2025-02-15, 15:34
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Har inte sidled byggt upp det pga bra sportchefer i då? Ta tinnerholm från Åtvid, Mange från Åtvid och Foppa från Sundsvall? Den aspekten tas aldrig i beaktande. Malmös 2014-lag var en produkt av bra sportchefsarbete som lett till deras ekonomiska muskler och alla jävla guld. 2025 går diskussionen som om Malmö alltid varit ekonomiskt överlägsna. Göteborg var ”likvärdiga” men misslyckades med sin satsning och historien talar sitt tydliga språk.
Japp. Medans konkurrenterna värvade hemvändare på platser dom redan hade fullsatt så värvade MFF spelare för framtiden på positioner där dom behövde fylla på. MFF var den enda av dom större klubbarna som gjorde ens i närheten av rätt just då.
Till exempel Foppa köptes i vinterfönstret när dom visste att Durmaz skulle säljas under sommarfönstret (eller om det var tvärtom).
Citera
2025-02-15, 16:30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Malmö har ganska många riktigt dyra missar under Danne också. Särskilt på senare år. Tror inte ens deras svans här inne skulle förneka detta. Med det sagt är det imponerande att dom lyckats behålla en hanterbar kostnadskostym samtidigt som dom legat kvar i toppen i vad? 15- 20 år ish? Med detta sagt är inte dragkroken från kommunen något som ska underskattas. Deras markhyra borde generera fängelsestraff.
Ja, men om man har 7 SM-guld eller 120, under samma period är det väl ändå helt irrelevant? Bosse har ju lika många missar men mkt sämre meritlista. Hela jämförelsen görs utifrån att DIF och MFF ej är jämförbara - att diffen är Mjällby i jämförelse med MFF. Om man jämför dem rakt av så är det oavsett missar väldigt lätt att avgöra vem som är bäst.
Citera
2025-02-15, 17:05
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ja, men om man har 7 SM-guld eller 120, under samma period är det väl ändå helt irrelevant? Bosse har ju lika många missar men mkt sämre meritlista. Hela jämförelsen görs utifrån att DIF och MFF ej är jämförbara - att diffen är Mjällby i jämförelse med MFF. Om man jämför dem rakt av så är det oavsett missar väldigt lätt att avgöra vem som är bäst.
Aa, sure, jag ville bara poängtera att Danne börjar se jävligt trött ut han också. Ska jag vara ärlig ser väl Hjelmberg ut att vara den vassaste kniven i lådan i skrivande stund även om jag är extremt nöjd med Berntsens insats så här långt.
Citera
2025-02-15, 17:08
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Aa, sure, jag ville bara poängtera att Danne börjar se jävligt trött ut han också. Ska jag vara ärlig ser väl Hjelmberg ut att vara den vassaste kniven i lådan i skrivande stund även om jag är extremt nöjd med Berntsens insats så här långt.
Jag vill slänga in Erik Fribergs hatt i ringen också. Och hoppas att han springer efter hatten och inte hittar tillbaka.
Citera
2025-02-15, 17:15
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag vill slänga in Erik Fribergs hatt i ringen också. Och hoppas att han springer efter hatten och inte hittar tillbaka.
Ni har väl fått till det ganska bra där borta, men det är lätt att glömma var RoddBull kom ifrån och var dom befann sig ett decennium tillbaka. Lägg till ett skräckvälde signerat Judas med norska vansinnesvärvningar á JGx3 på det så är det svårt att inte ge props till Hjelmberg. Kan även lyfta på hatten åt gubbarna i Sirius när vi väl är igång. Det där är en riktigt välskött klubb som slår bra över sin vikt.
Citera
2025-02-15, 17:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
I ärligehetens namn behöver Hjelmberg några fönster till innan man kan börja nämna honom där uppe. Impopulär åsikt: men en del av JJ:s missar är Hjelmbergs dito och de bra värvningarna som Hjelmberg fått cred för är JJ:s.
Citera
2025-02-15, 17:19
Medlem
Teus avatar
Citat:
I ärligehetens namn behöver Hjelmberg några fönster till innan man kan börja nämna honom där uppe. Impopulär åsikt: men en del av JJ:s missar är Hjelmbergs dito och de bra värvningarna som Hjelmberg fått cred för är JJ:s.
Judas har absolut inte bara träffat fel, det är jag väl medveten om, men Berisha-värvningen får allt Manne gjorde hos oss att blekna i jämförelse. Helt huvudlös värvning.
Citera
2025-02-15, 17:22
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Judas har absolut inte bara träffat fel, det är jag väl medveten om, men Berisha-värvningen får allt Manne gjorde hos oss att blekna i jämförelse. Helt huvudlös värvning.
Vi gick ju plus på den. Vad är det att klaga på? Han spelade skadad 11/15 matcher och vi sålde honom och gick plus - jämfört med Fischer exempelvis.
Citera
2025-02-15, 17:28
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ni har väl fått till det ganska bra där borta, men det är lätt att glömma var RoddBull kom ifrån och var dom befann sig ett decennium tillbaka. Lägg till ett skräckvälde signerat Judas med norska vansinnesvärvningar á JGx3 på det så är det svårt att inte ge props till Hjelmberg. Kan även lyfta på hatten åt gubbarna i Sirius när vi väl är igång. Det där är en riktigt välskött klubb som slår bra över sin vikt.
Vi sitter otroligt bra till. Det kommer bli guld i år. Men det är tack vare Martin Ericsson. Jag är orolig för nästa år dock.
Citera
2025-02-15, 17:34
Medlem
Teus avatar
Citat:
Vi gick ju plus på den. Vad är det att klaga på? Han spelade skadad 11/15 matcher och vi sålde honom och gick plus - jämfört med Fischer exempelvis.
Nä du, det gjorde ni inte. Det var en extrem dos av Bajenmatematik som skapade illusionen om att det var en +/- 0 affär när den i själva verket var rödare än Lars Ohly.
Citera
2025-02-15, 17:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Nä du, det gjorde ni inte. Det var en extrem dos av Bajenmatematik som skapade illusionen om att det var en +/- 0 affär när den i själva verket var rödare än Lars Ohly.
Just ja, du är ju expert på våra transfers, GnagetQuantum är ditt professionella namn.
Citera
2025-02-15, 17:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Just ja, du är ju expert på våra transfers, GnagetQuantum är ditt professionella namn.
London granskade er årsredovisning. Folk tog dom lägsta siffrorna i samband med flytten till Bajen och dom högsta i samband med flytten tillbaka till Norge. Siffror som dessutom delvis bestod av massa villkorade bonusar som ni förmodligen aldrig kommer få se eftersom han tycks ha landat fel även i Norge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in