Citat:
Tror du? Som vilka då? Just RA verkar ju just inte ha några anknytningar alls, att döma av vad vi har fått veta.
Citat:
Det betyder framför allt att det är ett a priori helt förväntat ställe för just RA att begå ett massmord på, och på detta förväntade ställe är en mycket stor del av de som förekommer där invandrare.
men han valde just Risbergska. Att han inte gått på nån annan skola (vet du ens det?) dom senaste 15 åren, jaha? Det betyder ju bara att det också är den enda skolan han eventuellt kan nåt om.
Citat:
Det var en skola som han hade gått på i närtid och där han flera gånger hade misslyckats med sina studier. För allt vad vi vet är detta således en klassisk skolskjutning, då är Risberga den självklara brottsplatsen för just RA, och det är då följaktligen ohederligt att låta påskina att han lika gärna hade kunnat välja Konserthuset men valde Risberga enbart för att kunna skjuta så många invandrare som möjligt. Här har du uppenbarligen gjort det underliggande antagandet att det definitionsmässigt har rasistiska motiv när en svensk har ihjäl invandrare utan uppenbart motiv.
Det som är intellektuellt ohederligt är att ignorera det faktum att Rickard skjutit ihjäl invandrare på en skola full av invandrare, en skola han valt noggrant, där det inte finns några andra motiv att frambringa.
Citat:
Jag har ingen låsning när det gäller motivet. Det kan fortfarande röra sig om ett rasistiskt motiv, även om sannolikheten för detta minskar för varje dag som går utan att tecken på detta upptäcks. Däremot gillar jag inte när folk som du tar ut motivbildningen i förskott med mycket klena argument. Det ger ett tydligt intryck av att vilja pumpa sin egen agenda så länge det går.
Din logik brukar vara lätt att följa, här är den osammanhängande. Får mig att misstänka att du har någon låsning.