Citat:
Han slutade ju med nappen i familjehemmet när han blivit placerad där 8 år gammal. Så problemet låg nog inte i hans autismdiagnos. Hade det handlat om det hade dessa extrema utbrott att undvika kommit även där när man plockade bort nappen.
Jag har full koll på autism och det är stor skillnad på de olika autismnivåerna.
Har läst/gått ett stort antal kurser i ämnet gällande npf och barn med överlappande diagnoser.
Och din slutkläm visar precis på det jag startade mitt inlägg med, att vissa i tråden inte gör skillnad på person och den situation det handlar om.
Det är hans situation i barndomen jag syftar på, inte vem han är idag.
Jag har full koll på autism och det är stor skillnad på de olika autismnivåerna.
Har läst/gått ett stort antal kurser i ämnet gällande npf och barn med överlappande diagnoser.
Och din slutkläm visar precis på det jag startade mitt inlägg med, att vissa i tråden inte gör skillnad på person och den situation det handlar om.
Det är hans situation i barndomen jag syftar på, inte vem han är idag.
Okej, fel av mig. Jag misstog mig med åldern. Trodde han var 6år när han flyttade men han hade visst bott där i 6år.
Toppen att du gått kurser och är insatt. Jag träffar dagligen barn med npf på bup där jag arbetar och har ganska bra koll jag med. Även en del koll på beteendestörningar hos barn eller exempelvis ptsd hos barn.
Men jag är ju ingen barnpsykolog utan bara sjuksköterska så jag ska inte uttala mig mer än det jag faktiskt känner mig helt säker på.
Ja, autism är ett spektra. Men ett barn med autism 1 har väldigt ofta svårt med att just sluta med napp och blöja. Att få extrema utbrott och låsa sig, göra olika ljud och kasta saker omkring sig är också väldigt typiskt för just autism. Men det vet du nog redan eftersom du gått kurser.
Jag har aldrig påstått att allt beror på hans autism, men faktum är att det faktiskt är väldigt vanligt. Så att säga att det beror på uppväxten som vi i princip bara hört ena sidan av är också fel.
Att skuldbelägga mamman pga ett fåtal rader ur en stor hög journaler man fått se är inte rätt. Sen bör även du som har bra koll se att just låsningarna och ilskan han har mot människor är väldigt typisk för just autism.
Han lyssnar inte ens på psykologen, Jonna, hans pappa etc. Han ser bara sin egen del i allt och kan bara relatera till sin känsla och tolkar allt på sitt sätt.
Du får givetvis ha dina åsikter men även jag har rätt till mina. Jag tycker att man ska kunna diskutera som vuxna, ändra åsikter, byta erfarenheter.
Allt gott
Flashback är bra roligt ibland. Naturligtvis har deras dysfunktionella hem, föräldrar och uppväxt ett stort finger med i missbruket. Hur fan kan du inte förstå det? ”Väl insatt” skriver du, i ditt trollande möjligtvis.