2025-02-13, 18:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AISammanfattar
Nja det var en stor vinst men du vill alltså gå hårdare fram och det håller jag med om att det hade varit bättre. Trump är lite försiktig, mänsklig och timid och vill att alla ska ha det bra därav bara 4%. Men det är en bra början.
Det lönar inte att bete sig som en 12-åring och försöka förvränga min åsikt.

Jag är nämligen helt emot det DOGE ägnar sig åt.
Men du fick däremot inse att det inte skett nån "stor vinst" som du dock påstod.
Pajas.

För övrigt är det en piss i Mississippi det de ägnar sig åt hittills:
(FB) DOGE - Department of Government Efficiency (DOGE)
Citera
2025-02-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det lönar inte att bete sig som en 12-åring och försöka förvränga min åsikt.

Jag är nämligen helt emot det DOGE ägnar sig åt.
Men du fick däremot inse att det inte skett nån "stor vinst" som du dock påstod.
Pajas.

Du vill inte hitta vart pengarna går och effektivisera myndigheter ?
Citera
2025-02-13, 18:35
Medlem
Citat:

Så varför bryr du dig?
Citera
2025-02-13, 18:39
Avslutad
Citat:
Det är länkat till en federal rapport men du är väl för dum för att klara av texten..

Vad du vill rör mig inte i ryggen, men den du bejublar har backat från påståndet om kondomer.
Det var en ren lögn.

En länk till en rapport från ett departement som ev har betalat stora summor till div projekt och där även stora summor ev har försvunnet är inte mycket att lita på, jag vill verkligen se riktiga bevis innan jag tror något.
Man är inte lite lättlurad och dum i huvudet om man tror på den rapporten
Citera
2025-02-13, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Isånafall skulle de inte sagt att de gav kondomer till Gaza. Vidare är det inte säkert att det var pengar heller, det verkar vara amerikansktillverkade kondomer, d.v.s staten som stödköpt amerikanska varor. Likaså maten som distribueras via USAID är odlad av amerikanska bönder som nu inte får sälja sin extraproduktion till staten längre.

Vi får se vad som kommer fram. Då det är väldigt lätt att bevisa vad som är sant och falskt
Jag tänker att om de bevisar att elon ljuger så faller allt som de påstår.

Tänker mig att det är väldigt korkat att riskera det, men vi får se hur det ligger till.
De påstår ju att tex politico har fått pengar, så det är bara för dem att bevisa att det inte stämmer
Citera
2025-02-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Karoline Leavitt om transparens

Det kommer bli fortsatt mycket underhållande att bevittna alla aktivister gnissla tänder och jämra sig.

Nej men gud vad bra att de postar vad de gör på sociala medier. Jättebra. Förutom att Musk hittat ett gäng barn och själv skriver massa inkorrekt dravel på X.

Jag är absolut för själva konceptet att sluta slösa på pengar men "this ain't it".

Sen får Musken massa fördelar och pengar rakt från staten till sina bolag, men det är såklart inte slöseri på skattepengar.
Senast redigerad av kalleboool 2025-02-13 kl. 18:51.
Citera
2025-02-13, 19:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Så varför bryr du dig?
Jag bryr mig om - rent politiskt - att ett land tillåter en oligark, som köpt upp Trump, att rodda runt med sitt fejkdepartement, riskerar rikets säkerhet, säger upp personal, plockar in rasister och hackare utan säkerhetskontroller och riskerar att gemene man drabbas.
Likaså att det finns hög risk att han skor sig själv.

För att det skapas konstitutioneellt kaos, att det är antidemokratiskt och finns risk allvarlig hackning.

Vidare att det är anti fackförbund som är till för att skydda människor likaväl som byrån CFPB som skyddar konsumenter.
Vilket Musk kapar utan hänsyn till lagar.
Citera
2025-02-13, 19:39
Medlem
Citat:
Jag bryr mig om - rent politiskt - att ett land tillåter en oligark, som köpt upp Trump, att rodda runt med sitt fejkdepartement, riskerar rikets säkerhet, säger upp personal, plockar in rasister och hackare utan säkerhetskontroller och riskerar att gemene man drabbas.
Likaså att det finns hög risk att han skor sig själv.

För att det skapas konstitutioneellt kaos, att det är antidemokratiskt och finns risk allvarlig hackning.

Vidare att det är anti fackförbund som är till för att skydda människor likaväl som byrån CFPB som skyddar konsumenter.
Vilket Musk kapar utan hänsyn till lagar.

Du behöver inte vara upprörd då du säger att det är en piss i universum. Nu måste vi få in Kash "släggan" Patel så de kan börja jaga fackförenings-bovarna.
Citera
2025-02-13, 19:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Du behöver inte vara upprörd då du säger att det är en piss i universum.
Är du kort i roten eftersom du behöver trippla förklaringar?

Jag har sagt att det Musk hittills skramlat ihop är en piss i Mississippi VERSUS det han ska spara in enligt egen utsago.

Det som ger stora summor är Medicare, Mediaid och socialförsäkring och där kan det bli ytterst allvarligt för gemene man.
Citat:
Nu måste vi få in Kash "släggan" Patel så de kan börja jaga fackförenings-bovarna.
Enbart en idiot är emot fackförbund.
... Eller för all del en idiotisk oligark.

Det är nämligen den vanliga arbetaren som drabbas om fackföreningar ska attackeras.
Senast redigerad av develi 2025-02-13 kl. 19:52.
Citera
2025-02-13, 19:58
Medlem
Citat:
Är du kort i roten eftersom du behöver trippa förklaringar?

Jag har sagt att det Musk hittills skramlat ihop är en piss i Mississippi VERSUS det han ska spara in enligt egen utsago.

Det som ger stora summor är Medicare, Mediaid och socialförsäkring och där kan det bli ytterst allvarligt för gemene man.

Enbart en idiot är emot fackförbund.
... Eller för all del en idiotisk oligark.

Det är nämligen den vanliga arbetaren som drabbas om fackföreningar ska attackeras.

Bestäm dig nu, lite eller mycket. tjabba inte.

President Donald Trump announces RECIPROCAL TARRIFFS! För arbetarna.
Citera
2025-02-13, 20:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Bestäm dig nu, lite eller mycket. tjabba inte.

President Donald Trump announces RECIPROCAL TARRIFFS! För arbetarna.
Jag har redan klargjort att Musk som härjar med DOGE är fullständigt fientlig mot fackförbund.

Vilket ses likaväl i Sverige så det här aset och hans Doges ideologi ska hålla sig borta från Sverige.
Citera
2025-02-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Vi får se vad som kommer fram. Då det är väldigt lätt att bevisa vad som är sant och falskt
Jag tänker att om de bevisar att elon ljuger så faller allt som de påstår.

Tänker mig att det är väldigt korkat att riskera det, men vi får se hur det ligger till.
De påstår ju att tex politico har fått pengar, så det är bara för dem att bevisa att det inte stämmer
Musk medgav häromdan att han inte hade några som helst säkra källor för sin story om kådisar för femtio miljoner dollar till Gaza. Det är en halvpudel, ett litet finare sätt att säga "Ja, vi snackade i vädret - so what!".

https://edition.cnn.com/2025/02/12/politics/some-of-the-things-that-i-say-will-be-incorrect-musk-backs-away-from-false-claim-of-usd50-million-fo r-gaza-condoms/index.html

Och det gjordes inga megasändningar med kondomer till Mocambique heller, vilket CNN klargör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in