2025-02-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Så fruktansvärt sadistiskt att publicera efter 2 år.

De räddar inte en enda unge! De är simpelt, kriminellt slödder. Hyser ingen sympati för gäddor. Gruktansvärt beteende. Men gäddorna raserar inte liv, det gör S, P och deras bihang. Fäll varenda medlem i hela facebookgruppen för förtal och dryga skadestånd till totalt fördärvade anhöriga, barn osv. Helt jävla vidrigt att de får hålla på. Dessutom skattefinansierat genom Saras svarta pengar, sjukskrivningar etc. Se för fan till att betala era skatteskulder innan ni springer hos vården och FK och lipar om hjälp.
Slödder!

Ok, tror ingen har sympati för " gäddor " men vänd på resonemanget, dessa förövare förstör många liv samt orsakar väldigt lidande, skjut budbäraren tycker en del men bör vi inte stoppa dessa gärningsmän?
Citera
2025-02-16, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Om det är så du tolkar det jag skrev så har du missförstått hela min poäng

Min poäng var att det finns massvis med människor i vårt samhälle som har svårigheter att ta sig frammåt pga dåliga förutsättningar och där är det politikers ansvar att göra att dom förutsättningarna ska spela sån liten roll som möjligt och det gäller gäddor precis som alla andra

Att du medvetet anger ordet "Straffas" för tex funktionshindrade istället för tex "fördomsfullt agerande" uppvisar att du tycker dessa har sig själva att skylla.
Citera
2025-02-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Okey nu menar du att våra politiker ska hjälpa gäddorna?

Jag menar att våra riksdagspolitikers uppgift är att skapa ett så bra samhälle för hela befolkningen (inkl gäddor)

Kan dom se till att hela befolkningen mår bra (inkl gäddor) utan att någon riskerar fara illa så är jag såklart jättenöjd
Citera
2025-02-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totenhosen
Att du medvetet anger ordet "Straffas" för tex funktionshindrade istället för tex "fördomsfullt agerande" uppvisar att du tycker dessa har sig själva att skylla.

Jag skulle såklart använt mig av citationstecken, fel av mig
Citera
2025-02-16, 16:07
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
En vuxen som utgett sig för att vara barn och som skickat ai-genererade bilder på det fiktiva barnet som gäddan fattat tycke för att på så sätt låtit sig sexualitet gå utöver barnet och därmed är personen en gädda

Hade personen inte vart en gädda så skulle hen svarat att hen inte har något som helst sexuellt intresse för barnet och så hade konversationen tagit slut där

Snyggt att du tycker att det är okey att sexualisera barn så länge det är för att kåta upp en ensam jävel så till den grad att han går och sabbar sitt liv.

Min poäng är att ingen är en "gädda", det är ett ganska nytt begrepp för någon som dumpen konfronterar när de tagit sig någonstans för att möta någon de tror är ett barn, en process i vilken de blir en gädda. Personen är inte en gädda före mötet med dumpen. Har någon snuskchattat med riktiga barn är de sexualbrottslingar, dömda eller ej, men det är en annan sak.
Citera
2025-02-16, 16:09
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Jag menar att våra riksdagspolitikers uppgift är att skapa ett så bra samhälle för hela befolkningen (inkl gäddor)

Kan dom se till att hela befolkningen mår bra (inkl gäddor) utan att någon riskerar fara illa så är jag såklart jättenöjd

Helt fel. Men vad politikers uppgift är är nog forum för en annan diskussion.

De andra meningen är ju bara en total plattityd, "om alla mår bra och ingen mår dåligt så är det bra", snyggt.
Citera
2025-02-16, 16:12
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totenhosen

Bertil kanske är religiös, arvssynd du vet...
Citera
Medlem
Citat:
Gäddorna raserar inte liv?
Menar du allvar?

Gäddor gör oerhörd skada i samhället, det finns mångfalket domar som visar på det
De som begår övergrepp på barn gör skada. De som dumpen raserar livet för har snuskchattat med en fiktiv unge.
Som sagt - du får stötta kriminellt avskum och tycka det är helt ok att offra liv för snuskchattanden.
Anarkistslödder!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Off topic men instämmer!

Vidare kan man ju, om man nu ska bemöta det där taffliga försöket till fokusförflyttning, tillägga att det läggs en hel del offentliga medel på att göra livet lättare för just invandrare, funktionshindrade och traumatiserade, det är grupper som får visst stöd av samhället.

Jag gillar inte heller gäddor, men för jämförelsens skull så är de motsvarande insatserna för dessa ett gäng hatsekter på facebook och telegram, som ser till att så många som möjligt av gäddorna faktiskt tvingas belasta oss skattebetalare istället för att kunna försörja sig själva.

Ok, vi skall blunda och låta dessa förövare härja fritt för att inte belasta ekonomin, det känns inte riktigt sunt.
Citera
2025-02-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Ok, tror ingen har sympati för " gäddor " men vänd på resonemanget, dessa förövare förstör många liv samt orsakar väldigt lidande, skjut budbäraren tycker en del men bör vi inte stoppa dessa gärningsmän?
Självklart ska gärningsmän och förövare stoppas. Men gör det då istället för att hålla på och offra liv och uppehälle för fullständigt oskyldiga familjer och barn.
Gör det istället för att begå skattefiffel, dribbla med möjliga bedrägerier, balansera på gränsen till BP-brott...
Citera
2025-02-16, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
De som begår övergrepp på barn gör skada. De som dumpen raserar livet för har snuskchattat med en fiktiv unge.
Som sagt - du får stötta kriminellt avskum och tycka det är helt ok att offra liv för snuskchattanden.
Anarkistslödder!

Har du funderat över vad dessa " män " gör på ungdomars forum, varför är de där överhuvudtaget ?
Citera
2025-02-16, 16:18
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Ok, vi skall blunda och låta dessa förövare härja fritt för att inte belasta ekonomin, det känns inte riktigt sunt.

Det är det nog ingen som har sagt. Däremot ser jag inte varför det är rimligt att ha en organisation som bjuder in folk som de kan stimulera tillräckligt för att gå över gränsen på det sättet som gäddorna
i dumpenscenariot gör, för att sedan kunna servera dessa till sin förnedringshungriga fanclub, för att de sedan ska få sina liv raserade för något som, om än äckligt, inte är ett brott (bortser här ifrån de som faktiskt aktivt söker barn, vet att det finns sånna också...det är redan olagligt).

Samt att ovan nämnda fanclub ska ha möjlighet att aktivt motverka möjligheten till ett skötsamt och produktivt liv efter att de åkt dit.

Tror du att det inte finns ett mellanting mellan ovanstående och att blunda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in