2025-02-15, 00:06
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
“Bokförsäljning” kan vi nog bortse ifrån… Möjligen att han fick en hacka för att han försökte föreläsa om sin bok som aldrig kom ut på den alternativa bokmässan? Mest
Troligt är det inkomster från artiklar i AI News och en del ifrån hans artiklar bakom betalvägg. Med hundratusen följare hade man förväntat sig lite mer i inkomst…

Fogden tar ju allt som kommer in till förlaget, för hans enda skitbok, de enda han kan få in där nu är de pengar han kan ”byxa” vid direktförsäljning, typ i hallgången på Café Opera, men hur många böcker krängde han…? Säljer han någon enda bok (cash) numera?

Nya böcker har det ju inte blivit… (”jag skriver på tre böcker…” ).

”Huvudskribent på Bulletin” kan inte gett mycket, det var ju en kort historia.

”Föreläsningsarvoden” - man tvekar…

(Alternativa bokmässan, om jag fattat rätt dök han aldrig upp där?)

Osv…
Senast redigerad av Alonen 2025-02-15 kl. 00:10.
Citera
2025-02-15, 00:48
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Fogden tar ju allt som kommer in till förlaget, för hans enda skitbok, de enda han kan få in där nu är de pengar han kan ”byxa” vid direktförsäljning, typ i hallgången på Café Opera, men hur många böcker krängde han…? Säljer han någon enda bok (cash) numera?

Nya böcker har det ju inte blivit… (”jag skriver på tre böcker…” ).

”Huvudskribent på Bulletin” kan inte gett mycket, det var ju en kort historia.

”Föreläsningsarvoden” - man tvekar…

(Alternativa bokmässan, om jag fattat rätt dök han aldrig upp där?)

Osv…
Han hade faktiskt en “föreläsning” på alternativ bokmässa. Det blev ett litet bakslag då hans bok inte fanns. Och inte finns än idag. Så han spånade på. Det fanns en tid en video där han talade om… sånt han talar om. Sossar och eliten och yada yada. Helt oförberett svammel i en timme.

Han är ju livrädd för att ha inkomst eftersom kronofogden tar det mesta. Han är vägd och funnen för lätt. Fängelse väntar. Ingen flickvän. Förmodligen ingen träning. Ingen inkomst. Bara lögner. Karma. Snart inga barn heller. Kommer hans hyresvärd vilja ha en dömd brottsling i källaren? Vad säger de andra medlemmarna i Hillsong? Vill de umgås med en som tvättar pengar från åldringsbedrägerier men inte erkänner? Blir kåken i sommar och parkbänken i höst.
Citera
2025-02-15, 01:47
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Han hade faktiskt en “föreläsning” på alternativ bokmässa. Det blev ett litet bakslag då hans bok inte fanns. Och inte finns än idag. Så han spånade på. Det fanns en tid en video där han talade om… sånt han talar om. Sossar och eliten och yada yada. Helt oförberett svammel i en timme.

Han är ju livrädd för att ha inkomst eftersom kronofogden tar det mesta. Han är vägd och funnen för lätt. Fängelse väntar. Ingen flickvän. Förmodligen ingen träning. Ingen inkomst. Bara lögner. Karma. Snart inga barn heller. Kommer hans hyresvärd vilja ha en dömd brottsling i källaren? Vad säger de andra medlemmarna i Hillsong? Vill de umgås med en som tvättar pengar från åldringsbedrägerier men inte erkänner? Blir kåken i sommar och parkbänken i höst.

Thx for update…

Ja den mannen närmar sig väl vägs ände - med snälltågshastighet.

Ja, jag hoppas Jessica får enskild vårdnad, så att småglinen får någon stadga i tillvaron här i livet.

Om Fulnar åker i buren och - förlorar vårdnadstvisten - vad har han då kvar.

I bästa fall en skrubb på Essingen, eller om han åker ut där oxå… härbärge, ev lågtröskelboende. Men hart när alla ev boenden kräver ju att han kan bete sig. Och det kan han ju inte, inte ens på kåken…
Citera
2025-02-15, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Soc-bidrag, eller försörjningsstöd räknas inte med som inkomst i en deklaration. Det här rör sig nog om olika sidoinkomster, arvode för föreläsningar - intäkter från bokförsäljning etc.

De här 58.000 rör sig nog om aktivitetsersättning som man har rätt till typ 2 år via försäkringskassan
typ vuxendagis.. kan t.o.m bara innebära nån enstaka dag i veckans närvaro på någon utbildning.
Citera
2025-02-15, 10:48
Medlem
Jag är också mycket nyfiken på hur han försörjer sig. En genomsnittlig svensk behöver väl minst 20 papp efter skatt i inkomst för att leva drägligt. Möjligen mer i Sthlm.

Jag tror inte han fått något från samhället, för pompös för att nedlåta sig åt någon granskning av myndigheterna.Det måste ju vara någon/några som förbarmar sig över honom. Boende tror jag han får via nån vän eller sommarvistelse i ytterskärgården!

4800 kr i månaden kan ju vara vi betalväggstjänster/böcker/föreläsningar

Har sett honom be om saker som en bil på sin facebooksida. Kan tänkas att han får mindre swishar eller liknade från följare.

Men det räcker inte, tror det finns en ordentlig portion svarta pengar här som fogden inte ser. Småjobb/ städa gym annat?

Har annars svårt att förstå hur han får ihop det. Det är dyrt att leva nu. Han torde väl också avkrävas underhåll till Jessica för pojkarna, hans inkomster är väl iofs så låga att FK går emellan.

Visst måste det vara svarta inkomster som utgör den oförklarade delen? Eller är det ännu mer okänd kriminalitet?
Citera
2025-02-15, 12:00
Medlem
Citat:
Jag är inte helt säker på sanningshalten i det där. Om pappa Frank är en lika härdad mytoman som sonen kan allt mycket väl vara två dumskallars sammansvärjning.
Vad vi vet så lyckades Frank försnilla och undanhålla många miljoner på 80-talet. Det är inte vem som helst som får sitta sex år för ekobrott.

Har Frank skött sina kort väl så borde de pengarna vara värda de tio tjugodubbla idag. Det är dessutom norska kronor och inte svenska pesetas. Vad man kan läsa ut från nätet så verkar morsan ha en villa i Kongsvinger medan farsan bor i en lägenhet i centrala Oslo. Frank blev dessutom kritiserad och misstänkliggjord då hans församling under en period gjorde något med fastigheten kyrkan ryms i. Det är några år sedan och det var under en period när Runkar av någon anledning skrev sig i kyrkan i Oslo. Jag misstänker att det var ett sätt att försöka slippa bli delgiven kallelse till ännu en rättegång? Nu minns inte jag exakt vad Frank pysslade med där, men det kan möjligen ha varit att han sålde fastigheten och sedan hyrde den istället, samt att det var något med pengar som försvann och att han köpte in några sjulhelsickes kopieringsmaskiner för summor som luktade penningtvätt hela vägen till Sverige. Vilket han kanske inte hade behövt om han vore mångmiljonär? Norska pastorer verkar komma undan med en hel del?

Frank kan mycket väl vara Runkars legitime far på alla sätt och vis och då har Frank sitt boende ordnat men har försnillat resten på sina barn? Har svårt att tänka mig att Runkar skulle få några hundra papp om inte hans tre(?) syskon får samma summa? Kanske var det morsans pensionssparande som rök eftersom Frank inte ville avslöja sina undanstoppade pengar?

Ytterligare en faktor att väga in är den att Runkar utan att tveka la skulden för sitt förra brott på farsan helt och hållet. Frank är ju en bra bit över 80 och skulle nog ha svårt att rent fysiskt klara två år ens på öppen anstalt. Runkar kastar farsan framför tåget utan att blinka. Till och med domaren i rättegången tappar hakan och kommenterar detta. Rimlig reaktion från Frank borde ju normalt vara att göra sonen arvslös. Men kanske är han likadan och känner igen sonens agerande? Å andra sidan verkar inte Runkar vara så mycket i Oslo längre. Han var inte ens där över jul trots att alla hans syskon var samlade där. Kanske var han inte välkommen? Han har varit i Norge enligt hans Insta ett par gånger förra året, men bara korta besök. Känslan var att han tiggde pengar av morsan. (SOm han för övrigt hyllade igår på hennes födelsedag.)

Han har överklagat så det är inte avgjort ännu. Nytt datum har vi inte fått ännu.

Här är en "intervju" med Frank Søgaard från tidningen Norge Idag. Observera att tidningen drivs av Norges värsta mörkermän Finn Jarle Saele och Bjarte Ystebø och att de ALDRIG går till stormas mot skurkar som Søgaard. Jag har inte läst artikeln ännu, men utgår från att den går ut att Frank är missförstådd och vit som snö-

https://idag.no/det-verste-av-alt/19.46922
Citera
2025-02-15, 13:12
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosentry
Jag är också mycket nyfiken på hur han försörjer sig. En genomsnittlig svensk behöver väl minst 20 papp efter skatt i inkomst för att leva drägligt. Möjligen mer i Sthlm.

Jag tror inte han fått något från samhället, för pompös för att nedlåta sig åt någon granskning av myndigheterna.Det måste ju vara någon/några som förbarmar sig över honom. Boende tror jag han får via nån vän eller sommarvistelse i ytterskärgården!

4800 kr i månaden kan ju vara vi betalväggstjänster/böcker/föreläsningar

Har sett honom be om saker som en bil på sin facebooksida. Kan tänkas att han får mindre swishar eller liknade från följare.

Men det räcker inte, tror det finns en ordentlig portion svarta pengar här som fogden inte ser. Småjobb/ städa gym annat?

Har annars svårt att förstå hur han får ihop det. Det är dyrt att leva nu. Han torde väl också avkrävas underhåll till Jessica för pojkarna, hans inkomster är väl iofs så låga att FK går emellan.

Visst måste det vara svarta inkomster som utgör den oförklarade delen? Eller är det ännu mer okänd kriminalitet?
Tror också han jobbar svart. Nu minns jag plötsligt en märklig korspostning han gjorde på Insta i höstas. Han hyllade plötsligt en gammal kompis som startat en krog i Göteborg och hintade plötsligt att han gärna ställde upp som dörrvakt. Det var efter det han började lägga upp bilder från gymet. Det kanske är plan b, att flytta till Göteborg och bli dörrvakt svart? Frågan är bara om han klarar av att tugga tuggummi och gå samtidigt? (IQ/Uggla).
Citera
2025-02-16, 00:36
Medlem
Ensomsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Thx for update…

Ja den mannen närmar sig väl vägs ände - med snälltågshastighet.

Ja, jag hoppas Jessica får enskild vårdnad, så att småglinen får någon stadga i tillvaron här i livet.

Om Fulnar åker i buren och - förlorar vårdnadstvisten - vad har han då kvar.

I bästa fall en skrubb på Essingen, eller om han åker ut där oxå… härbärge, ev lågtröskelboende. Men hart när alla ev boenden kräver ju att han kan bete sig. Och det kan han ju inte, inte ens på kåken…

Tyvärr finns det alltid en och annan nedbruten kvinna som skulle ta emot honom med öppna armar. Särskilt om du börjar leta neråt i pingstleden eller light-Livets ord. En gång var han ju någon i den branschen.
Citera
2025-02-16, 02:46
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Här är en "intervju" med Frank Søgaard från tidningen Norge Idag. Observera att tidningen drivs av Norges värsta mörkermän Finn Jarle Saele och Bjarte Ystebø och att de ALDRIG går till stormas mot skurkar som Søgaard. Jag har inte läst artikeln ännu, men utgår från att den går ut att Frank är missförstådd och vit som snö-

https://idag.no/det-verste-av-alt/19.46922
Det var ju en helfestlig tidning. Väckelse i Oslo. 22 frälsta på en månad!
Nu har jag läst intervjun och (av det jag förstod) inser att Runkar är en klon av sin far. Norrmännen (i alla fall de väldigt kristna. Man ska komma ihåg att Norge är ett väldig kristet land.) verkar ha svårt att glömma gammalt groll. I intervjun får Frank Sörgaard svara på 11 anklagelser. Det är lite oklart vem som anklagar vem, men i slutändan verkar det som att en majoritet beskyller Frank för en rad otrevliga saker och att han framför allt är en maktlysten arrogant typ som kör över andra. Utöver en del misstänksamheter kring stöld, försvunna pengar och oegentligheter i största allmänhet. Vissa saker är så gamla som för 30 år sedan. Men tidningen har alltså tagit ett allvarligt kvartssamtal med Frank och ställt de här raka frågorna. Frank har fått svara.

Frank är alltså bara 79 år... Jag hittar ingen info om Runars syskon, men något säger mig att han inte är äldst i alla fall. Det ligger nära till hands att gissa på ett bortskämt sladdbarn, men även om han är ett äldre syskon som är 60 måste Frank ha gift sig vid 19 års ålder. Det går inte riktigt ihop. Men å andra sidan, det gör ju ingenting i den där familjen.

För att göra en obegripligt lång artikel kort, Frank anklags från att ha snott möbler från ett hotell, till att köra över gamla kärringar till att förskingrat pengar. Då ingår inte de miljoner han tillskansade sig via bedrägerier på 80-talet. Men i sann Sörgaard-spirit är allt ett missförstånd, har ingen med att göra, eller någon annans fel. Han skitsnackar bort samtliga 12 punkter som om det vore bagateller. Gamla som unga människor med avvikande åsikter har tydligen uteslutits ur församlingen. Det är därför de är sura. Ibland är uoogifterna så gamla att han inte minns och då är det ovärdigt. Om det inte vore att han själv refererar till gamla händelser.

Kortfattat. Frank Sörgaard är en skitstövel som överlevt som pastor hur länge som helst tack vare maffiametoder. Det är tydligt att de som går emot honom antingen blir uteslutna eller hotade till tystnad. Pengar som försvunnit snackar han bort och yada yada. En luttrad Runkar helt enkelt. Till sitt försvar säger han att han arbetat oavlönad som pastor i 14 år. Inte så konstigt eftersom han blev pensionär då, men vägrade lämna ifrån sig "makten". Församlingen har trots allt försökt få bort honom flera gånger, men han har lekt Putin och alltid lyckats klamra sig kvar.

Man kan faktiskt inte annat än tycka lite synd om Runkar som hjärntvättats tidigt i en dysfunktionell familj. Han kan inte rå för att han skolats till den idiot han blivit. Men nu är han vuxen och väljer självmant att gå i pappas fotspår. Det kan han ta ansvar för ändå. Men kanske han blev tappad som liten? Han ser det inte själv.
Citera
2025-02-16, 10:27
Medlem
Senaste inlägget på Facebook, om att Säpo mördade Salwan Momika är nu borta!
Han verkar ha insett att den vinkeln inte är bra……..hann inte läsa hela men i vanlig ordning gick det ut på att svenska politiker är så oerhört korkade.

Till skillnad mot Runar då som just blivit dömd till fängelse för andra gången.
Citera
2025-02-16, 12:00
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
Spännande , har du länk till att han tror sig vara smartare än Einstien?

Lyfter detta igen. Finns de några som helst källor på att Fulnar har yppat detta…
Citera
2025-02-16, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Senaste inlägget på Facebook, om att Säpo mördade Salwan Momika är nu borta!
Han verkar ha insett att den vinkeln inte är bra……..hann inte läsa hela men i vanlig ordning gick det ut på att svenska politiker är så oerhört korkade.

Till skillnad mot Runar då som just blivit dömd till fängelse för andra gången.
Nej det ligger kvar😯
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in