Citat:
Ursprungligen postat av
Robbinist
Trist att klyftorna ökar, ifrån nära 100 år av massiva insatser för att minska dessa för ett harmoniskt samhälle, till den grad av vi blivit kanske världens mest balanserade samhälle åtminstone för 1-2 årtionden.
Nu är det en mer högerorienterad samhällsbild, och då menar jag inte sittande regering, utan samhällsklimatet och politiska inriktningen dom sista 20 åren.
Större klyftor och högre GINI koefficient = ökad polarisering och social oro i hela samhället, minskad sammanhållning, missnöjespolitik och politisk extremism ökar tydligt, korruption och disharmoni i samhället överlag, rasism och exkludering och elitism ökar, kvalitén på produkter och tjänster minskar, och brottslighet inkl grövre brott skjuter i höjden rejält, som kan överbelasta ordningsmakt och rättssystem m.m.
Shit, snart har vi inte ens rätt till återhämtande semester längre.
Det verkar även vara en del av Örebro-skyttens budskap till 'oss andra', precis som de flesta andra skolskyttar runtom i världen har tyckt och som i hög grad motiverat deras handlande:
Skiter ni i mig och mina problem, så skiter jag i er och era problem. Fuck you! PANG!
Det nya Sverige där man köper 2 flyttgubbar+ bil inkl flyttstädning (östeuropéer för bara 5000 kr totalpris med RUT-avdrag som jag gjorde i höstas och efter inflytt foodorade man hem brasseriemat där någon stackars indier fick cykla hit på minimilön i mitt segregerade närförortsområde samtidigt som ghettofågeln flög över och skulle bort till blatteområdet 3 km bort.
Jag får en dålig bismak av detta.
I Socialdemokratins Sverige fick man flytta sina grejer själv och alla områden var trygga och bra.