Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-17, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Så är det onekligen . Frågan är dock vad som sker när det händer och om någon både är klok nog att styra upp och avstyra en del vanvett ?
Att någon kommer att kunna styra upp det kommer inte att ske (tror jag).
Efter att ha sett Nikolai Patrushevs senaste uttalanden finns det nog inget hopp om Rysslands framtid.

Vissa här i tråden gör stor sak av några kilometer hit o dit på slagfältet men har inte förstånd att inse att det är Rysslands svåra statssituation som gäller i framöver.
Citera
2025-01-17, 19:05
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Afghanistan är en omöjligt nöt att knäcka, det har både Ryssland och USA fått erfara. Ukraina är mer intressant, och konflikten har flera tänkbara lösningar.

Den enda tänkbara lösningen är den som Ukraina godkänner. Så det är bara för ni att packa ihop och dra hem till skitlandet rySSland igen.
Citera
2025-01-17, 19:50
Medlem
Citat:
Vem litar inte på USA:s president? Världens mäktigaste man.

Vad menar du? USA har aldrig lovat att inte stödja Ukraina?

ryssland och smutsryssar överlag kommer snart förstå vad lilltsaren putlers lilla äventyr kommer kosta average Ivan.
Citera
2025-01-17, 19:56
Medlem
Dålig fart i kväll. Kan det bero på att det är fredag och att alla utom jag faktiskt har ett liv?

Hur som helst… Här är två intressanta saker som jag inte har sett refereras här och som är väl värda att läsa.

Först från Ukrinform om att Nato tar över koordineringen av stödet till Ukraina från USA. Jag antar att det har att göra med att den kommande presidenten i USA ska få färre möjligheter att lägga näsan i blöt.

https://www.ukrinform.net/rubric-polytics/3949491-admiral-bauer-nato-taking-over-from-us-military-aid-coordination-for-ukraine.html

Sedan från Dagens Arena. Alex Voronov och Kalle Kniivilä kommenterar en artikel (som jag inte har läst, jag måste tänka på mitt blodtryck) av putinapologisterna Frida Stranne och Peo Hansen.

https://www.dagensarena.se/opinion/varfor-ska-vi-tvinga-ukraina-att-underkasta-sig-ryssland/

Ha en trevlig fredag, alla. Oavsett om ni är knasboll, foliehatt, ryzztroll, incel, moderator, admin, helt normal eller något annat skumt…
Citera
2025-01-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Jag misstänker tyvärr att du har rätt . Eländet har normaliserats .

Det gäller om du kritiserar offentligt! Om du står i ett gathörn eller ett torg - så står det dig fritt att härja på med alla okvädesord. Hm... freedom of speach.
I motsats till att journalister blir utskastade från Blinkens avgångstal - bara för att de ställde en fråga?

Och den stora ryska oppositionsledaren som dog i fängelset (verkar som om han blivit förgiftad men läkarna vet inte med vad, så han hålls nerkyld tills de får reda på det) han fick påstå vad som helst, både i gathörn och på medier.

Enligt ett flertal länder så vill man ha opposition, för det är bra för den intellektuella förmågan. Det handlar om både Ryssland och Kina bl.a. Så Putin svarar på allas frågor. Och han svarar med fakta - hövligt.
Inte som Blinken, som tydligen inte kunde svara, utan bara kastade ut frågarna.
Citera
2025-01-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det gäller om du kritiserar offentligt! Om du står i ett gathörn eller ett torg - så står det dig fritt att härja på med alla okvädesord. Hm... freedom of speach.
I motsats till att journalister blir utskastade från Blinkens avgångstal - bara för att de ställde en fråga?

Och den stora ryska oppositionsledaren som dog i fängelset (verkar som om han blivit förgiftad men läkarna vet inte med vad, så han hålls nerkyld tills de får reda på det) han fick påstå vad som helst, både i gathörn och på medier.

Enligt ett flertal länder så vill man ha opposition, för det är bra för den intellektuella förmågan. Det handlar om både Ryssland och Kina bl.a. Så Putin svarar på allas frågor. Och han svarar med fakta - hövligt.

Journalister blir däremot mördade av Putin på hans födelsedag
Citera
2025-01-17, 20:17
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Journalister blir däremot mördade av Putin på hans födelsedag

Eller blir klassade som terrorister. Senast "Komi Daily"
https://cpj.org/2025/01/russia-labels-news-outlets-terrorist-organizations-for-the-first-time/
“Labeling Komi Daily and Asians of Russia terrorist organizations is a serious attack on press freedom and the public’s right to information about the culture and current affairs of Russia’s Komi Republic and Asian peoples,” said Gulnoza Said, CPJ’s Europe and Central Asia program coordinator, in New York. “Journalism is not terrorism. Russian authorities must immediately unblock Komi Daily’s website and social media channels, and stop silencing independent voices.”
Citera
2025-01-17, 20:31
Medlem
Citat:

Ja den journalistiska friheten i ryssland är ju fantastisk, världsledande tom! USA är ju jättehemskt.

Vi får väl se hur det lilla äcklet putler behandlas i media efter sin död eller när ryssar i allmänhet kräver hans död.

Ryssar i allmänhet är ju lågbegåvade och det är inte helt förvånande att dom inte förstår att deras möjlighet till någon form av välstånd håller på att brinna upp inför deras ögon.

Inte mig emot men tänk om det ryska luffarna skulle börja förstå vad som händer? En stor del av landets befolkning får ju somalier att se smarta ut, men ändå?

När vodkan tar slut och utedassen konfiskeras kanske befolkningen börjar tänka att lilltsarens rövhål är trots allt är ett bra askfat?
Citera
2025-01-17, 20:31
Medlem
monken1s avatar
De sinnesslöas riksförbund, alltså rysk stats-TV. Propagandisterna lovar att befria Baltikum.
Min spontana tanke är att de kanske ska koncentrera sig på att befria Kursk först? 🎪
https://x.com/gerashchenko_en/status/1880250829820846451?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
Citera
2025-01-17, 20:40
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

Jag vet inte riktigt vad som drabbat dig ? Jag förstår dock att det är lite knepigt med kvalificerad hjälp där du bor om man inte har kontakter eller pengar .

Du förstår inget av det du påstår är med sanningen överensstämmande. Annars kan du väl ställa dig med ett blankt pappersark i ena handen och en lapp med flashback i andra handen och be en förbipasserande ta en bild på dig utanför Kreml . Du får alltså en chans att bevisa ditt påstående.
Citera
2025-01-17, 20:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det var en chansning som inte gick hem. Men att invasionen gick illa beror inte främst på USA:s inblandning, utan på ryssarnas egna misslyckanden. Den inledande attacken mot Kiev var ett stort misslyckande.

Så det är helt klart för dig att det var Ryssland som startade det här kriget?

Din beskrivning tyder på det.
Citera
2025-01-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Jakten på nytt kött till Zelensky tar aldrig slut.

https://www.theguardian.com/world/live/2025/jan/17/russia-ukraine-war-live-updates-latest-news
Det var visst över 1000 ryssar igår igen som fick provåka fältkermatorierna, samma sak dag ut och dag in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in