2025-02-15, 13:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Nej det kan inte jag avgöra, inte heller kan du det.
Och uppenbarligen inte han heller.
Det är väl inte konstigt att det är efterhandskonstruerat när han växt upp med en känsla, fått höra en sak, och nu läser ytterligare en sak. (Inte bokstavligen en sak, för det är jävligt mycket som verkar ha varit helt galet i hans uppväxt)
Det är inte unikt för just honom, men här finns så många hatare så man gör inte skillnad på person och situation.
Och när det gäller hans brister så är det fy fan, men när det gäller hans morsa så "kunde hon bara inte hantera detta vidriga barn". Få barn föds vidriga, med rätt omsorg och förutsättningar kan de flesta bli fungerande oavsett diagnoser.
Hon fortsatte göra honom till den han är t.ex genom att svartmåla andra, som inte varit lika jävliga som hon. (T.ex familjehemmet) Varför är det ok? För att hon inte gjorde det offentligt och bara tutade i honom det?
Äpplet faller inte långt ifrån trädet, han ser ju bara ut att vara en förlängning av henne i deras relation.
Du sitter och babblar utan att ha hennes version och verkar inte ha tagit del av när han sitter i podden och känner sig fram på måfå och fyller i när han broderar sin story.
Citera
2025-02-15, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Jockibois storhet är det sjukaste mest bisarra som vi har i Sverige.
En bäbis som ständigt tycker synd om sig själv, jämför tex Jockiboi och valfri 40-åring. Skillnaden är att Jockiboi är en förvuxen bäbis som ständigt tar fördel av sin makt på sociala medier.
Han skrämmer flashback användare genom att säga att han ska hänga ut dem i en dokumentär.
Han skriver en bok där han smutskastar människor han inte gillar medans samtidigt han skriver om hur synd det är om honom och hur dåligt han mår.
Han hänger ut sin bror för olika saker och lägger ut det på internet så vi alla kan ta del av det. I nästa andetag så vill han att följarna ska låta honom vara.

Han ser sig själv som ett offer som alla ska smyga runt för det lilla bäbisen Jockiboi inte ska bli kränkt.
Blir han kränkt så ska man hängas ut. Lämnar man bäbisen så ska man hängas ut.
Joz valde att lämna, han hängdes ut för allt möjligt, man blir inte polisanmäld man blir uthängd på internet.

Att Tv4 ger utrymme åt denna brottsling är sjukt och att föräldrar låter sina barn titta på denna individ är sjukt eftersom allt handlar om att manipulera sina tiggare till att tycka synd om den förvuxna bebisen.

Enda anledningen att Jockiboi kan göra som han gör är pga att barn och svagbegåvadevuxna inte tolererar att Jockiboi får kritik.
Då ska man försöka förstöra kritikerns liv genom att höra av sig till arbetsplatser och familj osv. Man skickar sin Arme av svagbegåvade som tycker synd om sin stora idol

Tycker det är tragiskt. Stackars familj. Kan inte föreställa mig den stressen att behöva bli uthängd en gång i veckan för man varit "elak" eller säger ifrån.
Citera
2025-02-15, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du sitter och babblar utan att ha hennes version och verkar inte ha tagit del av när han sitter i podden och känner sig fram på måfå och fyller i när han broderar sin story.

Arbetar först och främst med IT-säkerhet men har även arbetat inom rättpsyk och psykiatrin.

Det finns ingenting som heter "selektiva minnen", och man kan inte heller blockera minnen.
Hur skulle det se ut om vi människor bara blockerar farliga minnen?

Vi hade inte överlevt, blivit uppätna av någon dinosaurie. Biologiskt ska vi fatta att man INTE SKA GÅ NÄRA DEN DÄR SÖTA T-REXEN!!!

Bdp och andra emotionella diagnoser gillar att ta fram sina blockerade minnen. Uppmärksamhet, tyvärr.
Men oavsett, det är en myt. Finns ingen biologisk mening att kunna blockera minnen.
Det som händer istället, är att du kan utveckla K-PTSD, där din världsbild med tiden blir mer avtrubbad. Du slutar må dåligt för att mamma är dum, du accepterar det som en vardag.

Dvs, du kommer kunna uppleva fler jobbiga saker och istället bli känslokall och sluta bry dig om saker. Du anpassar dig, inte som nappgubben som grinar på sin mamma trots att herrn idag är flintskallig
Citera
2025-02-15, 14:00
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Vilka minnen är det som är "äkta". Kan du avgöra det.
Endera minns han inte eller också minns han. Att ha ett minne som är selektivt och enbart minns det som passar agendan för tillfället ser rejält efterhands konstruerat ut.
Ja, att först minnas en uppväxt och barndom. Och sen helt plötsligt glömma den första uppväxten och barndomen, och istället minnas en helt ny barndom och uppväxt. Det är inte normalt.
Citera
2025-02-15, 15:09
Medlem
Kan vi diskutera hur han nu hänger ut den yngre brodern för att han anser att han gjort fel och varit elak? Hur han skickar hatstorm efter hatstorm på människor för att dem inte daltar och håller med honom i allt. Han tror sig verkligen vara jordens mittpunkt. Tycker verkligen inte att Jacob förtjänar det här
Trasig människa är du Joakim!
Citera
2025-02-15, 15:33
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergjohan1234
Kan vi diskutera hur han nu hänger ut den yngre brodern för att han anser att han gjort fel och varit elak? Hur han skickar hatstorm efter hatstorm på människor för att dem inte daltar och håller med honom i allt. Han tror sig verkligen vara jordens mittpunkt. Tycker verkligen inte att Jacob förtjänar det här

Nä, det bevisar precis var jockibooooi ( så som Olof K säger det) Han anser dig stå. Han bestämmer och hans ord är lag.
Hoppas han sätter en dildo i halsen och kvävs!
Citera
2025-02-15, 15:40
Medlem
Citat:

Som jag skrivit så är jag inte insatt i hela historien och utgår från det jag sett.
Jag tror inte att varken han eller tv4 har fejkat några dokument, och det som framkommer där är sorgligt och tragiskt oavsett vilket barn det skulle handla om.
Det är min poäng.
Citera
2025-02-15, 15:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Som jag skrivit så är jag inte insatt i hela historien och utgår från det jag sett.
Jag tror inte att varken han eller tv4 har fejkat några dokument, och det som framkommer där är sorgligt och tragiskt oavsett vilket barn det skulle handla om.
Det är min poäng.
Jag har inte pratat om några fejkade dokument.
Citera
2025-02-15, 15:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergjohan1234
Ja, beteendet mot Jacke är verkligen tydligt.
Jacke har hela tiden haft samma förhållningssätt, han har sin barndom och Jocke har sin. Det fungerar om Jacke säger upp kontakten med andra och tar 100% ställning för Jocke och aldrig ifrågasätter vad Jocke säger eller anser att Jacke skall känna.
Vill Jacke hålla sig utanför eller frågar efter belägg för sådant som Jocke påstår (om Chrippa) då är han fienden .. trots att han i sak haft samma inställning hela tiden.
Citera
2025-02-15, 15:49
Medlem
Citat:
Jag har inte pratat om några fejkade dokument.

Det var inte det jag skrev eller syftade på heller.
Citera
2025-02-15, 16:59
Medlem
Det känns som att många utgår ifrån att det som sagts om mamman endast har varit det som står i papper ifrån socialen och att man då tycker att det är dåligt av familjen att inte vilja ha någon relation, men så är ju inte riktigt fallet. Under åren som gått så långt bak som till 2016 har Joakim påstått väldigt sjuka och allvarliga saker som mamman ska ha gjort, det handlar om att ha tvingat Joakim att se på skräckfilmer och att hon skar sig i armarna och sa att det var hans fel bland annat. Jag tycker att det är ganska stor skillnad på att vara en missbrukande förälder som uppenbarligen inte klarade av att ta hand om sitt barn och den bild som Joakim målat upp innan, där mamman rent av beskrivs som en psykopat.

Jag undrar lite hur han själv tänker att hans mamma och hans familj ska ställa sig till det och honom efter det? Om det är en bild som de själva av allt att döma absolut inte delar. Jag har svårt att se att någon person eller familj skulle lägga sig platta och bara acceptera det.

_
Citera
2025-02-15, 17:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Det känns som att många utgår ifrån att det som sagts om mamman endast har varit det som står i papper ifrån socialen och att man då tycker att det är dåligt av familjen att inte vilja ha någon relation, men så är ju inte riktigt fallet. Under åren som gått så långt bak som till 2016 har Joakim påstått väldigt sjuka och allvarliga saker som mamman ska ha gjort, det handlar om att ha tvingat Joakim att se på skräckfilmer och att hon skar sig i armarna och sa att det var hans fel bland annat. Jag tycker att det är ganska stor skillnad på att vara en missbrukande förälder som uppenbarligen inte klarade av att ta hand om sitt barn och den bild som Joakim målat upp innan, där mamman rent av beskrivs som en psykopat.

Jag undrar lite hur han själv tänker att hans mamma och hans familj ska ställa sig till det och honom efter det? Om det är en bild som de själva av allt att döma absolut inte delar. Jag har svårt att se att någon person eller familj skulle lägga sig platta och bara acceptera det.

_

Hur är det egentligen med detta missbruk?

Det låter som att hon skulle vara en gammal knarkare.

Det var väl så att hon förskrevs läkemedel som hon likt många andra blev beroende av och inte klarade av att sluta på egen hand?

Hon slutade ju med detta och tog sig ur det bruket.

Hur lång tid talar vi om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in