Vad tror ni om det här? Spontant tycker jag de försöker laga något som i mening inte varit trasigt och det är tillräckligt svårt att sätta en sjua som det är, jag behöver inte ett lopp till.
Citat:
Nu blir planerna på V85 verklighet.
V85 ersätter V75 på lördagarna. Det klubbades igenom på ATG:s styrelsemöte under torsdagen, enligt uppgifter till Trav365, och någonting som även Travronden rapporterar om.
Det nya spelet V85 kommer innehålla åtta lopp i stället för sju och ha fyra vinstpooler mot dagens tre.
Radpriset ligger på 50 öre, precis som V75 och kommer ha en återbetalning på 65 procent – precis som i dag, något som Travronden tidigare rapporterat om.
Premiären sker på Jägersro den 25 oktober – exakt 32 år efter att det första V75-loppet kördes.
Citat:
– Rent spontant är jag lite tveksam. Det är så bra det vi har, sa kusken och tränaren Peter Untersteiner.
– Jag är väldigt skeptisk till just det. Man ska vara öppen för förändringar, men jag vet inte om jag är så öppen på att byta ut V75. Det har varit så starkt i alla år, sa tränaren Daniel Redén.
Men men, jag ger det en chans. Det är svenskt travspels flaggskepp det handlar om.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/a/7316J4/atg-valjer-att-lagga-ner-v75-ersatts-av-nya-spelet-v85-pa-lordagar