2024-07-03, 19:01
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

I ett fall var det en tant som trodde att hon pratade med Johnny Depp. Han ville komma och hälsa på henne, men för det behövde han hyra ett jetplan, för han som megakändis kunde inte åka bland vanliga människor på reguljärflyg,
Jag är helt säker på att kärringen trodde att det var Mick Jagger som kontaktade henne, jag misstänker också att det vanligaste "kändis" bedrägeriet är att låtsas vara Johnny Depp då jag stt otaliga reportage där kvinnor trott att dom skickat pengar till honom.
En fet och ful skata trodde t.o.m att Depp skickade sms till henne under rättegången med Amber Heard eftersom han sågs röra sin mobil.
Ju större lögn desto bättre funkar den.
Citera
2024-07-05, 20:23
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Jag är helt säker på att kärringen trodde att det var Mick Jagger som kontaktade henne, jag misstänker också att det vanligaste "kändis" bedrägeriet är att låtsas vara Johnny Depp då jag stt otaliga reportage där kvinnor trott att dom skickat pengar till honom.
En fet och ful skata trodde t.o.m att Depp skickade sms till henne under rättegången med Amber Heard eftersom han sågs röra sin mobil.
Ju större lögn desto bättre funkar den.

Ja, det är faktiskt sant!

Så med andra ord har en kille/tjej fått ut nästan 18 mille?

Och som vanligt - svenska polisen vet inget eller kan orka leta upp något.
Citera
2024-07-29, 13:53
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
IR är smart, utbildad och har koll på finanser.
No way hon skulle låta sig luras under 6 år och betala gång på gång på gång...
Jag har från en välunderrättad källa (fd chef till IR) att IR återkommande haft vanföreställningar om än det ena, än det andra. Så, yes way att hon skulle låta sig luras.
Citera
2024-08-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Är det någon som vet vad hon fördriver tiden med nu, för häktad är hon väl inte?

Jag tror att hon är arbetslös. Vet att hon efter avgången sökte jobb på postnord och bad gamla kollegor om att vara referens, vilket ingen ville såklart..
Citera
2024-09-26, 10:32
Medlem
Någon som vet hur det gått? FUP?
Citera
2025-01-14, 05:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
När kan man förvänta sig FUP?

Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
När åtal väcks.

Det här målet-to-be vill inte släppa taget om en riktigt. Jag vill också veta hur det går.
Citera
2025-02-16, 15:10
Medlem
ChiliPepperss avatar
Hur går man på en sådan grej? Kan man vara så ensam så man på riktigt tror det är Mick Jagger?
Citera
2025-06-03, 20:35
Medlem
Ingen rättegång
Fortfarande??!

Hur fasen är denna längsamhet möjlig?
Tippar på flerårigt straff
Vad ör det som dröjer??
Senast redigerad av popll 2025-06-03 kl. 20:41.
Citera
2025-06-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobotalent
Pengarna sitter på ett konto utomlands🥳
Har de verkligen inte möjlighet att kolla kontoiinnehavare nör det gäller föngelse brott??
Citera
2025-10-24, 09:25
Medlem
En 60-årig kvinna har i dag åtalats för att ha fört över sammanlagt cirka 18,3 miljoner kronor från Solna kommun till egna bankkonton. Kvinnan hade tidigare en anställning som finanssekreterare hos Solna kommun där hon hade i uppgift att hantera kommunens ekonomi. Nu är hon åtalad för grov trolöshet mot huvudman.

Kvinnan har anmält att hon utsatts för romansbedrägeri. Utredning har pågått i den delen men ärendet är nedlagt då det inte gått att hitta någon misstänkt gärningsman.

Målnummer i Solna tingsrätt: B 10713-23.

https://www.aklagare.se/for-media/pressmeddelanden/2025/oktober/atal-for-grov-troloshet-mot-huvudman-i-solna/
Citera
2025-10-24, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
En 60-årig kvinna har i dag åtalats för att ha fört över sammanlagt cirka 18,3 miljoner kronor från Solna kommun till egna bankkonton. Kvinnan hade tidigare en anställning som finanssekreterare hos Solna kommun där hon hade i uppgift att hantera kommunens ekonomi. Nu är hon åtalad för grov trolöshet mot huvudman.

Kvinnan har anmält att hon utsatts för romansbedrägeri. Utredning har pågått i den delen men ärendet är nedlagt då det inte gått att hitta någon misstänkt gärningsman.

Målnummer i Solna tingsrätt: B 10713-23.

https://www.aklagare.se/for-media/pressmeddelanden/2025/oktober/atal-for-grov-troloshet-mot-huvudman-i-solna/

Kärringen hittade ett kryphål att försöka dölja överföringarna, inga småsummor heller.

– Dessutom anser jag att brottsupplägget har varit förslaget då det bokförts
på sätt som gjort det svårt att upptäcka, säger senior åklagare Susanne Öhbom.
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=54800d1d-af72-44ce-9f5e-ebfc468b5306
Citera
2025-10-24, 10:42
Medlem
Borde vara 2 personer som ska godkänna en överföring.
Verkar vara jättelätt att "hitta kryphål" i det offantliga för att föra över pengar till sig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in