2025-02-13, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Hästarne har blivit för bra för en 2140 meters bana ..
Bättre att ha 2640 meter som standard lopp

Det beror i första hand på hur loppen körs och det beror på catchdriversystemet. Jim Frick hade rätt. Favoriten släpps till spets och sedan körs det lite på upploppet. Det sker sällan något oväntat.
Citera
2025-02-13, 19:08
Medlem
Det är nog värt ett försök för ATG att få rubriker om rekordvinster närmsta åren.

Hur går det för hästarna kommer de få fler lopp per år ? Jag har ett minne att ha läst för några år sedan att återväxten var hotad av kostnader för foder, försäkring/vetrinär.
Citera
2025-02-13, 19:54
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
I samband med detta tycker jag man skulle ändra på söndagarnas GS75 också och skifta radpris från 1 krona till 50 öre, då hade vi haft kvar V75.

Det blir ju svårt då vi inte har kvar 50-öringar längre.
Citera
2025-02-13, 19:57
Medlem
Jag har ägnat mig åt spel på trav sedan 60-talet. Fram till för ca 20 år sedan var det ett nöje att mha egenvunnen kunskap via besök på travbanor skapa ett V75-system med endast gratisprogrammet som hjälp. Man kunde få en hyfsad återbetalning på ett medelsvår omgång.

Nu har det gått inflation i TV-experter och tipstidningar samt HarryBoy-spel. Det har gjort att det krävs ett antal storskrällar för att utdelningen skall bli hög. Dessutom har de större andelsspelen också bidragit till betydligt lägre utdelningar.

Tror att den här övergången till V85 blir ett lämpligt tillfälle att lämna travspelet helt. Skall också bli skönt att slippa Per Skoglund och co på lördagarna i TV-rutan.
Citera
2025-02-13, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Jag har ägnat mig åt spel på trav sedan 60-talet. Fram till för ca 20 år sedan var det ett nöje att mha egenvunnen kunskap via besök på travbanor skapa ett V75-system med endast gratisprogrammet som hjälp. Man kunde få en hyfsad återbetalning på ett medelsvår omgång.

Nu har det gått inflation i TV-experter och tipstidningar samt HarryBoy-spel. Det har gjort att det krävs ett antal storskrällar för att utdelningen skall bli hög. Dessutom har de större andelsspelen också bidragit till betydligt lägre utdelningar.

Tror att den här övergången till V85 blir ett lämpligt tillfälle att lämna travspelet helt. Skall också bli skönt att slippa Per Skoglund och co på lördagarna i TV-rutan.

Rätt beslut och jag hoppas att fler följer dig. Man kan dessutom inte lita på allt går rätt till hos ATG, ett bolag som inte tillåter vinnare har ingen moral och kan få för sig vad som helst för att öka sin vinst.
Bojkotta skitet gott folk, 99.99% av er kommer dessutom att spara pengar på det...
Citera
2025-02-13, 20:02
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Du vet inte vad du pratar om. Dagens V75 har 50 öre i radpris, hur tror du det har fungerat?
Citera
2025-02-13, 20:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Du vet inte vad du pratar om. Dagens V75 har 50 öre i radpris, hur tror du det har fungerat?

Hur funkar det om man bara väljer en rad då? Ska man då betala ett belopp som inte finns? Det existerar som sagt inga 50-öringar och det går inte att betala under en krona med kort.
Citera
2025-02-13, 20:18
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Vad tror ni om det här? Spontant tycker jag de försöker laga något som i mening inte varit trasigt och det är tillräckligt svårt att sätta en sjua som det är, jag behöver inte ett lopp till.

Men men, jag ger det en chans. Det är svenskt travspels flaggskepp det handlar om.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/a/7316J4/atg-valjer-att-lagga-ner-v75-ersatts-av-nya-spelet-v85-pa-lordagar
Jag antar att omsättningen gått ner på 75an och att man därför försöker öka storvinsten genom att öka svårigheten. Först var det väl V64, sedan v65 sedan V75 och nu V85. Snart är travet lika med lotto.
Citera
2025-02-13, 20:32
Avstängd
Alltså det är ju ingen liten förändring med ett lopp till!
Det är ju enkelt att tänka en spik till. Men det är fan ingen lek alltid att hamra in de 2 man kanske trodde på och behövde för att hålla budget, när man behöver bredda i de andra.

För att ha råd att gardera i 8e, får man dra ner på skrällchanserna i övriga. Och sen sitter man där med en favoritrad, och där 5 och 6 rätt går till Jackpot.

Chanserna för en småtippare blir inte i första hand att tippa de mest troliga vinnarna, utan mer leta tänkbara skrällar. Utan att kunna unna sig båda.

Förresten blev det ingen effekt av att blanda klasser, eller har detta förslag varit aktivt hela tiden?
(jag spelar en hel del, men pallar inte läsa allt kringsnack)
Citera
2025-02-13, 20:50
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Man kan spela online på atg för 50 ören om man vill
gör ofta en liten handfull omöjliga 50 öres rader ..
Citera
2025-02-13, 20:55
Medlem
BombaySaphires avatar
Jag hade föredragit ett radpris på 1 krona istället.
Citera
2025-02-13, 21:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Förre veckan var potten på v86 15 mille
På v75 var potten 60 mille

Vad är det som atg inte kan utläsa utav de siffror

De kan inte utläsa något från detta eftersom det är olika dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in