Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Kan nog hända att han även blev paranoid gentemot hunden och tyckte illa om den, om han ens lät den leva?!. Har på känn att han var jävligt sjuk under perioden.
Han var
autistisk inte psykotisk, att få sjuka vanföreställningar om djur som onda eller whatever, är inte normalt för autism. Du blandar samman
Citat:
Ursprungligen postat av
BombaySaphire
Rekonstruerat? Du menar nog rekognoserat.
Ja. Det blev fel. Inget av orden verkar rätt och jag tänker väl på något mittemellan även om rekognosera blir bättre. Ord jag missförståt
Jag menar att återskapa välbekanta miljöer både fysiskt som via internet (med scheman och kartor över skolan om sådana fanns) och innan dådet då genom att åka buss på välbekanta linjer, ta med sig vapenfodral ut. Använda hunden kanske för att
rekognosera.
Förbereda sig genom övning? Samt söka efter specifikt mål om sådant fanns.
Sådant som talar emot att det var en annan gärningsman inblandat som inte hade krävt egna utflykter. Tänker på tiden det tåg från ankomst till skjutning som anmärkningsvärt då de flesta lektioner även började 12.30 den tisdagen av de som bör ha rört sig omkring innan de gick till sina klassrum. Kanske rörde det sig för mycket folk omkring honom innan för att han skulle klara av att vara omkring dem eller börja skjuta och det behövde minskas först. Men å andra sidan startade han brandlarmet för stt få ut folk så var antagligen inte så det gick till.