2025-02-11, 01:32
Medlem
peterZiipens avatar
Janne är för jävla tråkig och butter. Dags för honom att börja tacka nej till tv-produktioner. Ser ju bara ut som att han befinner sig i en konstant lidande. Likt Mårran i Mumin så resulterar hans blotta närvaro i att omgivningen blir dyster, deppig och kall. Var samma visa när han var med i Bäst i Test.

Säsong 8 ser ut att bli ett rejält bottennapp. Förvisso bara ett avsnitt in, men kemin deltagarna emellan -> obefintlig. Den enda som kan rädda upp det här är Pettersson. Får hoppas att han piggar på sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Kan bli en intressant grupp. Varför lägger ingen upp alla deltagare?

Här är alla deltagare i höstens säsong
Victor Leksell, 27, artist.
Pontus Bjernekull Mörner, 25, komiker.
Anna Lindmarker, 64, nyhetsankare och journalist.
Susanne Thorson, 43, skådespelare.
Per Fritzell, 69, komiker och skådespelare.
Mikael Lustig, 38, fotbollsspelare.
Gustaf Hammarsten, 57, skådespelare.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/B0doX9/over-atlanten-sasong-9-alla-deltagare-i-kanal-5
Det här ser däremot ut att bli en dundersäsong. Har dålig koll på tjejerna, men killarna är riktigt sköna och pigga karaktärer. Gustaf är kaos personifierad.
Citera
2025-02-11, 22:12
Medlem
Crapmagics avatar
Vanheden med hela svenska folket (Vem representerar du? undrar Janne koleriskt) är med i över Atlanten. Han var lite rolig när han simultantolkade Gurra för att låtsas lite sakkunnig

Varför ska tjejerna sova ihop nödvändigtvis, " det e ju samma sak varje gång, varför kan ni inte lita på mig" för att citera Wahl Enberg, Janne behöver väl också nån att sova gott med!

Vem stör ni er mest på Kristin Kaspersen son eller Janne Andersson? som när han rapa Johan Pettersson rakt i fejset i avsnitt 1.
Janne berättar alldeles för långa historier, jag var trött redan vid första miniskrattet från åhörarna, han borde återuppliva Ljusbergs "Har ditt dövöra hört den föröver?"

Båten gUNVALD är inte servad!, fylld med kackerlackor & eventuellt råttor
som vägrar lämna skeppet, det skulle bli 1 promille roligare om vi fick en ny båt
för nu börjar vi kunna honom utan och innan, jag visste var ohyran bodde t.e.x men sa inget.

Citat:
Ursprungligen postat av BigBadZekeWolf
Wokefilmningen är förbi?

I gårdagens avsnitt filmades Magdalena Forsbergs skrev ganska ogenerat (svarta trosor).
Och när hon böjde sig framåt för att ta något bakom soffan intogs en ganska trevlig position.
Som filmades helt oblygt. Och det var några sekvenser till. Paradigmskifte?

- BBZW
Jag har inte hittat Magda ännu men det "gööör inget" för att säga som i Björnes Magasin, eftersom Emma finns som uppvisar en mer imponerande vältränad gyllenbrun vit kropp, men vad fjompig hon var när hon under lunchen sprang ner och kräktes på durken hellre än att hänga sig över relingen och vrålande gurgla i Jannes öra medans han äter sitt "knäckebröd"
Senast redigerad av Crapmagic 2025-02-11 kl. 22:46.
Citera
2025-02-14, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Janne är för jävla tråkig och butter. Dags för honom att börja tacka nej till tv-produktioner. Ser ju bara ut som att han befinner sig i en konstant lidande. Likt Mårran i Mumin så resulterar hans blotta närvaro i att omgivningen blir dyster, deppig och kall. Var samma visa när han var med i Bäst i Test.

Säsong 8 ser ut att bli ett rejält bottennapp. Förvisso bara ett avsnitt in, men kemin deltagarna emellan -> obefintlig. Den enda som kan rädda upp det här är Pettersson. Får hoppas att han piggar på sig.

Det här ser däremot ut att bli en dundersäsong. Har dålig koll på tjejerna, men killarna är riktigt sköna och pigga karaktärer. Gustaf är kaos personifierad.
Hur glad och munter tror du man är efter 2-3 dygn av sjösjuka???
Citera
2025-02-14, 11:54
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Hur glad och munter tror du man är efter 2-3 dygn av sjösjuka???
Har han varit sjösjuk under alla andra produktioner som han varit delaktig i? Eftersom han varit butter och tråkig även där.
Citera
2025-02-14, 23:18
Medlem
Citat:
Har han varit sjösjuk under alla andra produktioner som han varit delaktig i? Eftersom han varit butter och tråkig även där.
Vilka tänker du på då? Har alltid sett en glad humoristisk Janne i det jag har sett honom på tv....
Citera
2025-02-15, 00:00
Medlem
Citat:
Vilka tänker du på då? Har alltid sett en glad humoristisk Janne i det jag har sett honom på tv....

Då såg du honom aldrig när landslaget gjort en dålig match.
Citera
2025-02-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Då såg du honom aldrig när landslaget gjort en dålig match.
När Bojan provocerade honom?
Citera
2025-02-15, 00:34
Medlem
Citat:
När Bojan provocerade honom?

Där höll jag nog lite på Janne.
Nej, överhuvudtaget så är Janne en dålig förlorare, både i Norrköping och landslaget och det skall inte en bra ledare vara. För att inte tala om utfallen mot domarna.
Jag gillar egentligen Jannes typ av gammal idrottsledare men han måste ta fram en mer positiv stil.
Att börja gnälla redan på kajen att han ångrar sig och blir sjösjuk när han tänker på resan är inget bra.
Men fördelen med Över Atlanten är just att det är gott om tid att verkligen lära känna deltagarna, så vem vet, jag kanske helt ändrat uppfattning när dom är framme. Trevligt i så fall.
Senast redigerad av leroy43 2025-02-15 kl. 00:43.
Citera
2025-02-17, 13:59
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Där höll jag nog lite på Janne.
Nej, överhuvudtaget så är Janne en dålig förlorare, både i Norrköping och landslaget och det skall inte en bra ledare vara. För att inte tala om utfallen mot domarna.
Jag gillar egentligen Jannes typ av gammal idrottsledare men han måste ta fram en mer positiv stil.
Att börja gnälla redan på kajen att han ångrar sig och blir sjösjuk när han tänker på resan är inget bra.
Men fördelen med Över Atlanten är just att det är gott om tid att verkligen lära känna deltagarna, så vem vet, jag kanske helt ändrat uppfattning när dom är framme. Trevligt i så fall.

Håller med! När man ser Janne i denna produktion så blir man inte förvånad över hur dåligt svenska landslaget bitvis presterat senaste åren. I den här serien är han ju totala motsatsen till hur en förbundskapten ska vara. Han framstår som bitter och negativ och oinspirerande. Även fast han är sjösjuk så bör ju han vara den som peppar gruppen, kan hålla inne negativa kommentarer/energi och bidrar med kämparanda. Dessutom får jag lite uppfattningen att det inte är så illa med honom som han vill påskina.

Jag tycker som stor kontrast är Emma Molin som verkar må riktigt dåligt på riktigt och spyr men ändå håller god ton och verkar ok glad/positiv ändå.
Citera
2025-02-18, 14:01
Medlem
Inte ens internintervjuerna har ngt flow denna säsong. Krystat och andefattigt frågas och berättas det lite här o där.
Sedan har besättningen satt sig själva i passivträsket och är andäktigt mest inblandade genom Gurras återrapportering från telesamtal eller motorinspektioner.

Varje säsong går ngt sönder på båtarna. Man brukar säga "hata slumpen" och osannolikt att det normalt strular så mycket som vi får presenterat. Så vi utgår från att produktionen ber Gurra ordna fram strul plus använda slitna segel mm.
Citera
2025-02-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Inte ens internintervjuerna har ngt flow denna säsong. Krystat och andefattigt frågas och berättas det lite här o där.
Sedan har besättningen satt sig själva i passivträsket och är andäktigt mest inblandade genom Gurras återrapportering från telesamtal eller motorinspektioner.

Varje säsong går ngt sönder på båtarna. Man brukar säga "hata slumpen" och osannolikt att det normalt strular så mycket som vi får presenterat. Så vi utgår från att produktionen ber Gurra ordna fram strul plus använda slitna segel mm.

Jo det är klart att mycket är riggat, annars skulle dom ju bara sitta och ha trevligt, småprata lite, men vem vill titta på det. Har man ordentlig service och genomgång så går inte moderna grejer sönder.
Citera
2025-02-18, 18:07
Medlem
exoticspices avatar
Janne led av hemlängtan, sömnbrist och några spruckna revben.

- Jag stod och diskade och då flög jag in i något skåp när det gungade.

- Det här med att det aldrig är stilla, aldrig tyst och att man aldrig är ensam. Jag är ju en väldigt social person och alltid jobbat med människor men för att kompensera det behöver jag egen tid. Jag bet ihop och var aldrig sur på de andra. Men visst, jag kommer kanske inte framstå som så glad, säger Janne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in