2025-02-16, 00:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Embla1004
Han är en trevlig prick, men det med dikten var lite lågt av produktionen, dvs att låtsas att det var hans verk. Den är från en diktsamling av Ebba Lindqvist från 1933. Även tonsatt och släpptes 1975 med Lena Nyman och Rune Andersson.
Tror du produktionen kan något om lyrik? Det tror verkligen inte jag.
Citera
2025-02-16, 09:19
Medlem
Carina och Richard Gere - hon var på en restaurang och han kom in…”honom måste jag träffa…”
Enligt en tidningsintervju senare träffade hon honom på en fest.
Kanske festen hölls på restaurangen.
Kvällens avsnitt har jag inte sett.
(Börjar få samma trötthet inför HR som inför Antikrundan)
Citera
2025-02-16, 13:34
Medlem
Pripps0.0s avatar
Spökjakt och tarotkort. Nivån.
Citera
2025-02-16, 14:39
Medlem
picapicans avatar
Hur länge är deltagarna på slottet? Tarotsnubben valde medvetet ut de personer han ville para ihop, som han pratat om tidigare när han spådde i kort.
Citera
2025-02-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Börjar manslukerskan Carina tveka på sig själv nu plötsligt? Hon som var så kaxig i början...
Hon säger själv hon har drabbats av kukus skräckus, så jäkla bra, nog många som drabbas av det
Citera
2025-02-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JgrpC
"Kvinnliga" programledaren är väl inkvoterad enligt DEI. Kräks lite i munnen.
Hon är riktigt jävla äcklig, faktum är att hela programmet är vidrigt.
Citera
2025-02-16, 17:14
Medlem
Kanastras avatar
Egentligen totalt vidrigt att dom har med detta med en "medial person".
Deltagarna är i mina föräldrars ålder, en generation som ständigt blir lurade och bedragna då dom är resterna av det gamla godtrogna Sverige. Litar på myndigheter och om folk är självsäkra i det dom säger, så tror dom att det ÄR så.
Man såg ju hur medtagna dom blev, och även om dom inte visste hur apparaterna fungerade så trodde dom att det var saker i rummet, på kyrkogården.
Jag hade önskat att nån plötsligt tände lampan och sa 'VAKNA! Är ni helt genomkorkade?! Tror nu på allt?!'

OCH dessutom, om den mediala säger att 'du kommer träffa kärleken här', vad gör det för skillnad att HAN säger det?
OM dom träffar kärleken, det berodde ju inte på vad mediumet sa, så att han 'fick rätt', vad ska dom med det till?

Trams, larv och ett underskattande av människors intelligens.
Citera
2025-02-16, 17:39
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Kärringen som dömde ut alla gubbar i dagens avsnitt, har väl inte själv så mycket att komma med.

"Han är glutenintolerant, det orkar jag inte med..."

Hon är ju mest parant av dem alla. Rynkig ja, men i övrigt snyggast stil.
Citera
2025-02-16, 17:55
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Egentligen totalt vidrigt att dom har med detta med en "medial person".
Deltagarna är i mina föräldrars ålder, en generation som ständigt blir lurade och bedragna då dom är resterna av det gamla godtrogna Sverige. Litar på myndigheter och om folk är självsäkra i det dom säger, så tror dom att det ÄR så.
Man såg ju hur medtagna dom blev, och även om dom inte visste hur apparaterna fungerade så trodde dom att det var saker i rummet, på kyrkogården.
Jag hade önskat att nån plötsligt tände lampan och sa 'VAKNA! Är ni helt genomkorkade?! Tror nu på allt?!'

OCH dessutom, om den mediala säger att 'du kommer träffa kärleken här', vad gör det för skillnad att HAN säger det?
OM dom träffar kärleken, det berodde ju inte på vad mediumet sa, så att han 'fick rätt', vad ska dom med det till?

Trams, larv och ett underskattande av människors intelligens.

Liiite får vi nog ifrågasätta din intelligens här nu också. Du begriper inte att deltagarna behöver delta i lekarna med en gnutta inlevelse?
Hur skulle det sett ut om de gick på kyrkogården med den där mackapären och inte sa ett ljud? Eller om de sagt ”fy fan va töntigt detta är”.

Det är exakt samma sak med att de behöver klä ut sig och måla blod i mungipan, de gör det för att det hör till aktiviteten, inte för att de tror på vampyrer.
Citera
2025-02-16, 18:03
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Liiite får vi nog ifrågasätta din intelligens här nu också. Du begriper inte att deltagarna behöver delta i lekarna med en gnutta inlevelse?
Hur skulle det sett ut om de gick på kyrkogården med den där mackapären och inte sa ett ljud? Eller om de sagt ”fy fan va töntigt detta är”.

Det är exakt samma sak med att de behöver klä ut sig och måla blod i mungipan, de gör det för att det hör till aktiviteten, inte för att de tror på vampyrer.
Ja jo visst, jag håller absolut med dig. Men flera av dom tanter (främst) som jag känner som är i den där åldern, säg 60 plus är inte helt sällan lite sökande och har så varit länge.
Det har varit stenar och kristaller, magiska metaller mot sjukdomar, kolloidalt silver, rökelser, kinesiologi och personer som gått till spåkärring och sen i ÅRTIONDEN med jämna mellanrum sagt vad spåkärringen sa och i allt sökt bevis för att hon hade rätt, vad det nu skulle göra för skillnad.
Har man levt med en sån person i ens absoluta närhet så är man som jag allergisk mot det där flummeriet. Det har dessutom kostat personen massa pengar genom åren.
Det är jobbigt att ha dumhet nära sig, och när ett program för den generationen spär på med flum så blir jag litet suuuur.

Men visst, det är teve och dom som håller på med tramset är ändå passé.
Citera
2025-02-16, 18:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Ja jo visst, jag håller absolut med dig. Men flera av dom tanter (främst) som jag känner som är i den där åldern, säg 60 plus är inte helt sällan lite sökande och har så varit länge.
Det har varit stenar och kristaller, magiska metaller mot sjukdomar, kolloidalt silver, rökelser, kinesiologi och personer som gått till spåkärring och sen i ÅRTIONDEN med jämna mellanrum sagt vad spåkärringen sa och i allt sökt bevis för att hon hade rätt, vad det nu skulle göra för skillnad.
Har man levt med en sån person i ens absoluta närhet så är man som jag allergisk mot det där flummeriet. Det har dessutom kostat personen massa pengar genom åren.
Det är jobbigt att ha dumhet nära sig, och när ett program för den generationen spär på med flum så blir jag litet suuuur.

Men visst, det är teve och dom som håller på med tramset är ändå passé.

Den som om möjligt blev lite tagen på riktigt var väl han den långsmale mannen med alla tänder. Minns inte namnet men han flyttade in hos sin fjälla nu på hotellet.
Anledningen till att han känslomässigt blev berörd av informationen från ett medium med rötter från Sri Lanka, var för att han i nuläget sååå gärna vill att han ska passa ihop med lilla Miss Piggy.
Citera
2025-02-16, 19:49
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hon är ju mest parant av dem alla. Rynkig ja, men i övrigt snyggast stil.

Ser ut som en polackhora till utseendet. Finner inget parant med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in