Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
På pappret, ja. Men i praktiken finns det naturligtvis en stark relation och historia mellan Ukraina och Ryssland. De har samma folk, samma kultur och språk. Tyvärr verkar du inte tillräckligt intelligent för att förstå detta. Jag beklagar det.
Ukraina är inte vår angelägenhet, har aldrig varit och kommer aldrig att vara. Men jag håller med dig om att det var ett misstag att gå med i Nato.
Det kanske är du som är den korkade människan här. Dunning Kruger-effekten är stark hos dig. Och nej, Soviet är dött oavsett vad Ryssland vill göra. Soviet var mycket mer än Ryssland också, och då inga före detta Soviet-republiker vill vara del av Soviet så finns inte längre Soviet, utan bara Ryssland som är ett pissland som har imperieambitioner som de inte kommer uppnå.
Det finns en stark och framförallt fientlig relation och historia mellan Ukraina och Ryssland, det vet man om om man faktiskt kan deras historia. Det är Ukraina som är den europeiska slaviska befolkningen, och ryssar är idag mongolernas ättlingar i både mentalitet och kultur. När europeiska slaver försöker skydda sig och sin självständighet från dagens mongolhorder så försöker du förneka dom självförverkligande och självständighet. Det säger allt om din förståelse av Ukraina. Men jag beklagar att du inte är intelligent nog att förstå detta.
Ukraina är vår angelägenhet, och den har varit det sen vi började hjälpa dom, och kommer vara det framöver då vi visar att vi inte förråder de vi beslutat oss för att hjälpa. Vad du tycker om det är rätt så oviktigt.
Det är bra att du håller med mig om att det var ett misstag att gå med i Nato. Än är du inte bortom räddning.