Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Liiite får vi nog ifrågasätta din intelligens här nu också. Du begriper inte att deltagarna behöver delta i lekarna med en gnutta inlevelse?
Hur skulle det sett ut om de gick på kyrkogården med den där mackapären och inte sa ett ljud? Eller om de sagt ”fy fan va töntigt detta är”.
Det är exakt samma sak med att de behöver klä ut sig och måla blod i mungipan, de gör det för att det hör till aktiviteten, inte för att de tror på vampyrer.
Ja jo visst, jag håller absolut med dig. Men flera av dom tanter (främst) som jag känner som är i den där åldern, säg 60 plus är inte helt sällan lite sökande och har så varit länge.
Det har varit stenar och kristaller, magiska metaller mot sjukdomar, kolloidalt silver, rökelser, kinesiologi och personer som gått till spåkärring och sen i ÅRTIONDEN med jämna mellanrum sagt vad spåkärringen sa och i allt sökt bevis för att hon hade rätt, vad det nu skulle göra för skillnad.
Har man levt med en sån person i ens absoluta närhet så är man som jag allergisk mot det där flummeriet. Det har dessutom kostat personen massa pengar genom åren.
Det är jobbigt att ha dumhet nära sig, och när ett program för den generationen spär på med flum så blir jag litet suuuur.
Men visst, det är teve och dom som håller på med tramset är ändå passé.