Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-15, 15:54
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Du kan väl istället själv göra en uttolkning av vad du tror att USA:s uttalanden betyder för konflikten i Ukraina. Gärna en skarp.

Nu frågade dig, som brukar komma in i tråden, emellanåt och ställa korta frågor.
Nordkoreanska soldater är ett ämne som ligger dig nära.

Så nu får du chansen att berätta hur du tänker kring det senaste, i förhållande till fyllots första uttalande.
Citera
2025-02-15, 15:55
Medlem
Citat:
Det verkar dock som om de ukrainska styrkorna retirerar från många ställningar i Donbas, eller hur? Vad tror du det beror på?

Lite oberoende källor på det skulle sitta fint.
Citera
2025-02-15, 15:59
Medlem
1) Ryzzka krigsbloggare säger att de ryzzka styrkorna i Pokrovsk direction är utmattade och inte kommer framåt.

2) Cornflake Kellogs säger att det kan ta ett år att få till stånd ett fredsavtal. Min kommentar till detta är att detta på sätt och vis är gott. Bajsväskan hinner då avlägsnas och Ryssland får känna på mycket hårda tider.
Ju längre det pågår desto mer blöjor fordras.
Citera
2025-02-15, 16:03
Bannlyst
Citat:
Saken har förts fram från Ryssland sedan 2008 utan att ha hörsammats. Kriget hade kunnat undvikas.

https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4&t=1052s

Ja. Putin-dåren skulle ju ha kunnat låta bli att bli grundlurad av amerikanarna.
Citera
2025-02-15, 16:07
Bannlyst
Citat:
Olika källor, 50 000 - 70 000 man, en mycket stor del av de Ukrainska stridskrafterna är på reträtt. Otäckt hur detta kan sluta om de inte kapitulerar.

Ja, hemskt, vad som hänt på tre år.

Hemska tider. 20 000 förintade ryska stridsfordon.

En miljon dödade och lemlästade ryssar.

Helt i onödan.

För att CIA lyckades lura upp Putin på läktaren.
Citera
2025-02-15, 16:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
1) Ryzzka krigsbloggare säger att de ryzzka styrkorna i Pokrovsk direction är utmattade och inte kommer framåt.

2) Cornflake Kellogs säger att det kan ta ett år att få till stånd ett fredsavtal. Min kommentar till detta är att detta på sätt och vis är gott. Bajsväskan hinner då avlägsnas och Ryssland får känna på mycket hårda tider.
Ju längre det pågår desto mer blöjor fordras.

Positiva besked bägge. Ryssen.., man orkar inte längre offensivt. Det har gått trögare och trögare hela tiden. Till hemska kostnader. Få nu se om man är även blottad bak.., för en "backhand" ifrån Ukraina. Jag vet inte om man har tillräckliga reserver där för det.., men tidspunkten är den rätta ! Ukraina misstänker jag ser det samma..

Och vad Kellog säger.., går stick i stäv vad Putin önskar. Sååå..nu hoppas jag att kalla hjärnor får råda..
Citera
2025-02-15, 16:09
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Du kan väl istället själv göra en uttolkning av vad du tror att USA:s uttalanden betyder för konflikten i Ukraina. Gärna en skarp.

Jag ska ge dig en direkt kommentar.
Som en nybörjare i tonåren under täcket,gick det för tidigt för dig.
Ma o. Du tror dig kunna läsa av hela spelet, efter en kvart.
Du tillhör väl gänget som förklarat kriget över sedan det började. Sluta med det.

Vad säger Putin?
Borde inte Putin gjort i brallan vid det här laget?
Jag har inte sett något från honom. Märkligt.
Citera
2025-02-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Positiva besked bägge. Ryssen.., man orkar inte längre offensivt. Det har gått trögare och trögare hela tiden. Till hemska kostnader. Få nu se om man är även blottad bak.., för en "backhand" ifrån Ukraina. Jag vet inte om man har tillräckliga reserver där för det.., men tidspunkten är den rätta ! Ukraina misstänker jag ser det samma..

Och vad Kellog säger.., går stick i stäv vad Putin önskar. Sååå..nu hoppas jag att kalla hjärnor får råda..

Ryzzka folket är lurat. Ryzzland skapade en riktigt hård nation som är omöjliga att knäcka. Ukraina böjer sig inte längre för diktat och USA lurar blöjan av den ryzzke ledaren.
Citera
2025-02-15, 16:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ryzzka folket är lurat. Ryzzland skapade en riktigt hård nation som är omöjliga att knäcka. Ukraina böjer sig inte längre för diktat och USA lurar blöjan av den ryzzke ledaren.

Tja, med Usa så känns det närmast som ett "tombola-hjul" vad nästa budskap blir. Vedrörande resten : Eu har nu möjligheten att steppa upp, den skall man ta. Lagstiftningen finns på plats för anabola till försvarsindustrin. Man har chansen..

Blir det så, så hoppar Trump med på tåget. För hans ego tål inte att bli idiot-förklarad !

Upp till Eu nu. Man får ta straffen.., om man vill..
Citera
2025-02-15, 16:39
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Jag bad om en analys efter det att du klagade på min, inte om var du hämtar din information. Jag kommer hädanefter vare sig läsa eller svara på vad du skriver, vilket antagligen inte betyder så mycket för dig. God kväll.

Ska vi börja prata om nordkoreansk soldater istället?
Nej, vi skiter i det, för du är aldrig seriöst intresserad av frågan i v f.

Vi alla här i tråden är vana att se din propaganda inlägg, som inte syftar till debatt.
Du är inte saknad 🖐🖐
Citera
2025-02-15, 16:42
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ha ha vad säger alla ryska dasstroll nudå? Ni som hyllar Trump så mycket bara bevisa att den orangea mannen vänder kappen efter vinden. Att denna man ska kunna vaska fram en fred jo tjena.

❗️The Trump administration has indicated that 🇺🇸US troops could be deployed in 🇺🇦Ukraine near mineral deposits to protect them if a peace deal with 🇷🇺Russia is reached, — NBC News

According to the deal, the US wants to take possession of 50% of Ukraine's rare earth resources.

https://x.com/front_ukrainian/status...37751785460024

Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX
Och det är ju fullt logiskt, apelsinfacet vill ju ha jordartsmetallerna så varför skulle han skänka till Putin. Rysstrollen är så utsvultna på framgångar, därför dom jublade hej vilt utan att fatta att Trump kan man inte lita på.

Tillåt mej skratta. Du hoppar av glädje när Pettersson länkar till ett Nafo-troll som fått betalt av USAID för att desinformera och vilseleda.

Citat:
The Trump administration has indicated that 🇺🇸US troops could be deployed

Förstår du ens det understrukna och varför jag strukit under det? Du greppar efter alla möjliga halmstrån för att glädjas över ett intetsägande och meningslöst Nafo-uttalande. Som om uttalandet skulle vara av någon betydelse. Det är lite som att felaktigt hoppas över att den snygga polska exporttjejen är kär i dej när ni bestämmer träff. För det första vet vi inte var dessa, OM uttalandet är sant, mineralavlagringar finns. Finns dom i västra Ukraina, eller finns dom i de av Ryssland befriade områdena? För det andra har Ryssland aldrig varit intresserade av Ukrainas sällsynta mineraler. Ryssland har egna så det räcker gott och väl.
Citera
2025-02-15, 16:44
Medlem
Snapcounts avatar
Förövrigt fick sig det högt prisade "BRICKS-samarbetet" sig en smäll tidigare i veckan, när Moodi besökte Washington. Trump gjorde en "deal", och säkert till Kremls förtret.

Så Kreml glider mer, och mer in i Xi`s varma famn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in