2025-02-16, 16:13
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeLjung
Men varför skulle USA nu förhandla om fred? Tror inte ni att USA och deras underrättelsetjänster vet bättre än ni?

Nu är det inte USAs underrättelsetjänster utan Donald Trump helt själv som sitter på unik info/formula på hur kriget ska avslutas.

Trumps syfte, enligt honom själv, är att "få stopp på dödandet".
Citera
2025-02-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag har aldrig påstått att vi ska invadera Ryssland.
Däremot är det ett faktum att vi hade gjort mos av Ryssland vid en konflikt.
Alltså bedriver dom sitt krig i Ukraina på våran nåder.
För att göra dig mer förbannad: Vi tillåter deras krig.
Är vi i krig eller inte? Mitt svar är nej, vad är ditt?
"Det räcker med att Ukraina blir fritt"
Ja tycker du att det ser ut att bli så?
Vem är det som har misslyckats? Vi kan inte skylla ifrån oss på ukrainarna som verkligen gjort sin del med råge.
En invasion av Ryssland skulle leda till ett kärnvapenkrig och mänsklighetens slut så där är vi väldig överens om att det borde vi definitivt inte göra.
Citera
2025-02-16, 16:15
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad trodde USA’s underrättelsetjänst om hur det skulle gå i Vietnam? I Afghanistan? Irak? Somalia?

Tänker du att deras underrättelsetjänster får information direkt från gud, och att den känner till framtiden?

Det finns en Dokumentär om Robert MacNamara som jag kan rekommendera och han berättar om att största misstaget USA gjorde om Vietnam att dom aldrig förstod hur hårt vietbamesena var villiga att strida.

Samma med Ukraiva nu. Varken USA eller Ryssland inser hur hårt Ukraina är villiga att strida.

https://youtu.be/k_O7bD8Swxk?si=_zw0c9K2zlZvLF2y
Senast redigerad av raskens 2025-02-16 kl. 16:18.
Citera
2025-02-16, 16:17
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:

Du verkar vilja tala om mitt första inlägg.
Har du läst det på nytt och funderat på vad jag menar?

En hint. Det blir dyrare i framtiden, om vi inte stoppar Putin nu.
Det finns folk som vill stoppa all form av bistånd. Militärt, civilt och penningmässigt. Under parollen, håll i dig nu….#inte mitt krig#. Därför att man vill att pengarna ska gå till de själva, skola, vård och omsorg.

Så jag säger att vi måste ta kriget på allvar. Att det är vårt krig, för det kommer kosta oss mera i framtiden om vi inte idag stoppar Putin.
Vad jag vet så har Zelensky bett om vapen. Inte soldater till kriget.

Har du förstått nu?
Citera
2025-02-16, 16:25
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
"Det räcker med att Ukraina blir fritt"
Ja tycker du att det ser ut att bli så?
Vem är det som har misslyckats? Vi kan inte skylla ifrån oss på ukrainarna som verkligen gjort sin del med råge.

Vet inte då riktigt hur du menar, då du skrev följande.

Citat:
Citat:
Ja jo men faktum är ju att vi hade kunnat krossa Ryssland och avslutat detta omgående.
Avsätta Putin, stycka upp landet, vad som helst.

Men allt kan så klart göras på olika sätt. Inte bara genom invasion av Ryssland.
Tänkte inte på det.
Citera
2025-02-16, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Zelenskyj sitter löst. Han kommer att bli "ersatt" snart. Han har spelat ut sina kort. De flesta har tröttnat på honom, framförallt på hur han låter när han pratar. Ful är han också.

Zelenskij var det ryssvänliga alternativet i deras senaste val. Ukrainarna kommer inte gå på den linjen nästa gång, den som lanserar mest rysshat har stor chans att vinna nästa val. På så vis har du lite rätt att han kan ryka, tror ändå att ukrainarna kanske belönar honom med fortsatt förtroende om han vill fortsätta. Intressant att du är missnöjd med hans utseende, vill du ha någon snyggare? Jag tolkar det som att du har en homosexuell läggning.
Citera
2025-02-16, 16:44
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du blev så jävla orolig så du var tvungen att klippa i min text, dra åt helvete och svaret har du fått många gånger.

Inga svar eller något som styrker dina påståenden. Bara förolämpningar alt tystnad.

Hur kommer det sig att ni rysstroll aldrig, verkligen aldrig kan länka till något som ger substans åt era fantasier?

Svaret är enkelt. Det finns helt enkelt inte något som kan bekräfta det du påstår. Att du sitter och skriver noveller i något sorts pajasförsök att underbygga dina vanföreställningar gör dig än mindre trovärdig.

Hur anser den lille mytomanen moretex att man kan göra en beräkning på Ukrainska förluster?
Enkelt, man tar Rysslands förluster och multiplicerar med fyra. Så ser trovärdiga källor ut i Moretex huvud.
Att allting som är känt motsäger hans egna teorier och förutsägelser är bara trams ifrån hjärntvättade krigshetsare.
Citera
2025-02-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
General de Gaulle varnade amerikanska diplomater redan i början av 60-talet, innan USA ännu öppet hade skickat reguljära förband till Sydvietnam: "Bli inte fast i det där förbannade djungellandet, det är ett krig ni omöjligt kan vinna" (det var ju en gammal fransk koloni). Han påpekade också att de skulle få det vietnamesiska folket emot sig om de trappade upp kriget.

Men du kanske menar att misstaget var att USA, typ, "inte förstod hur villiga sydvietnameserna var att strida för Väst"? (ja, jag har också sett The Fog of War, en utmärkt film)
Hurr din jävla propagandamaskin, kan du svara på min fråga eller?
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Och under dessa 2-3 månader (i verkligheten handlade det snarare om 5-6 månader) lyckades inte Ryssland med någonting alls. Detta är inget annat än rysspropaganda där ni försöker framställa er som David och Ukraina som Goliat när det i själva verket är tvärtom. Glöm aldrig att Ryssland faktiskt klarade av att besegra Georgien på mindre än den utgivna tid du hävdar och att USA lyckades besegra Irak på kortare tid än 2 månader, vilket sätter Rysslands fiasko i perspektiv.

Du har dock fel i det du säger om atrump. Han har sagt 1000 olika saker om detta krig. Först skulle han och Putin komma överens om fredsvillkor. Sen bjöd han in Ukraina. Sen uteslöt han Europa. Nu har Kellog hävdat att de inte utesluter Europa. Men en sak har han stått fast vid: Stödet till Ukraina kommer att fortsätta så länge det är nödvändigt. Så USA kommer att stödja Ukraina. Hur fan menar du då att Ryssland ska vinna detta olagliga krig om USA fortsätter stödja Ukraina när de inte ens kan vinna när de inte fick stöd?
Citera
2025-02-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inget skriker stormakt lika mycket som ett badkar svetsat på en motorcykel…
Det är därför vi har detta krig, förakt och russofobi. Det lustiga är at EU själva inte är en stormakt och det finns bara tre idag, USA, Ryssland och Kina.
Citera
2025-02-16, 16:50
Medlem
❗️🇺🇦Ukrainian military hunts 🇰🇵North Korean soldier in 🇷🇺Kursk region

https://x.com/front_ukrainian/status/1891115091048767793?t=pL7p7H_9zOvfwz5VQQIkXw&s=19
Citera
2025-02-16, 16:52
Medlem
Suicide attempt. Russians tried to deliver infantry to the Antonivskyi Bridge near the Dachi village in the Kherson region, but Ukrainian drone operators are awake there.

https://x.com/NOELreports/status/1890878798381437194?t=r_ErQhYDEe9j3h04izmv8A&s=19
Citera
2025-02-16, 16:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är därför vi har detta krig, förakt och russofobi. Det lustiga är at EU själva inte är en stormakt och det finns bara tre idag, USA, Ryssland och Kina.

Ja, numera föraktar jag Ryssland. Det har de dragit på sig helt på egna meriter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in