid.
Senast redigerad av Malapagos 2025-02-17 kl. 01:49.
Citera
2025-02-17, 03:16
Medlem
Conams avatar
Citat:
Du får naturligtvis sätta vilket cv som helst på mj, men du har uppenbarligen inte förstått 🥺
Citera
2025-02-17, 06:39
Medlem
fulsomdus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
[/b]
öh, nej. inte ofta via personalen. det har du drömt eller sett på tv. att de intagna får tag på det mesta stämmer dock. det finns andra vägar att få in otillåtna saker.
Nej jag vet med hundra procent att det är så det kommer in. Vet till och med vilka intagna som beställer in. Vet också om en tidigare anställd som skötte leveransen.
Citera
2025-02-17, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke

Citat:
Jag har inte den medicinska kompetens för att kunna avgöra det, något allvarligt fel är det uppenbarligen men det behöver inte nödvändigtvis vara att han är psykopat. Jag utesluter inte det senare för den delen heller.
Du sket i att besvara den viktigaste delen i mitt inlägg,antagligen med avsikt "advokaten". Misstänker att det är så ni jobbar när ni är på jobbet. Oärlig teknik i mina ögon

Jag upprepar frågan igen: vilken skillnad gör den exakta diagnosen, när MJ är lika livsfarlig oavsett?
Spelar ingen roll om han petat i sig en massa kola, tjack, eller nåt annat. Han är lika galen drogfri. Nu har han ju fått diagnosen antisocial personlighetsstörning ( psykopati), men det spelar ingen roll egentligen då han visat att han inte är i skick att bli normal, att han kommer kommer få tokspel.

Den instans som sänkte straffet från livstid borde vara ekonomiskt ansvarig för MJ:s kostnader efter frisläppandet, för administration av honom och till framtida skadestånd för nya våldsoffer som drabbas av MJ. På hovrättens budget alltså.
Senast redigerad av jonkebonke 2025-02-17 kl. 12:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in