Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Jag tror också du gör ett strategiskt fel när du fokuserar så mycket på Putin och det är du ju inte ensam om, tyvärr. Kanske tänker du att han är en ny Hitler? Som jag har förstått det; försvinner Putin ersätts han med någon som är som han eller ännu värre...
Det går knappast att ersätta Putin. Han anses bland annat vara oerhört rik. Han skulle i princip kunna finansiera kriget ur egen ficka
Han har en egen arme Rosgvardia som i princip är hans livgarde med 300000 man.Putin är Ryssland. Faller han så faller hela skiten.
Han är som president ytterst ansvarig för alla de mord och krigshandlingar som Ryssland har begått under hans tid. Inget av det han har gjort har tjänat något annat syfte än att stärka Rysslands och hans egen makt. Han gör absolut ingenting för mänskliga rättigheter eller demokrati. Allt handlar om honom själv och Ryssland.
Sedan håller jag med om att i stort sett hela ryska folket är ansvariga för att de har röstat fram honom gång på gång. Ryssarna älskar krig och uppfostras till imperialister..