Citat:
Ursprungligen postat av
gultomte7
På vilket sätt motsäger det att hon är nedtränad? Nedtränad = sliten och ej på full kapacitet. Lite vila på det så kommer toppformen.
Nedtränad är inte att vara helt off i formen, nedtränad är att man tappar ett par placeringar utan några större dramatik. Om Maja inte klantat sig med staven idag så hade skistad inte varit på pallen ens. Att hon ligger helt utpumpad i målområdet är inte ett bra tecken. Det är ett tecken på att grundformen är något off. Hon torskade ju i Engadin på en bana som var perfekt för henne. Då var hon inte nedtränad. Jag tror att det är operationen som gått ut över Skitads träning och uppbyggnadsfas.
”Hur pass bra formen är är oklart. Hon berättar att hon bara har gjort ett fåtal träningspass på skidor efter operationen och har känt sig bra mycket äldre än sina 25 år.
– Jag har ju varit en dam på 100 år med rullator, så nu jobbar jag mig nedåt i ålder, säger hon, men vill inte avslöja vad det var som var anledningen till magoperationen”
https://www.svt.se/sport/langdskidor/kristine-stavas-skistad-bryter-tystnaden-har-varit-valdigt-tufft